Felnőtt tartalom!

Az oldalon megjelenítendő tartalmak a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló törvény besorolása szerint a kiskorúakra veszélyes kategóriába tartoznak. Ha te kiskorú vagy, semmiképp ne nézd meg őket. Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

Nem csak egy szexbomba – Ezért hiányzik Eva Mendes

Március 5-én lett 47 éves, és 2014 óta, azaz hét éve nem láthattuk a vásznon a csodálatos Eva Mendest, aki a közhiedelemmel ellentétben nem csak egy szexbomba, és amíg játszott, kifejezetten mély alakításai is voltak. Ezekből válogattunk.

Ahogy arról 10 újabb sztár, aki ócska horrorban kezdte a karrierjét című cikkünkben már írtunk, a színésznő A kukorica gyermekei 5: A sikolyok földje című borzalomban nyújtotta első nagyjátékfilmes alakítását, és később is becsúszott egy-két B-film (lásd: A harc apostolai, Rémségek könyve 2: A végső vágás). A Kiképzés című 2001-es Denzel Washington-bűndráma azonban fordulópontot jelentett Mendes karrierjében, és onnantól kezdve határozottan nívósabb szerepeket kapott.

A színésznő 2010-ben. Forrás: Vittorio Zunino Celotto / Getty Images

 

Miközben a sztárt legtöbben olyan munkáival azonosítják, mint A randiguru című Will Smith-romkom vagy a Pancser police című Adam McKay- és a Túl közeli rokon című Farrelly-őrület, valójában számos művészfilmben nyújtott kifejezetten mély alakítást, amiről – talán a külseje miatt – hajlamosak vagyunk megfeledkezni. Sajnos azonban ezt a csodás külsőt és az átélt játékot nem láthatjuk többet, mivel mióta 2011-ben a Túl a fenyvesen forgatásán összejött Ryan Goslinggal, majd szült neki két lánygyermeket (Esmeraldát 2014-ben, Amadát 2016-ban), visszavonult, és nagyrészt az anyaságnak szentelte az életét.


2014-ben még cameózott egy utolsót a Gosling által Christina Hendricks főszereplésével rendezett, elég bizarrnak tűnő Lost Riverben, amelyben

meglehetősen szimbolikusan teátrális módon lekaszabolják egy színpadon – mint előadóművészt.

Azóta nem láthattuk semmiben, sőt, mivel Goslinggal magánéletüket is féltőn óvják a nyilvánosságtól, szinte szó szerint eltűnt a szemünk elől. Ezt orvosolandó (vagy legalább enyhítendő) nosztalgiára fel, és lássuk Mendes legjobb fajsúlyos alakításait!


Kiképzés (2001)

Eva Mendes úgy csöppent bele a színészetbe, hogy egy tehetségkutató ügynök meglátta a fotóját egy barátjánál. Ezután a főiskolát hátrahagyva járt ugyan egy színésztanárhoz, de alapvetően minimális tapasztalattal vágott neki a filmezésnek. A legenda szerint azonban olyan elégedetlen volt saját alakításával a már említett A kukorica gyermekei 5: A sikolyok földje című horrorban, hogy újból felkeresett egy színésztanárt – és ezúttal már komolyabban vette a dolgot. Ennek eredményét láthatjuk Antoine Fuqua rendezésében, ami ugyan nem róla szól, hanem az öntörvényű kábszerellenes zsaru (Denzel Washington) és újonc társa (Ethan Hawke) egymásnak feszüléséről,

de még ebben a kis mellékszerepben, Washington karakterének barátnőjeként is egyenrangú partnere az Oscar-díjas sztárnak

és a zöldfülű figurát hozó, de addigra már igencsak rutinosnak számító Hawke-nak.


Az éjszaka urai (2007)

A melodrámai bűnfilmek mestere, James Gray erős családi szálakkal megtámogatott maffiatrilógiájának (lásd még: Kis Odessza, A bűn állomásai) záró darabjában Mendes ismét az egyik központi karakter barátnőjét alakítja, de ezúttal már fontosabb szerepet játszik, és több a jelenete is, hiszen a Joaquin Phoenix által megformált klubtulajdonos (aki egyszerre rendelkezik kapcsolatokkal az orosz maffiában és két közeli rokonnal a városi rendőrség kötelékében) sokkal elkötelezettebb a szerelme irányában, mint a Kiképzés rendőrnyomozója, így a színésznő szinte végig ott van Phoenix oldalán a legfontosabb képsorokban. Az éjszaka urai ugyan egyértelműen a színész jutalomjátéka, azért Mendes is sokat nyújt benne, akár arcjátékkal, illetve egy-egy gesztussal vagy pillantással.


Mocskos zsaru – New Orleans utcáin (2009)

Az 1992-es, Abel Ferrara-féle Mocskos zsaru remake-/folytatásszerűségében a Katrina hurrikán utáni New Orleansban járunk, ahol Mendes megint csak valakinek a barátnőjét játssza: méghozzá a drog- és szerencsejáték-függő, korrupt Terence McDonagh nyomozóét (Nicolas Cage kevés emlékezetes alakításainak egyike a 2000-es évek utánról) – egy maga is kokainfüggő luxusprostituáltat, aki szerelmével együtt merül alá a mélybe. Werner Herzog bizarr látomásokkal telepakolt, különös hangulatú neonoirját sokan találták zavarba ejtőnek (és az egész valóban leginkább egy elborult rémálomra emlékeztet), de Eva Mendes remekül megtalálta a helyét ebben a furcsa világban, a kétértelmű happy endet is beleértve.


Tegnap éjjel (2010)

A Tegnap éjjel című romantikus drámát az a Massy Tadjedin iráni rendezőnő dirigálta, akinek A fiók című csavaros thriller forgatókönyvét köszönhetjük. 2010-es alkotása viszont egészen hétköznapi módon lesz ismerős szinte mindenkinek, aki párkapcsolatban él vagy élt valamikor (vagy akár csak látott egyet is közelről), mivel a féltékenységről szól, és Mendes azt a bizonyos másik nőt játssza benne, a Sam Worthington által alakított férj és a Keira Knightley által hozott feleség oldalán. Mivel a film alapvetően a féltékenységi adok-kapok játszmák kényszerpályáján mozog, és azok kényszeres mechanizmusát jeleníti meg, nem szolgál túl sok meglepetéssel, így

egyértelműen a színészi játék az, ami életet lehel bele,

és ehhez Eva Mendes is – aki a másik nő szerepköre mellett sokszor a férfi főhős afféle belső hangjaként is fellép – jócskán hozzáteszi a magáét.


Túl a fenyvesen (2012)

Egyértelműen ez a Derek Cianfrance (Blue Valentine; Ez minden, amit tudok) által jegyzett melodráma a csúcsalakítás a sztár karrierjében. A Túl a fenyvesen leginkább az összeállításunkban is szereplő James Gray-gengsztermelodrámákkal (A bűn állomásai, Az éjszaka urai) rokonítható, mivel egy idő után a bűnügyi szálnál sokkal fontosabbá válnak benne az érzelmek és a sorstragédia.

A film egy motoros kaszkadőr (Ryan Gosling) története, aki, miután megtudja, hogy régi szerelme, Romina (Mendes) fiút szült neki, visszamegy hozzá, és egy tragikus döntéssel bankrablónak állva gondoskodik új családjáról – amely döntés nemcsak az ő életére, de 15 évvel később a következő generációéra is sorsdöntő hatással lesz.

A lenti, Eva Mendes színészi teljesítményét kiválóan bemutató jelenetpár mellett érdemes megnézni ezt a képsort is, amelyben a színésznő és Gosling párosa ügyetlenkedve, óvatosan játszik papás-mamást – akárcsak később a való életben.