Csehországban és Szlovákiában jó ideje filmsztárnak számít, itthon viszont "csak" szexszimbólumként tekintettek rá, jó eséllyel mostanáig, hiszen jön az Apró mesék és a Hab, két régóta várt filmes főszereppel.
Kerekes Vica, vagy méginkább Veca a Felvidék válasza Christina Hendricksre - a szlovákiai Füleken 1981-ben született színésznő ugyanolyan vörös hajú és nőiesen telt, mint amerikai kolléganője, csak fiatalabb és finomabb az alakja. Állítólag eredetileg rendőrnek készült, csak később kezdte érdekelni a színészet, és főiskolai tanulmányait a pozsonyi Színművészeti Főiskolán végezte el, és ott kapta meg az első szerepét is. Eleinte szlovák, illetve cseh filmekben szerepelt Vica Kerekésová néven, hiszen mindkét nyelvet folyékonyan beszéli. Már ekkor felfigyeltek sugárzó érzékiségére, kapott is ilyen szerepeket bőven. Az Időjós a pácban című cseh film egyik (ágy)jelenetében például előkerül egy teknős is a paplan alól, kicsivel később pedig tejszínhabot fúj meztelen testére, a szintén cseh Férfireményben (2011) pedig azzal őrjíti meg a vidéki kiskocsmában biliárdozó férfiakat, hogy levett bugyijával fogja össze a haját, hogy pontosabban célozhasson.
Ha csak azt nézzük, hány GIF született erről a billiárdjátékról, már érthető, hogy miért lett Vica ekkora sztár - és nagy szerepe volt abban, hogy a filmet egymillió-kétszázezren látták Csehországban. Az viszont sajnálatos tény, hogy magyar filmben a csodaszép színésznő, aki pályája elején két évet a szolnoki Szigligeti Színházban játszott, alig kapott rendes szerepet – pedig, ha némi fáziskéséssel, de a magyar bulvár is felkapta vetkőzős alakításai és csodaszép alakja miatt. Vagy ha a szerep volt rendes, akkor a film nem volt az, mint a borzasztó Szuperbojz (2009) vagy a Bakkermann (2007). Igaz, 2010-ben a Ki-be tawaret című magyar játékfilmért megkapta a legjobb női alakítás díját a Magyar Filmszemlén, majd Almási Réka Tranzitidő (2015) című alkotásában nyújtott játékáért díjazták, és nagyon vonzó volt egy rövid jelenet kedvéért a Couch Surf és a Nekem Budapest című szkeccsfilmekben. Ezekből itt nem élhetett meg, így ment vissza Pozsonyba és Prágába, ahonnan viszont folyamatosan érkeztek a szerepajánlatok filmre, sorozatra.
Játszott mesehőst egy Izlandon forgatott mesefilmben, rendőrnőt tévésorozatban, call girl múltját titkoló családanyát krimiben, neurotikus pszichológust road movie-ban, idősek otthonában dolgozó ápolónőt drámában, volt szudétanémet lány, és szerepelt több történelmi filmben is. Egy kis szerencsével az évente megrendezett cseh filmhéten elkaphattuk a legtöbb kint készült filmjét, a hazai áttörés pedig egyre csak váratott magára – valószínűleg mostanáig. Ő ugyanis a női főszereplője a Szász Attila rendezte Apró meséknek, ahol Szabó Kimmel Tamás csavarja el a fejét, vagy fordítva a világháború utáni zavaros időkben, és persze itt is kapott ágyjelenetet. A hasonló szerepekről egyszer így nyilatkozott: „Elfogadom, hogy így működünk, hogy ez kell az embereknek. Noha nem nagyon értem, miért olyan óriási dolog még mindig, hogy valaki megválik a ruhájától”.
És hamarosan jön Vica másik hazai főszerepe, a Hab. Lakos Nóra rendezőnő egy reménytelenül szerelmes cukrászlányt állított vígjátéka történetének középpontjába, aki hazudik magának egy családot, hogy megmenthesse a vállalkozását. Ezt egy nemzetközi produkció követi, Jonathan Jakubowicz venezuelai rendező az 1940-es években játszódó, igaz történeten alapuló munkája, a Resistance, amelynek a híres francia pantomimművész, Marcel Marceau lesz a központi figurája. Amikor éppen nem játszik, Kerekes Vica filmszínészetet tanít Salamon András és Incze Ágnes filmiskolájában – ami annyiban azért nem meglepő, hogy Vica pedagóguscsaládban nőtt fel, tanár volt a nagymamája, az édesanyja és a bátyja is.