Kitört a háború egy forgalmazó és a filmkritikusok között

A kommentcsatát John Travolta új életrajzi/gengszterfilmje, a Gotti okozta.

A június 14-én a magyar mozikban is bemutatott mű a kritikákat összesítő Rotten Tomatoes oldalon példátlan módon 0 százalékon áll, miközben a nézői szavazatok alapján 76 százalékos az eredménye.

A Gotti mögött álló forgalmazó mindezt nem hagyta szó nélkül, és a film hivatalos Twitter-oldalára egy olyan klipet raktak ki, amelyben trollnak nevezik a filmkritikusokat. „A közönség szerette a Gottit… A kritika kimondta rá a halálos ítéletet.

Ön kinek hisz jobban? Saját magának vagy egy billentyűzete mögé bújó trollnak?”

– olvasható a film képsoraiból összevágott kedvcsináló végén.

A kissé agresszív vírusmarketing fogadtatása értelemszerűen meglehetősen vegyes. Nem túl meglepő módon elsősorban a média képviselői nem örültek túlzottan az elég etikátlan eljárásnak – de ők sem maradtak adósak a csattanós válasszal.

„A filmetek nagyjából 38 dollárt hozott az elmúlt hétvégén. Szóval milyen közönségről is beszélünk?” – írta ki szintén a Twitterre egy filmes újságíró, Jason Bailey. Igazság szerint a Gotti 1,7 millió dollárt keresett az észak-amerikai jegypénztáraknál a nyitó hétvégéjén, de a költői túlzás érthető, hiszen ez nagyon alacsony nyitó bevételnek számít: a film még a nézettségi toplista első tíz helyezettje közé sem tudott bekerülni.


(via BBC)