Még mindig imádjuk Emilyt Párizsban

Bár a tavalyi őrület elmúlt a közszeretetnek és közutálatnak egyszerre örvendő Netflix-sorozattal kapcsolatban, a széria második évada is tökéletes választás a borongós év eleji napokra. Kritika.

Több mint egy évvel ezelőtt történt, hogy védelmünkbe vettük a xenofóbia vádjával illetett Emily Párizsbant:

a sorozatot, amit mindenki imádott gyűlölni – kivéve azok, akik valóban meg is nézték,

hiszen egy perc alatt levette őket a lábukról az amerikai marketinges lány bája és (amerikai arrogancia helyett) nyitottsága, amely szerencsére nélkülözte a negédességet és a naivitást.

Emily ugyan olyan lány, akinek ott lóg egy E betűs medál a nyakában – mégsem egyszerű eset. Ha kell, frappánsan felel meg az őt ért támadásokra, és mindig, minden körülmények között önmaga marad. Párizsi kiküldetése során átélt kalandjait a tavalyi első évad végén ott hagytuk abba, hogy az utolsó epizód legvégén kiderült, hogy SPOILER! miután egy forró éjszakát töltött a szomszéd sráccal, a séfként tevékenykedő Gabriellel, hogy elbúcsúzzon tőle, a fiú mégsem megy haza Normandiába éttermet nyitni, hanem marad Párizsban – így semmi akadálya annak, hogy ismét együtt lehessen barátnőjével (határozottan nem Emilyvel), akivel pont emiatt szakítottak.

Forrás: Netflix


A második évad nagyjából percre pontosan itt veszi fel a fonalat, és csakhamar rövidre zárja Emily dilemmáját (hiszen elvileg annak sincs semmi akadálya, hogy ő és Gabriel végre együtt lehessenek), méghozzá teljesen karakterazonos módon. Hősnőnk mint mindig, úgy most is helyesen akar cselekedni, de mivel nyilván nem érzelmek nélküli robot, ez nem minden esetben sikerül neki. És persze hamarosan megtörténik az is, aminek meg kell történnie – és még mindig csak a sorozat harmadánál járunk, szóval sok történés vár még ránk Emily, Gabriel és Camille történetében.

Gondolhatnánk legalábbis – de miután a forgatókönyvírók kurtán-furcsán függőben hagyják az „édes hármast” érintő eseményeket, a(z ezúttal is tízrészes) széria felétől kezdve nem történnek hatalmas izgalmak velük. Ami elég meglepő, hiszen a nézők száz százaléka azt várja, hogy legyen már valami Emilyvel és Gabriellel.

Ehelyett sorra kapjuk a fő cselekményszálat kiegészítő kis színes sztorikat a lány munkájával kapcsolatban – ezúttal azonban sajnos azok sem túl izgalmasak.
Forrás: Netflix


Lehet, hogy csak az újdonság varázsa múlt el, de Emily frappáns marketingötletei mintha már nem lennének olyan frappánsak, ahogy a két marakodó divatguruhoz (a múlt évadban megismert Pierre Cadault-hoz és egy újonnan bevezetett figurához) kapcsolódó bonyodalom sem üt annyira – sőt: kifejezetten lapos, és egyik karakter sem elég izgalmas hozzá, hogy több epizódon át is fenntartsák az érdeklődést. Cserébe tovább bonyolódik a „szegény gazdag lány”, Mindy, Emily barátnője/lakótársa és undok főnöke, Sylvie sorsa is.

Ez azonban nem kárpótol az elveszett apróságokért – bár meg kell hagyni, jó cselekményszálat írtak mindkettejüknek, és az őket megformáló színésznőket is öröm nézni (főleg a Sylvie-t hozó Philippine Leroy-Beaulieu nagyon jó).

Ezeket a felsorolt hibákat azonban csak jóval a széria befejezte után, higgadtan és hűvösen szemlélve a múltat fogjuk észrevenni,

mivel a sztori közben a főhősnő magával ragadó karaktere egyszerűen elfedi őket. Lehet, hogy a forgatókönyv nem olyan jó, mint az első évadban, de amíg a Párizs utcáit és tereit divatbemutatónak használó, pompás ruhákban parádézó Lily Collinst figyeljük, ez fel sem fog tűnni.

Forrás: Netflix

„Emily olyan, mint a Szex és New York négy központi figurája együtt:

szereti a szexet, de nem olyan megszállottan, mint Samantha, vannak erkölcsei, de nem olyan óvatos, mint Charlotte, van olyan okos, mint Miranda, de nem olyan merev, és vannak olyan jó megfigyelései, mint Carrie-nek, csak nem olyan bizonytalan” – írtuk az első évadról szóló kritikánkban a főhősnőről, aki továbbra is ilyen, és aki (pontosabban az őt megformáló színésznő) továbbra is nagyon hasonlít Audrey Hepburnre; ráadásul a stylistok erre az évadra felfedezték, milyen jól áll neki a lila és a piros, szóval Emilyt tényleg nem nehéz kívül-belül imádni.

A script pedig, ha ezúttal lötyög is egy kicsit, nagyon következetesen építkezik, szóval igazán könnyű lesz belefeledkezni Emily vonzó személyiségébe és új szívbéli kalandjaiba. Fentebb felelevenítettük, milyen brutális cliffhangerrel ért véget az első évad. Nos, ha lehet, az alkotók még ezt is tudták überelni, és a második évad legvégén szinte mondat közben vágták el a sztorit. Szóval a jó hír, hogy – ha egyelőre hivatalosan még nem is jelentették be – a sorozat biztos, hogy folytatódni fog. Az Emily Párizsban legújabb részei pedig addig is (annak ellenére, hogy az első epizódok óta már lehiggadtunk, és a kezdeti lelkesedés után objektívebben tudjuk szemlélni)

kiválóak arra, hogy átsegítsenek ebből a rettenetes, Coviddal és sok minden mással súlyosbított 2021-ből az új évbe.

 

A SZESSÖN különleges kiadásában ezúttal akasztjuk a hóhért: nem más püföli a dobot, mint a PORT.hu új videósorozatának munkatársa, a zenei és bulvár tévéműsorokat karcos hangon ekéző blogger, Péter Dávid!