Így készült Vecna és további érdekességek a Stranger Things 4. kulisszái mögül

Videón mutatták be a hétórás folyamatot, ahogy Jamie Campbell Bowert a maszkmesterek átváltoztatják a sorozat ikonikus szörnyetegévé. Az alkotók ezenkívül azt is elárulták, miket improvizáltak a színészek a negyedik évad fináléjában.

A Vecnához gyártott protéziseket készítő Barrie Gower nemrégiben az NME-nek elárulta, hogy a szörnyeteget megformáló színésszel összesen 25 napot forgattak, és minden nap újból „fel kellett építeni” a szörnyjelmezét, mivel a forgatási napok végén ásványi olajjal távolították el róla a „Vecna-ruhát”, amitől a kosztüm tönkrement.

Bower átalakítása pedig minden nap 6–8 órás folyamat volt, amiről (némileg felgyorsítva) egy nagyon érdekes videó is készült. A jelmezt egyébként úgy varázsolták a sztárra, hogy először raktak köré egy teljes testet takaró gipszöntvényt, amire 25 különböző, egyenként megformált darabból tapasztották rá Vecna testét.


Jamie Campbell Bower számára nemcsak fizikailag, lelkileg is elég megterhelő volt megformálni a szörnyet, és a színész elmondta, hogy hasonló módon menekült el Vecna elől, mint a sorozatban Max figurája: hogy kikerüljön a karakterből, ő is a Running Up That Hill című dalt hallgatta, csak ő nem az eredeti, Kate Bush-féle verziót, hanem a Placebo feldolgozását.

A sorozat stábja pedig ezeken az infókon felül is tovább kényezteti a rajongókat, kikerült ugyanis a Stranger Things írói által üzemeltetett Twitter-oldalra három olyan poszt, amelyben azt részletezik, melyik volt a finálé három olyan mozzanata, amit a színészek rögtönöztek. Az egyik ilyen a Winona Ryder és David Harbour között a nagy Demogorgon-csata előtt váltott csók volt, a másik az a jelenet, amelyben Eddie a mezőn (szintén a nagy harcra készülve) azt mondja Dustinnak, hogy „szeretlek, haver”; a harmadik pedig Lucas „Erica, segíts” mondata, amit akkor mond, miközben Jason Carver éppen szétveri.


A Maxet alakító Sadie Sink egyébként a következővel magyarázza, hogy a Duffer testvérek ennyire szabadon hagyják improvizálni a fiatal színészeket is: „Amit az összes gyerek(színész) szeret a Dufferekkel kapcsolatban, hogy sosem kezelnek minket máshogy, mint a felnőtt stábtagokat. Tényleg tisztelnek minket, és nagyra értékelik a véleményünket is, miközben vidám hangulatot teremtenek.

Sosem becsülnek alá, őszintén meghallgatnak minket, szóval igazi közös munka alakul ki velük.”


(via Deadline, NME)