A Netflix bezsákolhatja az F1 közvetítési jogait is

Az ESPN sportcsatornával és az NBCUniversallal csatáznak az Egyesült Államokra érvényes sugárzási jogokért.

A streamelős óriás először a saját gyártású Formula 1-es dokumentumsorozat, az immár negyedik évadánál járó Hajsza a túlélésért miatt került közvetlen kapcsolatba a száguldó cirkusszal. A hírek szerint azonban most – kihasználva az F1 egyre növekvő amerikai népszerűségét – szeretnék tovább emelni a tétet.

A jogok jelenleg (2017 óta) a Disney érdekeltségébe tartozó sportcsatorna, az ESPN birtokában vannak, az ő szerződésük azonban az idény végén lejár, így most

a 2023-tól kezdődő időszakért indult háború

az ESPN – akik értelemszerűen meg akarják tartani a jogokat –, az NBCUniversal és a Netflix részvételével.


„Agresszívan nyomulunk a megújítás érdekében,

hiszen úgy érezzük, olyan forgalmazási csomagunk és prezentációs lehetőségeink vannak, amelyek nagyon is passzolnak ehhez a sportághoz. Szóval kölcsönösen kielégítő lenne a megállapodás. De persze érthető, ha más lehetőségeket is megvizsgálnak” – nyilatkozta John Suchenski, az ESPN program- és akvizíciós igazgatója.

Az NBCUniversal és a Netflix nem kommentálta az értesüléseket, de még 2021-ben Reed Hastings vezérigazgató a Der Spiegel nevű német lapnak arról beszélt, hogy a sportközvetítések irányában is bővíteni akarják a portfóliójukat, amit idén év elején Ted Sarandos társ-vezérigazgató sem zárt ki. Az ESPN egyébként a hírek szerint „mindössze” 70 millió dollárt kínált az F1-nek a jogokért, amit azonban ők inkább 100 millióra taksálnak.

Forrás: Netflix


Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Netflix 2022 első negyedévében 200 ezer előfizetőt veszített, minek köszönhetően hatalmasat zuhantak a részvényei (így egyetlen nap alatt több mint 54 milliárd dollárt buktak), szóval nem csoda, ha lázasan keresik a kifelé vezető utat a lejtmenetből. Ellenük szól azonban a mostani versenyben, hogy nincs házon belül sportkommentátoruk.


(via Formula.hu, TechCrunch)