A film, aminek forgatási balesete vezethetett Bruce Willis afáziájához.
Első ránézésre A Nap könnyei nem más, csak egy újabb akciófilm, de Antoine Fuqua rendező és csapata valójában egy érzelmileg nagyon is bénító filmet készített az Afrikában régóta tartó etnikai tisztogatásokról. Összeállításunkban mutatunk 10 érdekességet, amit bizonyára nem tudtál erről a 2003-as alkotásról, melyben Bruce Willis a főszereplő.
A Nap könnyei címet egy másik Bruce Willis filmhez szánták
Egész pontosan a Die Hard negyedik részének címe lett volna. A harmadik Die Hard után a 20th Century Fox és Willis egy forgatókönyvről kezdtek tárgyalni, ami A Nap könnyei címet viselte. A terv az volt, hogy ebből készítik el a Die Hard negyedik részét, ami az Amazonas dzsungelében játszódott volna. Végül a stúdió elvetette ezt az ötletet, azonban a színésznek annyira megtetszett ez a cím, hogy a 2003-as Man of War munkacímen futó filmjét átnevezte A Nap könnyeire.
Afrikában akarták forgatni, de...
A film jelentős részét Afrikában akarták forgatni, de a munkálatok nem sokkal a 2001. szeptember 11-i terrortámadások után kezdődtek, így a készítők úgy vélték, észszerűbb a stábot logisztikailag kellemesebb helyre vinni. Így a film nagy részét Hawaiin vették fel. Ahhoz, hogy olyan helyszíneket találjanak, melyek tükrözik az afrikai miliőt, egy tanácsadó segítségét kérték, valamint a filmben Afrikából származó színészek is felbukkannak.
A forgatáson meghalt egy kaszkadőr
2002. október 29-én egy kaszkadőr meghalt egy ejtőernyős jelenet forgatása közben a kaliforniai Oceano közelében. A kaszkadőr nyolc másik ejtőernyőssel ugrott több mint 4000 méteres magasságból, és a parton kellett volna landolniuk. A tragikus halált halt kaszkadőr azonban a vízben landolt, és megfulladt.
Bruce Willis sérülése
Willis a forgatás egy pontján eszméletét vesztette, amikor egy robbanásból származó lövedék fejen találta. A színész kártérítésért be is perelte a Revolution Studiost.
Valószínűleg ez a sérülés lehetett Willis súlyos betegségének, az afáziának a kiváltó oka.
Az afázia ugyanis egy agyi sérülés következtében kialakuló betegség, ami aztán hosszú távon gátolja az embert abban, hogy beszéljen, vagy megértsen másokat. A színész köréből érkező információk szerint Willisnél már 5 évvel azelőtt változásokat lehetett tapasztalni, minthogy nyilvánosan felfedték volna a betegségét.
Több jelenetet is kivágtak
Néhány jelenet annyira erőszakos és durva volt, hogy ki kellett őket vágni. Nem feltétlenül azért, mert a film más korhatár minősítést kapott volna, hanem azért, mert a tesztközönséget annyira lesújtotta pár jelenet, hogy a film készítői úgy döntöttek, inkább nem szerepeltetik őket.
Nem tervezett jelenet
Az idősebb afrikai férfi, aki sírva fakad az etnikai tisztogatás idején, tényleg sírt. A lövöldözés és a sikoltozás miatt kezdett sírni, mert annyira hasonlított azokhoz a dolgokhoz, amik a korábbi éveiben történtek vele. A jelenet annyira őszinte volt, hogy benne hagyták a filmben.
Sokan valóban menekültek voltak
A rendező, Antoine Fuqua minél több afrikait szeretett volna a filmbe, hogy játsszák el a menekülteket. Egyszerűen úgy érezte, nem helyes nem afrikaiakra kiosztani a szerepeket. Sokan egyébként a való életben is menekültek voltak, így ezek a múltbéli tapasztalatok óriási súlyt adtak a szereplésüknek.
Bruce Willis és Monica Bellucci csókja
Egy jelenetet, amiben Bruce Willis megcsókolta Monica Belluccit, a tesztvetítés után végül törölték a filmből.
Valós események ihlették, de...
A film valós eseményeket dolgozott fel, amik a a kanadai Joint Task Force Two egy kolumbiai küldetésén történtek, a helyszínt viszont a nigériai polgárháborúra változtatták. Persze a nigériai polgárháború maga is valós esemény, ami 1967 és 1970 között zajlott Nigéria és a Biafra Köztársaság között. A konfliktus nigériai győzelemmel zárult, a harcok és az éhínség következtében azonban ebben az időszakban milliók haltak meg vagy váltak földönfutóvá. Mintegy 500 ezren pedig külföldre menekültek.
Willis és a rendező közti konfliktus
Bruce Willis és a rendező, Antoine Fuqua között óriási volt a feszültség, gyakorlatilag már a forgatás kezdetétől. A film végére megfogadták, hogy soha többet nem dolgoznak együtt a másikkal. A rendező egy 2004-es interjúban így fogalmazott a színésszel való kapcsolatáról:
Egyszerűen nem jöttünk ki egymással, ha munkáról volt szó (...) Különböző a munkaetikája, más a véleménye, más a nézőpontja, más a filmkészítési módszere, és ez nem találkozott az enyémmel”
– fogalmazott akkor Fuqua, aki kiemelte, a folyamatos nézeteltérések megszűntek, amikor nem forgott a kamera.