Tim Burton visszatalált a régi önmagához, mestermű lett a Dumbó

Befutottak az első kritikák a Disney legújabb élőszereplős meséjéről: olvadozva szipogtak a máskor kőszívű újságírók!

Március 29-én (itthon már 28-án) kerül mozikba Tim Burton legújabb filmje, a Dumbó, ami ugyanúgy egy régi Disney-klasszikus élőszereplős feldolgozása, mint A szépség és a szörnyeteg volt Emma Watsonnal, vagy amilyen az Aladdin lesz, a kékre mázolt Will Smith-szel. A szerencsés kritikusok már megnézhették a filmet március 11-én, egy Los Angeles-i premier előtti vetítésen – és az általános vélekedés most az, hogy végre ismét „egy igazi Tim Burton-filmet” tett le az asztalra a mester, nem olyan hideg profizmussal leforgatott, lélektelen vackor, mint amilyen az Éjsötét árnyék, az Alice 2, a Nagy szemek vagy a Vándorsólyom kisasszony volt.

A Slashfilm kritikusa, Peter Sciretta így lelkendezett:

Imádtam a Dumbót! Fantasztikus a dizájnja, és meglepően jó , de még épp nem tolakodó az állatvédő üzenete. A legtöbb Disney-adaptációtól eltérően ez csak 35 százalékban mesehű, 65 százalékban már inkább folytatás, ami tökéletes arány. Jobb, mint A szépség és a szörnyeteg és a Mary Poppins! Összehasonlításképp: én eddig csak A dzsungel könyvét és a Hamupipőkét szerettem.

Chris E. Hayner, a Hollywood Reporter, az IGN és a Nerdist szerzője ezt írta a Twitteren:

Imádtam a Dumbót! Gyönyörű és egy kicsit különc film, főszerepben egy csupaszív CGI elefánttal. Látszólag csak egy szimpla mese, de így is magával tudott vinni, mint egy hullámvasút. Ez az utóbbi évek legjobb Burton- filmje! Azt pedig még mindenképp el kell mondanom, hogy ez nem az eredeti, egyórás rajzfilm élőszereplős remake-je. Itt az emberek is fontosak, Danny DeVito és Michael Keaton élete alakítását nyújtja, nem is beszélve a többi karakterről. Félre értés ne essék, ez még mindig csak egy mese egy nagyfülű elefántról, aki újra látni akarja az anyukáját. Viszont jól lett összerakva az új verzió, és néhány musicalbetéttel is tisztelegnek az eredeti alkotás előtt.

A filmrendező Julia Hart is teljesen odavolt a filmért:

Dumbó elrabolta a szívemet, totálisan odavagyok érte! Gratulálok mindenkinek, aki ezen a gyönyörű, meglepő, észveszejtően látványos filmen dolgozott.

A Variety, a TheWrap és a SheKnows hasábjain publikáló kritikus, Courtney Howard szintén le volt nyűgözve az új Dumbótól:

A Dumbó meglepően szépen tűzi napirendre az állatok jogait, miközben egy kis, rebellis csapat szembemegy egy vállalatóriással. A film káprázatos, gyönyörű és aprólékosan kidolgozott, a CGI elefánt pedig egyértelműen imádni való.

Egyedül Tom Jorgensen, az IGN videósa fanyalgott:

Múlt héten megnéztem a Dumbót. Annak ellenére, hogy a látványvilág fantasztikus, Michael Keaton játéka nagyon vicces, és tüneményes a kis vastagbőrű elefántbaba is, a film egyáltalán nem olyan gondosan felépített, mint amilyen a régi volt. Az emberi szereplők alig lettek bemutatva, és ez teljesen megöli a bulit.

Tim Burton cirkuszos filmjének sikere egyébként nem meglepő: a rendező a XX. század eleji vándorcirkuszosok és bazári látványosságként mutogatott törpék, óriások és szakállas nők világát már a Nagy Halban is ügyesen megidézte. Danny DeVito ott is cilinderes porondmester volt, ahogy itt is  – ezúttal Colin Farrellt kéri meg arra, viselje gondját a csúnyácska kiselefántnak, akit minden néző kinevet. Ám amikor felfedezik, hogy Dumbó képes a füleivel repülni, a híre eljut egészen egy dörzsölt szórakoztatóipari mágnáshoz, Vandevere-hez is (Michael Keaton), aki épp a világ legnagyobb és leglátványosabb vidámparkját építi Dreamland néven. Dumbó óriási show-t mutat be itt az elbűvölő légtornász, Colette Marchant (Eva Green) segítségével, ám Vandevere álomparkja a csillogó díszletek mögött tele van sötét titkokkal... (via Indiewire)