Még több megmagyarázhatatlan hülyeség kedvenc filmjeinkben

Ismét összegyűjtöttünk egy néhány nevezetes plot hole-t. Ezeket jobb híján elfogadjuk, vállat vonunk, de persze mindent meg lehet magyarázni, ha nagyon akarjuk. Spoilerveszély!

A Birodalom visszavág

A Birodalom visszavág elején Luke, Han és Leia szétválnak, hogy előbbi a Dagobahra menjen Yodához, a többiek pedig a Bespinre. Úgy tűnik, hogy Yoda hetekig okítja Luke-ot, míg a felhővárosi események nem tarthatnak tovább néhány napnál (plusz az utazás). Valami egyáltalán nem stimmel, bár a Star Wars-filmek mindig nagyvonalúan kezelték az idő múlását.

 

A Gyűrűk Ura

Azok a fránya sasok. Szóval: mi a csudának kell Frodóéknak három filmen át battyogniuk, ha Gandalf szavára sittysutty megjelennek a sasok, és elviszik, ahová csak kéri?

 

Aranypolgár

Orson Welles klasszikusa azzal indul, hogy a címszereplő Charles Foster Kane közvetlenül halála előtt egy szót suttog: rózsabimbó – és ennek jelentését akarja kideríteni a fiatal újságíró, aki szépen lassacskán felgöngyölíti a médiamogul életét. No de Kane magányosan halt meg, senki sem volt az ágya mellett. Akkor mégis, ki hallotta meg, mit suttogott?

 

Csillagok háborúja

Képzeljük el, hogy mi vagyunk a birodalmiak, és az imént fogtunk el egy hajót, amin a lázadó söpredék menekült a legféltettebb szuperfegyverünk lopott tervrajzaival. Begyűjtjük ugyan őket, de a terveket sehol sem találjuk. Majd egyszer csak az egyik mentőkabin elstartol, ami már önmagában is több, mint gyanús, de mert a műszerek nem érzékelik, hogy bármi élőlény ülne benne, levonjuk a tanulságot, hogy biztosan hibás volt, azért startolt, menjen csak Isten hírével. Aha.

 

Batman és Robin

Jó, ezt nem kell komolyan venni, hiszen az egész film egy két órás plot hole – de azért biztosan akadt, aki elgondolkodott már rajta, hogy ha Mr. Fagy csak úgy marad életben, ha folyamatosan mélyhűtve van, akkor hogy a fenében pöfékeli a szivarokat?

 

Halálos iramban 6.

A film végi nagy hajsza egy felszállni készülő repülő körül bonyolódik – és ez egy nagyon-nagyon hosszú jelenet. Valószínűleg a világ leghosszabb kifutópályáján, ami soha nem akar véget érni.

 

E.T.

Steven Spielberg filmje tele van felemelő jelenetekkel, köztük is a leghíresebb, amikor E.T. a levegőbe emeli a bringás srácokat az őket üldöző rendőrök elől, és elkerekeznek a ragyogó holdkorong előtt. Felmerül a kérdés, hogy ha E.T. tud repülni, de minimum levitál(tat)ni, akkor miért nem emelte fel magát a történet elején, hogy az utolsó utáni pillanatban beugorjon a felszálló űrhajóba? Persze számos magyarázatot találhatunk: ha az űrhajó felszáll, már sehogy sem lehet feljutni rá, esetleg megrázó halála és feltámadása után képes nagyobb tömegeket is felemelni? Ki tudja. Kell egyáltalán magyarázatot találni?

 

Hatodik érzék

Bruce Willis egy gyerekpszichológust játszik, és halott, amit ugye a nagy filmvégi csavar során tudunk meg. No de, ha nem tudja magáról, hogy ő is egy kísértet, hogyan hiheti azt, hogy él és ugyanúgy dolgozik, mint azelőtt? Amikor a Haley Joel Osment alakította kissráccal találkozik, meg kellett, hogy állapodjon az anyjával, hogy foglalkozik a fiúval. Amikor először találkoznak, ott ül a nő mellett, ennek csak kellene, hogy legyen valami előzménye.

 

Hang nélkül

Ha az idegenek még a legkisebb zajt is meghallják, de tényleg a legkisebbet, akkor hallaniuk kellene a szívverést, a gyomor korgását, no meg az éjjel, alvás közben eleresztett szellentést. A suttogást. A lélegzetvételt. Mindent. A film pincében játszódó jelenetében ez a probléma még zavaróbb. No és persze egy csecsemőt sem lehet folyton elnémítani, ahogy elképzelhetetlen, hogy egy szülés tökéletes némaságban folyjon le.

 

Az elveszett világ: Jurassic Park

Ha a szigetről elhurcolt T-rex mindvégig a hajó rakterébe volt bezárva, mi ölte meg a legénységet? 

 

Star Wars: Skywalker kora

Palpatine. És minden.