Casey Affleck második nagyjátékfilmes rendezése egy olyan világban játszódik, ahol egyáltalán nincsenek nők.
Ahogy arról korábban mi is írtunk, Ben Affleck öccsét, a bátyja nyomdokaiba lépve színészből úgyszintén rendezővé (is) avanzsáló Casey Afflecket két munkatársnője is azzal vádolta, hogy 2010-es filmje, az I’m Still Here című áldokumentumfilm forgatásakor szexuálisan zaklatta őket. Az ügyek alapján hivatalos eljárás is indult: Affleck végül egy-egy polgári per végén egyezett meg az áldozatokkal.
Mivel az eljárás részeként minden érintett titoktartási kötelezettséget vállalt, sosem fogjuk megtudni, mi is történt pontosan, az Affleck elleni vádak mégis újra fellángoltak, először amikor Oscart nyert a 2016-os A régi város című filmben nyújtott alakításáért, majd akkor is, mikor a következő évben előző évi díjazottként neki kellett volna átadnia a legjobb színésznőnek járó trófeát, de a közhangulat miatt inkább lemondta a szereplést.
Az I’m Still Here-t követő újabb rendezését, a saját magán kívül Elisabeth Moss főszereplésével készült Light of My Life-ot augusztus 9-én mutatják be az amerikai mozik, de már februárban vetítették a Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon, így az újságírók már akkor nekiszegezték a kérdést, hogy mennyiben inspirálta a művet a #MeToo mozgalom, illetve a saját maga szexuális zaklatási ügye. A posztapokaliptikus film ugyanis arról szól, hogy egy fertőzés miatt teljesen kihalt a Földön a női népesség, és egy apa megpróbálja megvédeni a lányát, mert a jelek szerint ő az utolsó élő nő a bolygón.
„Nem, nincs összefüggés,
ezt a filmet még azelőtt írtam, hogy mindez a közbeszéd része lett volna. Szóval remélem, hogy az emberek nyitott elmével, elfogulatlanul közelítenek majd hozzá.
De sajnos ez nem olyasmi, amit befolyásolni tudnék” – mondta Affleck a fesztiválon a film sajtókonferenciáján. És ha megpróbáljuk így, az alkotó kérésének megfelelően nézni a most nyilvánosságra hozott trailert, elég egyértelmű, hogy a Light of My Life inkább az olyan hasonló posztapokaliptikus filmek hatását viseli magán, mint például Az út vagy a más témájú, de szintén egy apa és lánya vadonban való bujkálását bemutató Ne hagyj nyomot! – nem pedig Casey Affleck vezeklése a #MeToo kampány hatására.
(vie IndieWire)