Egyik túlzásból a másikba esnek az Emily Párizsban alkotói

És mi ezt továbbra is imádjuk. Soha rosszabb karácsonyi ajándékot a Netflix sorozatának harmadik évadánál! (Nem épp elfogulatlan) kritika.

Ahogy az első évad a főhősnő szerelmi életével kapcsolatban ért véget egy brutális cliffhangerrel, úgy a tavalyi második a szakmai életére vonatkozóan – ahogy akkori kritikánkban írtuk, tényleg szinte mondat közben vágva el a fonalat. Szóval biztosak vagyunk benne, hogy minden rajongó (azaz néző, hiszen bárki, aki elkezdi nézni a sorozatot, azonnal rajongóvá válik, és nem tudja nem egyben ledarálni a részeket) tűkön ülve várta már az idei év végét a folytatás miatt.

A jó hír pedig, hogy miközben nem szűnő rajongásunk ellenére az Emily Párizsban második évadával kapcsolatosan sajnos azt kellett megállapítanunk, hogy ezúttal nem volt olyan jól megírva a forgatókönyv,

a harmadik évadra az alkotók megint összeszedték, sőt túlszárnyalták magukat, és elképesztően jól építették fel és dolgozták ki a történéseket.


Talán amiatt, hogy ezúttal egyszerre két évadot rendelt be a Netflix, így tudtak

szépen, fokozatosan építkezni,

de az biztos, hogy a harmadik évad epizódjai tényleg szenzációsak: rengeteg a történés, de minden meg van alapozva, akár több részen keresztül is, így nem kell a fejünket kapkodnunk a gyorsaság és váratlanság miatt.

Ugyanez vonatkozik a fordulatokra, hiszen talán soha ennél több nem volt a szériában. A végén ráadásul a szokásos cliffhangerrel nem egy, hanem két olyan elképesztő csavar vár ránk, hogy csak lesünk, és már most elkezdjük vágni a centit jövő karácsony környékéig. Mindebből azt gondolhatnánk, hogy az alkotók a folytatásírás szokásos hibájába estek, és az új epizódokban mindenből még többet, még nagyobbat, még extrémebbet kapunk, és még a főszereplő, Lily Collins is most hasonlít a legjobban és a legtöbbször Audrey Hepburnre.

Forrás: Netflix


Mindez azonban szerencsére egyáltalán nem zavaró (hiszen pompásan illeszkedik mind a cselekmény szövetébe, mind a nézői elvárásokhoz), és egyedül talán a ruhák esetében szúr szemet: az eddig is színpompás ruhakölteményekkel dolgozó sorozatban ezúttal már egészen extrém, szinte haute couture-nek számító alkotásokat láthatunk, amik most először tényleg kicsit meghökkenthetik és kizökkenthetik még a divatbolondokat is.

A túlzások sorát az alkotók azzal kezdik, hogy Emily – mintegy traumafeldolgozásként – az első epizód első percében frufrut vág saját magának. De persze csak viccelünk, hiszen főhősnőnknek még a frufru is jól áll,

a további, abszolút jó értelemben vett túlzások ráadásul bőven elfeledtetik velünk a lány hajviseletét.
Forrás: Netflix


A már említett rengeteg történést az alkotók nagyon jó érzékkel kifejezetten arányosan osztják el, így miközben tovább bonyolódik Emily szerelmi és szakmai élete (romantikus téren megpróbálja szilárdan elkötelezni magát a brit expat, Alfie mellett, szakmailag pedig két cég közül kell választania, amire nem képes, és ez rengeteg bonyodalommal jár),

a korábbiaknál sokkal jobban részletezett cselekményszálat kap mind Mindy, az ázsiai barátnő, mind Sylvie, a goromba főnöknő.

Ráadásul itt is megfigyelhető a totális harmónia, és a két nő magánéletét és munkaügyi kalandjait egyaránt követhetjük (és persze kifejezetten izgalmas mindkettő, illetve mind a négy szál). A Sylvie-hez kapcsolódó vonalon főleg a #MeToo-utalás az, ami rendkívül ízlésesen, mégis hatásosan lett beleszőve az eseményekbe, Mindy esetében pedig az egyéni történések mellett nagyon szépen árnyalódik a barátsága Emilyvel, amit ezúttal elég erősen próbára tesz egy bizonyos közös ismerős.

Forrás: Netflix


És itt kell megemlíteni, hogy az Emily Párizsban harmadik évadában az újonnan bevezetett karakterek is nagyon jól el lettek találva: a lánynak ugyanis – miután Sylvie ellenlábasból egyértelműen „frenemy”-vé vált – lesz egy új szakmai ellensége, egy Nicolas nevű jóképű és gazdag divatszakember, aki ráadásul fontos szerepet játszott Mindy múltjában is, és itt még közel sincs vége a történetnek; szóval az ellenségeskedéssel járó alap izgalom a barátnő és a fiú kapcsolatának alakulásával (és ennek hatásával a lányok viszonyára) további izgalomfaktort kap.

További örömteli forgatókönyvírói bravúr, hogy a főhősnőnek, akit korábban – a Szex és New York központi karaktereiből kiindulva – úgy jellemeztünk, hogy „szereti a szexet, de nem olyan megszállottan, mint Samantha, vannak erkölcsei, de nem olyan óvatos, mint Charlotte, van olyan okos, mint Miranda, de nem olyan merev, és

vannak olyan jó megfigyelései, mint Carrie-nek, csak nem olyan bizonytalan”,

végre fény derül egy egyértelműen rossz tulajdonságára is, ráadásul olyan körülmények között, hogy lesz tétje  és egy viszonylag súlyos következménye is a dolognak.

Forrás: Netflix


Mindez persze, mármint a súlyos következmény, részletesebben sajnálatos módon csak a negyedik évadban fog körvonalazódni, ahogy az is, hogy mi lesz a továbbiakban Emilyvel és Gabriellel, illetve Gabriellel és Camille-jal, az évad végén olyan drasztikusan függőben hagyott új események fényében (az, hogy mi lesz Emilyvel és Alfie-val, nagyjából sejthető). És akkor ezen a ponton inkább abbahagyjuk a továbbiak részletezését, hiszen

már most kibírhatatlannak érezzük azt az egy évet, ami a negyedik évadig vár ránk.