Tévénézettség: a fél ország azt nézte, ahogy a magyar válogatottat kegyetlenül megalázza a svájci csapat

Brutális számokat hozott a foci-Eb.

A tévénézettség általában a két legnagyobb kereskedelmi tévécsatorna, az RTL és a TV2 csatározásáról szól, mindig az az érdekes, hogy az éppen futó produkciók mennyire jönnek be a közönségnek. Kivéve, ha nyár van, mert nyáron a nézők nyaralnak, nincsenek otthon, éttermek, kocsmák, lángosozók teraszán üldögélnek, rakparton lógatják a lábukat, szabadtéri koncerteken töltik idejüket. Azaz mindent csinálnak, csak nem tévéznek. 

Forrás: Soccrates Images / Getty Images

 

Kivéve, ha van valami jó meccs a tévében.

Márpedig meccs az most akad bőven. Mivel futball nemzet vagyunk, és az ARANYCSAPAT óta most van először igazán értelmezhető kezdő tizenegyese a magyar válogatottnak, akik képesek is valamiféle sikerszerűséget elérni, így nem csoda, hogy minden ember rá van gyógyulva a magyar válogatott foci-Eb-s szereplésére. Volt már olyan, hogy C. Ronaldo csapatának bevarrtunk hármat a kapuba, akkor kezdődött Az éjjel soha nem érhet véget című dal focihimnusszá átalakulása. Na, azóta Szoboszlai Dominik például igazi focisztár lett. Ő lett a mi személyes Michael Jordanünk, el lehet már vele adni mekis hamburgert meg feltuningolt mobil-előfizetést is.

Tehát óriási a magyar válogatott körül a felhajtás,

és amint fiaink a pályára léptek a svájciak ellen, a fél ország, de legalábbis az éppen tévét nézők 51,2 százaléka egy emberként kapcsolt az M4-re, hogy végignézze, ahogy 3:1-re megvernek minket. Egész pontosan 1 millió  240 ezer 324 néző követte az M4-en a mérkőzést. De ebben a számban biztos nincsenek benne azok, akik csoportosan, mondjuk valami kivetítőnél, esetleg egy hűvös kocsmában a baráti társasággal nézték a meccset. A helyszínre kiutazott magyarokról nem is beszélve... De maradjunk a tévénézőknél.

A kereskedelmi szempontból fontos korosztály, tehát a 18-49 év közötti tévénézők körében a foci vitt mindent. A top 10 legnézettebb műsorból a múlt héten nyolcat az M4 delegált.

Még a megnyitóünnepség is az ekkor tévét néző emberek 20,8 százalékát érdekelte. Péntek este 20:44-től 20:55-ig, tehát, ha kemény tíz percre is, de hajlandók voltak távirányítóért nyúlni és ide kapcsolni. Ami pedig a konkrét meccseket illeti: egyértelműen a MagyarországSvájc volt a legérdekesebb, már ami a nézettséget illeti, amikor is a 18-49-es korosztály 440 ezres tömegben képviseltette magát a tévékészülékek előtt. A többi meccs nézőszáma így fest:

  • NémetországSkócia: 320 ezer néző, 
  • SzerbiaAnglia: 317 ezer néző,
  • OlaszországAlbánia: 257 ezer néző,
  • LengyelországHollandia: 202 ezer néző,
  • SzlovéniaDánia: 199 ezer néző
  • SpanyolországHorvátország? 195 ezer néző.

A 9. helyen a nézettségi tabellán az RTL Híradója szerepel 142 ezer nézővel, a 10. helyen pedig A mi kis falunk 12. része, ami 127 ezer nézőt érdekelt még úgy is, hogy ezt már sokadjára ismétli a csatorna. 

A teljes lakosság körében egy kicsit más a helyzet. Nem nagyon, csak egy kicsit. Ugyanis a tíz legnézettebb műsor közül csak öt volt focimeccs, a második ötöst pedig négy Tények és egy RTL Híradó teszi ki.

Az M4 focinak köszönhető előretörését a fiatalok főműsoridős közönségaránya is jól mutatja: míg az RTL és a TV2 szinte fej-fej mellett 10,5, illetve 10 százalékon áll, az M4 13,3 százalékkal meggyőzően elhúzott mellettük, megnyerve ezzel a hetet a hirdetők szempontjából legfontosabb idősávban.

És ez várható egész júniusban. A TV2  és az RTL letolt gatyával állhat az M4 előtt ebben az időszakban, mert

programigazgató legyen a talpán, aki labdába mer rúgni a foci-Eb-vel szemben,

és ezt akár Hajdú B. István is mondhatta volna.