A szokásos termésnél persze jóval kevesebb film érkezik, és Christopher Nolan Tenetjét leszámítva rendszerint olyan darabok, amikkel a forgalmazók nem kockáztatnak sokat.
Természetesen nem csak az a kérdés, hogy konkrétan milyen filmek kerülnek a mozikba a nyár végén, hanem az is, változik-e valami, lesz-e újabb szigorítás, de az is, hogy annyi hónap után visszamennek-e az emberek mozizni, pláne, ha időközben behúztak mondjuk féltucatnyi mozicsatorna előfizetést is. Persze meg is fordíthatjuk a dolgot: lesznek-e olyan alkotások, amik újra be tudják húzni az embereket a filmszínházakba, és augusztusban szerintem csak két ilyen film lesz. Az egyik természetesen a Tenet Christopher Nolantől, de ne szaladjunk úgy előre.
Az első héten négy filmmel indítunk, köztük a #kövessbe című amerikai horrorral, amelyben egy menő vlogger a haverjaival Moszkvába utazik, hogy kipróbáljanak egy exkluzív szabadulószobát, és naná, hogy önként sétálnak a halálos csapdába, és ezt onnan tudom, mert már több ilyen filmet is láttam. A Made in Italy angol-olasz vígjátékban Liam Neeson a gyengédebb oldalát mutatja meg, amikor felnőtt fiával egy megörökölt, gyönyörű, de nagyon romos toszkánai házat próbál meg helyrepofozni, és rá kell ébrednie, hogy nem csak a nyaralóra, de kettejük kapcsolatára is ráfér egy alapos renoválás. A Staten Island királya amerikai vígjáték Judd Apatow eddigi legszemélyesebb munkája, csakhogy nem úgy személyes, hogy róla szól, hanem a főhősről, Pete Davidsonról, aki tulajdonképpen önmagát alakítja, ami lehetne uncsi is – de egyáltalán nem az. És ott van a francia Titkok és igazságok is, amiben egy asszony megírja regényben férje balesetének történetét – aki egyrészt megvakult, másrészt kiszámíthatatlanná vált, és bármit kimond, ami csak eszébe jut, és mivel a férjet José Garcia alakítja, ez akár még jó is lehet.
A második hétre jön a kissé bizarr A díszvendég a kanadai Atom Egoyantól, amelyben egy gyönyörű fiatal gimnáziumi zenetanárnőt szexuális zaklatásért börtönre ítélnek, ő pedig mindenáron letöltené a büntetését, míg apja a felmentéséért harcol. Egy ilyen alaphelyzetből tényleg nem tudom, mit lehet kihozni, de majd meglátjuk. Az biztos, hogy A herceg utazása című francia animációs film izgalmas lesz, már csak azért is, mert a címbeli herceg egy beteg majom egy párhuzamos valóság majomtársadalmában. Szintén animációs a dán Álomépítők, de ez már tényleg kisgyerekeknek szól, hőse két mostohanővér, akiknek MUSZÁJ barátoknak lenniük.
A horrorba hajló ír A másik bárány egy különleges, a civilizációtól távol élő, a vezetőjüket leszámítva csak nőkből álló szektáról szól, tényleg hátborzongató, és különös módon ez a harmadik augusztusi hét egyetlen bemutatója, de rögtön utána jön a nagy durranás, a már annyiszor elhalasztott, egyszer a műsorról teljesen levett Tenet, Christopher Nolan 150 perces futurisztikus akcióthrillere John David Washingtonnal és Robert Pattinsonnal, aminek a tartalmáról még szinte semmit nem tudunk, de nyilván eldobjuk tőle az agyunkat, mert Nolan az Nolan. Ugyanekkor jön ki a francia-japán Az igazság - Hirokazu Koreeda (Bolti tolvajok) filmjében Catherine Deneuve egy hatalmas egójú színésznőt alakít. A brazil Egy nő láthatatlan élete című dráma két, egymástól elszakított nővér története, és mindkettőt ugyanaz a színésznő játssza. És, hogy vidáman zárjuk a hónapot, a végére megkapjuk kedvenc orosz rajzfilmsorozatunk egész estés verzióját, avagy jön a Masha és a medve: Masha dalai.