Február 14-én utoljára tűnnek fel Shakespeare rejtélyes szellemlényei és mesteremberei Budaörsön, akik stílusosan Valentin-napon vesznek végső búcsút a Budaörsi Latinovits Színháztól. Fehér Balázs Benő Shakespeare-rendezése, a Szentivánéji álom még a pandémia alatt született, és 2021-es bemutatója óta eddig közel 4000 ember látta.
William Shakespeare egyik legszövevényesebb, több síkon játszódó története igazi jutalomjáték a színészeknek, rendezői szempontból pedig megannyi megoldási lehetőséget kínál. Fehér Balázs Benő ezt kihasználva – miközben hűen követi az eredeti dráma cselekményét – igyekezett a darabot a lehető legteljesebb mértékben a társulatra szabni.
Théseus/Oberon (Ilyés Róbert) és Hippolyta/Titánia (Takács Katalin) a bölcs, világ dolgait jól ismerő alakokként tűnnek fel, akiknek, mint később kiderül, mindössze a fizikai dolgok fölött van igazi hatalmuk. Az érzelmek tengerében ők is ide-oda sodródnak. Hermia (Hartai Petra) és Lysander (Fröhlich Kristóf) figurái visszanyúlnak a klasszikusabb értelmezéshez, azonban Heléna (Spolarics Andrea) már érett, ám a szerelemért bármit feladni képes nőként lép színre. Párja, Demetrius (Chován Gábor) is a tapasztalt ember képében tűnik fel.
A szellemlények megfoghatatlan alakok, hol meseszerűek, hol nagyon is hús-vér, érző lények. Tökéletesen illeszkednek ahhoz a vígjátéki vonalhoz, amit a mesteremberek képviselnek. A budaörsi adaptációban a mestereket játszó színészek magukat alakítják, a „játék a játékban” jelenet így még személyesebbé válik, és jól elkülönül a megfogható és megfoghatatlan. (A mesteremberek vezetőjét, a rendezőt két éven át Göndör László játszotta, majd 2023 szeptemberében Bárnai Péter (Trojka Színházi Társulás) vette át a szerepét, és formálta magára a karaktert.)
Az elemelkedettséget, ami a tündérek világát jellemzi, a különböző zenei hatások és a különleges, élénk színekkel játszó látványvilág teszi még érzékletesebbé. Jászay Tamás a Revizor Online-on külön kiemeli a különböző érzékszervekre ható játékot: „Józsa Tamás eklektikus zenéje tündéres-mesekönyves melódiáktól zúgó-fenyegető atmoszféráig terjed. Devich Botond díszlete és Szakos Kriszta jelmeze szépen összenő az akusztikus világgal és egymással: a(z athéni) valóság többnyire egyhangú, azaz egyszínű ruhái után az erdő mély vörösben és fehérben ragyog. Fekete Ádám Pukkjának festett Hieronymus Bosch-öltönye csodálatos találat, de a játék is remek: a bajkeverő szomorú bohóc ön- és közröhejesen tevékenykedik, nem elsősorban ura, hanem a saját nagyobb boldogságára.”
A megjelenő Shakespeare-univerzumból kitűnik Pukk (Fekete Ádám) figurája, aki a kint- és bentlévőségével vezeti át a nézőt egyik jelenetből a másikba. Értelmez, magyaráz, miközben ő maga is alakítja a történetet. „Fekete Ádám Pukkja, a főkolompos, igazi gonoszkodó, kárörvendő manó, aki látható élvezettel keveri a bajt, önként kéjjel, nemcsak parancsra. Olyan tartóoszlopa az előadásnak, mint amilyen volt a Tonio Kröger narrátoraként – milyen jó, hogy Fehér Balázs Benő meglátta benne a lehetőséget. Ennek külön is lehet örülni, ezt a Pukkot nem fogja összemosni az emlékezetünk akárki mással, mindegy, korábban hányszor láttuk a darabot” – írta annak idején Makk Zsuzsa a Mezei néző blog ajánlójában.
Az előadás 2022-ben meghívást kapott a Városmajori Színházi Szemlére, ahol amellett, hogy a 800 fős nézőtérrel rendelkező játszóhelyen közel teltházzal ment, Spolarics Andrea elnyerte a legjobb női mellékszereplőnek járó díjat, Fehér Balázs Benő pedig különdíjat vehetett át a rendezésért.
A Szentivánéji álom szereplői Ilyés Róbert, Fekete Ádám, Fröhlich Kristóf, Chován Gábor, Hartai Petra, Spolarics Andrea, Lugosi György, Böröndi Bence, Bárnai Péter, Hajmási Péter, Laboda Kornél, Szőts Orsi és Dióssi Gábor, a fiút pedig Rátkay Ábel és Mester Máté játssza váltott szereposztásban.