A kommentcsatát John Travolta új életrajzi/gengszterfilmje, a Gotti okozta.
A június 14-én a magyar mozikban is bemutatott mű a kritikákat összesítő Rotten Tomatoes oldalon példátlan módon 0 százalékon áll, miközben a nézői szavazatok alapján 76 százalékos az eredménye.
A Gotti mögött álló forgalmazó mindezt nem hagyta szó nélkül, és a film hivatalos Twitter-oldalára egy olyan klipet raktak ki, amelyben trollnak nevezik a filmkritikusokat. „A közönség szerette a Gottit… A kritika kimondta rá a halálos ítéletet.
Ön kinek hisz jobban? Saját magának vagy egy billentyűzete mögé bújó trollnak?”
– olvasható a film képsoraiból összevágott kedvcsináló végén.
Audiences loved Gotti but critics don’t want you to see it… The question is why??? Trust the people and see it for yourself! pic.twitter.com/K6a9jAO4UH
— Gotti Film (@Gotti_Film) 2018. június 19.
A kissé agresszív vírusmarketing fogadtatása értelemszerűen meglehetősen vegyes. Nem túl meglepő módon elsősorban a média képviselői nem örültek túlzottan az elég etikátlan eljárásnak – de ők sem maradtak adósak a csattanós válasszal.
Your movie made like $38 last weekend, what “audiences” are you talking about here
— Jason Bailey (@jasondashbailey) 2018. június 19.
„A filmetek nagyjából 38 dollárt hozott az elmúlt hétvégén. Szóval milyen közönségről is beszélünk?” – írta ki szintén a Twitterre egy filmes újságíró, Jason Bailey. Igazság szerint a Gotti 1,7 millió dollárt keresett az észak-amerikai jegypénztáraknál a nyitó hétvégéjén, de a költői túlzás érthető, hiszen ez nagyon alacsony nyitó bevételnek számít: a film még a nézettségi toplista első tíz helyezettje közé sem tudott bekerülni.
(via BBC)