Először is elhozza a Harley Quinn szólófilmet, vagyis a Ragadozó madarakat, aztán jön a Sonic, a sündisznó, ami nagyon kétesélyes, A láthatatlan ember legdermesztőbb változata, meg a környezetvédő Mark Ruffalo.
Erősen kezdjük a februárt, mert kapásból itt van a Margot Robbie főszereplésével készült Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása), Joker hibbant, de mutatós csajának saját filmje. Amire az első reakciók nagyon is jók, mi pedig üzenjük annak a kommentelőnknek, aki szeretné egy vaskos lexikonnal „fejbe küldeni azt a majmot” aki a magyar címet kitalálta, hogy ez bizony az eredeti angol verzió szó szerinti fordítása, és legyen szíves megnyugodni. A kínai-amerikai A búcsúra csak akkor figyelt fel a szakma, amikor főszereplője, az eddig vígjátékokból ismert Awkwafina Golden Globe-ot kapott alakításáért, és nem méltatlanul: a film egy nagyon kedves tanmese az identitáskeresésről, a hovatartozásról. Hasonló témát boncolgat, de sokkal kevésbé könnyedén az angol, de részben nálunk forgatott A nevek dala Tim Roth és Clive Owen főszereplésével, amelyben egy muzsikus élete legfontosabb koncertjéről tűnik el, legjobb barátja pedig több mint harminc éven át jár a nyomában.
A feltaláló című magyar életrajzi dráma a Béres csepp atyja, Béres József történetét meséli el, a Sajnáljuk, nem találtuk otthon című angol dráma pedig Ken Loach legújabb tanmeséje a modern kapitalizmus rákfenéjéről – és sajnos Loach-nak mindig igaza van. Az angol-osztrák-német A boldogságvirág egy virágnemesítő szakember különös története, és a film főszereplője, Emily Beecham az idei cannes-i filmfesztiválon elnyerte a legjobb színésznőnek járó díjat. A vágyak szigete ugyan fantasztikus kalandfilmként van aposztrofálva, de inkább horrornak tűnik: az idilli szigetre érkezőket ugyanis vágyaikról kérdezik, azok pedig valóra válnak, de mindig valaki más kárára. A német Közel a horizonthoz főhőse egy vidám kisvárosi lány, aki beleszeret egy elképesztően jóképű srácba, ám a fiúnak sötét titkai vannak – de mint tudjuk, a szerelem mindent legyőz.
Az első előzetes után állítólag újrafazonírozták mindazt, ami addig elkészült a Sonic, a sündisznóból, annyira kevéssé volt meggyőző a látvány – tényleg rémesen nézett ki a hipergyors süni, akit maga a jókora bajuszú Jim Carrey üldözött -, szóval kicsit félünk a végeredménytől, de az akár jó is lehet. A Tékasztorik 2.-ben visszatér az örök szingli Bihari Viktória, de maga a videotéka bezár. A vadon hívó szava a klasszikus Jack London regény legújabb feldolgozása a szakállas Harrison Forddal – és egy kutyával. A Mennyországnak kell lennie egy emigrációban élő palesztin rendező meséje, és mit tesz isten, Az ellenállók is emigránsokról szól, csak kubaiakról, viszont játszik benne Penélope Cruz, Ana de Armas és Gael García Bernal is. Az Isten létezik, és Petrunijának hívják macedón, párdon, észak-macedón dráma egy nőről, aki szembeszegül faluja szokásainak, de meg is fizet érte.
A dán Öngyilkos túra egy különös hotelről szól, ahol az öngyilkosságra hajlamos embereknek nyújtanak segítséget különleges módszerekkel, főszereplője pedig a Trónok harcából is ismert Nikolaj Coster-Waldau. A hegyek szigete a román Corneliu Porumboiu külön „művészkrimije”, ami nagyrészt Korzikán játszódik, és az ottani füttyjelzések fontos szerepet játszanak a történetben. A láthatatlan ember is egy klasszikust, H. G. Wells örökbecsű művét dolgozza fel, de sokkal inkább horrorként, mint a korábbi verziók: a címbéli láthatatlan ember most a feleségét akarja mindenáron az őrületbe kergetni. A Mark Ruffalo főszereplésével készült Sötét vizeken megtörtént esetet dolgoz fel rendkívül intenzíven: a DuPont óriásvállalat egyik vegyi gyára évtizedeken át mérgezte egy kisváros ivóvízkészletét, és pont a cég egykori ügyvédje rántotta le a leplet üzelmeikről. Végül, de nem utoljára itt van Szabó István legújabb munkája, a Zárójelentés, amelyben a rendező ismét Klaus Maria Brandauerrel dolgozik együtt, aki egy, a szülővárosába hazaküldöző nyugdíjas orvost alakít, aki belebonyolódik a helyi politikai életbe.