Eredetileg Sean Connery és Kevin Costner lett volna a vietnámi háború két vakmerő pilótája, de túl magas gázsit kértek – Mel Gibsonnak elég volt „csak” 7 millió dollárt adni.
1. A film részben megtörtént eseményeken alapul
Ebben az 1990-es akció-vígjátékban Mel Gibson és Robert Downey Jr. alakítja Gene-t és Billyt, a két kalandra éhes, vakmerő pilótát, akik a vietnámi háború idején a CIA titkos légitársaságának, az Air Americának dolgoznak Laoszban. Ők azok, akik nem hivatalos megbízások alapján repülnek: a veszélyes útjaik során titkos szállítmányokat kell egyik helyről a másikra vinniük, így sohasem tudják előre, hogy repülésük nem az utolsó lesz-e...
Az Air America egy valóban létező légitársaság volt Délkelet-Ázsiában a vietnámi háború idején, és tényleg a CIA irányítása alatt állt 1950-től 1976-ig.
Az amerikaiak 1975-ös dél-vietnámi kivonulása után azonban a cég megbízatásai megszűntek. Ugyan az Air America megpróbált piaci alapon talpon maradni Thaiföldön szállítmányozó vállalatként, a próbálkozás kudarccal járt. Az Air America csődbe ment, majd 1976. június 30-án hivatalosan is megszűnt.

2. Az Air America is egy könyvadaptáció
Nemcsak mostanság, de bizony már a 80-as és a 90-es években is nagy divat volt Hollywoodban filmre vinni az épp aktuális bestsellereket. Így született meg egy-egy sikerkönyv nyomán – többek között – a Rambo, a Die Hard, a Farkasokkal táncoló, a Jumanji, az Ébredések és a Jurassic Park is.
Az Air America alapja a neves brit újságíró, Christopher Robbins 1978-as, azonos című tényregénye volt,
amelyben számos izgalmas kulisszatitkot árult el az Air America valódi pilótáiról és a titkos bevetéseikről. Például azt, hogy ennek a cégnek az emberei sokkal jobban kerestek, mint a polgári vagy katonai gépeken szolgáló kollégáik, így a jó fizetés, no meg a távol-keleti kalandok varázsa az óriási veszélyek ellenére is számos embert csábított a CIA által üzemeltetett légitársasághoz. De Christopher Robbins könyvéből az is kiderül, hogy az Air America feladata közé tartozott az élelmiszercsomagok és a katonák célba juttatásán túl a diplomaták, a kémek, a menekültek, a speciális egységek, az orvosok, a sebesültek és a kábítószer-ellenes ügyosztály ügynökeinek szállítása is – egy alkalommal például maga Richard Nixon elnök is velük utazott!

3. Ez volt Andy Vajna egyik utolsó filmje a Carolcónál
Az Air America gyártója a Carolco Pictures volt, mivel Andy Vajna és Mario Kassar még 1985-ben megvásárolta Richard Rush rendezőtől a forgatókönyvet. Vajna a film executive producereként szerepelt a stáblistán, jóllehet, az 1990. augusztus 10-i bemutató idején már nem dolgozott a Carolcónál: 1989 decemberében eladta Kassarnak a tulajdonrészét 106 millió dollárért, és megalapította a Cinergi Picturest.
4. Eredetileg nem is Mel Gibson és Robert Downey Jr. lett volna a két főszereplő
Nagyon furcsa ma már belegondolni, hogy a Carolcónál kezdetben úgy gondolták, az idősebb pilóta szerepét kapja meg Sean Connery, a társát pedig alakítsa Bill Murray, James Belushi vagy Kevin Costner.
Sean Connery és Kevin Costner azonban túl magas gázsit kért, ezért két olyan színészt választottak inkább a producerek, aki alacsonyabb fizetéssel is beérte.

5. Mel Gibson gázsija felemésztette a büdzsé ötödét
Az Air America teljes költségvetése 35 millió dollár volt, ebből 7 milliót Mel Gibson kapott meg. A stáb létszáma megközelítette az 500 főt, akik 49 különböző helyszínen forgattak egyszerre 8-15 kamerával Thaiföldön, valamint londoni és Los Angeles-i helyszíneken 1989. októbere és 1990. februárja között. A munkálatokat két földrengés, valamint egy tájfun is hátráltatta.
6. Robert Downey Jr.-t tényleg kötélen lógva reptették
A film egyik emlékezetes jelenetében Gene poénból egy helikopterről lelógatott kötélen viszi munkába az elszunyókáló Billyt, aki eleinte igencsak be van tojva, de a jellegzetes thaiföldi buddhista kolostorok fölött lengedezve már vidáman mórikálja magát.
Ezekben a jelenetekben tényleg maga Robert Downey Jr. látható a kötélen lógva,
Roger Spottiswoode rendező ugyanis hallani sem akart arról, hogy kék hátteres vetítést vagy egy profi kaszkadőrt használjanak ebben a jelenetben. Talán pont emiatt nyilatkozta később Robert Downey Jr. azt, hogy a Bangkokban zajló forgatás után megfogadta: amíg él, soha többé nem teszi be a lábát Thaiföldre.
7. Azért Robert Downey Jr. sem járt rosszul anyagilag
Azt ugyan sajnos nem tudni, Robert Downey Jr.-nak pontosan mennyit fizetett a Carolco az Air Americáért, de biztosan nem volt Mel Gibsonéhoz hasonló 7 milliós sztárgázsija, hiszen jóval később, a 2008-as Vasemberért is „csak” 5 millió dollárt kapott. Az viszont biztos, hogy így sem járt rosszul, mert egy későbbi interjújában azt mondta, kizárólag két dolog miatt vállalta el ezt a filmet:
a jó fizetés miatt, és mert annyira bejött neki az 1989-es Halálos fegyver 2, hogy mindenképpen együtt akart dolgozni valamin Mel Gibsonnal.