Mozitörténelmet írt a Kampókéz-remake

Habár a stúdió a forgatókönyvíró-producerrel, Jordan Peele-lel hirdeti a horrort, a filmet rendező direktornőhöz, Nia DaCostához fűződik a filmtörténelmi mérföldkő.

Az új Kampókéz ugyanis az elmúlt hétvégén 22 millió dolláros jegybevételi eredménnyel az észak-amerikai box office toplista első helyén nyitott, ami jócskán meghaladja az eredeti várakozásokat, amelyek csak 15 milliós potenciális bevételről szóltak. (Box office-szakértők egyébként arra is felhívták a figyelmet, hogy a mostanában dívó hibrid modellel ellentétben a film nem egyszerre indult valamely streamelős szolgáltatónál és a mozikban, hanem kizárólag a filmszínházakban volt elérhető.)

Ez pedig nemcsak azért szép eredmény, mert a pandémia miatt a mozik továbbra sem pörögnek igazán, sőt kifejezetten küszködnek, hanem mert filmtörténelmi mérföldkövet is jelent. Első helyezésével ugyanis

a Kampókéz lett az első olyan, a box office-toplista élén nyitó alkotás, amit afroamerikai nő rendezett.

Nia DaCosta a Little Woods premierjén. Forrás: Rachel Murray / Getty Images


Annak idején Ava DuVernay volt az első olyan afroamerikai női direktor, aki egy 100 millió dollárból készülő szuperprodukciót rendezhetett (a 2016-ban készült, 2018-ban bemutatott Időcsavart), de Hollywoodban még mindig kifejezetten alulreprezentáltak a fekete rendezőnők – ezért DaCosta teljesítménye különösen fontos és ünneplendő esemény.

Az alkotó egyébként Tessa Thompson és Lily James főszereplésével rendezte meg 2018-as debütáló nagyjátékfilmjét (ez volt a Little Woods), és minden bizonnyal nem a Kampókéz lesz az utolsó munkája, ami a box office toplista csúcsait ostromolja, hiszen ő rendezi a jelenleg is forgó The Marvels című szuperhősfilmet, a Marvel Kapitány második részét.


(via IndieWire)