10 érdekesség, amit talán nem is tudtál a Parfüm: Egy gyilkos történetéről

Olyan rendezők akarták megfilmesíteni a tökéletes illatot kereső sorozatgyilkos történetét, Martin Scorsese, Milos Forman és Tim Burton, hogy végül a német Tom Tykwer készíthette el a filmet és csinálhatott egy orbitális orgiajelenetet!

1. A Parfüm: Egy gyilkos története (2006) előgyártása során Tom Tykwer rendező, Frank Griebe vezető operatőr, Uli Hanisch produkciós tervező és Pierre-Yves Gayraud jelmeztervező Caravaggio, Rembrandt és Joseph Wright teljes életművét tanulmányozták, hogy a film esztétikája és képi világa tökéletesen megfeleljen a XVIII. századi Franciaországbeli életnek.

2. A hivatalos honlap szerint ebben a filmben összesen hatvanhét ún. beszélő szerep volt, ötezer-kétszáz statiszta dolgozott, és százkét díszletet építettek fel. Ezekhez a díszletekhez ötszázhúsz technikust alkalmaztak.

Forrás: SPI

 

3. Patrick Süskind könyve szolgált inspirációként a Nirvana "Scentless Apprentice" című dalához. Kurt Cobain azt állította, hogy mindig a zsebében hordja a könyvet, mert teljes mértékben képes Grenouille elidegenedettségével azonosulni.

4. Süskind nagyon sokáig nem volt hajlandó eladni a könyv megfilmesítési jogait, mert szkeptikus volt a végeredményt illetően. Pedig olyan rendezők jelentkeztek be rá, mint Martin Scorsese, Milos Forman és még állítólag Stanley Kubrick is. Tim Burton neve is szóba került, Julian Schnabel pedig annyira rá volt indulva a projektre, hogy többször is megkereste az írót. Aki végül annak a Bernd Eichinger producernek (A bukás - Hitler utolsó napjai) adta el kerek 10 millió dollárért a jogokat, akit közelről ismert, és akivel már dolgozott együtt korábban.

Forrás: SPI

 

5. Pierre-Yves Gayraud jelmeztervező tizenöt hetet töltött kutatással, mielőtt bármi is elkészült volna. Összesen több mint ezernégyszáz jelmez készült, szinte mindet Bukarestben varrták meg. A kiszállítás után a jelmezeket öregíteni és bepiszkolni kellett, és miután készen álltak a viseletre, Tom Tykwer író-rendező ragaszkodott hozzá, hogy a színészek és színésznők folyamatosan, több napon keresztül viseljék őket, akár bennük is aludjanak, hiszen ez bevett gyakorlat volt abban az időszakban, amikor a film játszódik.

Forrás: SPI

 

6. Mivel Tom Tykwer a filmvégi masszív orgiára egyfajta megkoreografált táncként tekintett, a La Fura Dels Baus nevű tánctársulatot kérte fel, hogy segítsenek neki összeállítani a jelenetet. A jelenetért elsősorban Jurgen Muller főkoreográfus és asszisztense, Lluis Fuster volt felelős, akik ötven táncost választottak ki a La Fura Dels Bausból, akik mindegyike jól látható és felismerhető a kamera előtt. További száz tapasztalt előadót választottak ki, akik a háttérben, a felvételek perifériáján jelennek meg. Ez a százötven táncos a hatszáz statisztával együtt alkotta a hétszázötven fős csapatot, akikhez még 40 sminkes és 35 öltöztető is jött.

Forrás: SPI

 

7. Ebben a filmben Barcelona „alakítja” Párizst – nyolc ország bejárása után döntöttek így a készítők -, és ennek megfelelően a halpiaci jelenetet is itt vették fel, a város gótikus negyedében.

Ehhez két és fél tonna – 2500 kiló!!! – halat és egy tonna húst használtak fel,

ami egy idő után rendkívül büdös lett. Barcelona lakói a helyszíntől tíz kilométerre is panaszkodtak a szagra.

8. Tom Tykwer, aki A lé meg a Lola (1998) című munkájával robbant be a köztudatba, nem csak rendezője és társforgatókönyvírója volt a filmnek, de az egyik zeneszerzője is. Kissé meglepő módon ő volt a Tom Hanks főszereplésével készült Felhőatlasz (2012) társrendezője a Wachowski-testvérek mellett, illetve a Mátrix feltámadások (2021) zeneszerzője is.

Forrás: SPI

 

9. A kritikusok külön kiemelték Ben Whishaw alakítását, amit úgy kellett a színésznek megoldania, hogy a szerepe nagyrészt szöveg nélküli, és

egy visszataszító karaktert kellett életre keltenie visszataszító módon,

anélkül, hogy bármiféle szimpátiát akarna kelteni. Ezzel szemben a Guiseppe Baldinit alakító Dustin Hoffman nem aratott sikert, többen úgy érezték, hogy a játéka giccses és erőltetett.

Forrás: SPI

 

10. A „legvégső” parfüm, amely Jean-Baptiste Grenouille életcélja volt, és amiért oly sok nőt ölt meg, nem más mint egy kis felvizezett kóla. Az nem derült ki, hogy Pepsivel vagy Coca Colával dolgoztak-e.