Brutális számokat hozott a foci-Eb.
A tévénézettség általában a két legnagyobb kereskedelmi tévécsatorna, az RTL és a TV2 csatározásáról szól, mindig az az érdekes, hogy az éppen futó produkciók mennyire jönnek be a közönségnek. Kivéve, ha nyár van, mert nyáron a nézők nyaralnak, nincsenek otthon, éttermek, kocsmák, lángosozók teraszán üldögélnek, rakparton lógatják a lábukat, szabadtéri koncerteken töltik idejüket. Azaz mindent csinálnak, csak nem tévéznek.
Kivéve, ha van valami jó meccs a tévében.
Márpedig meccs az most akad bőven. Mivel futball nemzet vagyunk, és az ARANYCSAPAT óta most van először igazán értelmezhető kezdő tizenegyese a magyar válogatottnak, akik képesek is valamiféle sikerszerűséget elérni, így nem csoda, hogy minden ember rá van gyógyulva a magyar válogatott foci-Eb-s szereplésére. Volt már olyan, hogy C. Ronaldo csapatának bevarrtunk hármat a kapuba, akkor kezdődött Az éjjel soha nem érhet véget című dal focihimnusszá átalakulása. Na, azóta Szoboszlai Dominik például igazi focisztár lett. Ő lett a mi személyes Michael Jordanünk, el lehet már vele adni mekis hamburgert meg feltuningolt mobil-előfizetést is.
Tehát óriási a magyar válogatott körül a felhajtás,
és amint fiaink a pályára léptek a svájciak ellen, a fél ország, de legalábbis az éppen tévét nézők 51,2 százaléka egy emberként kapcsolt az M4-re, hogy végignézze, ahogy 3:1-re megvernek minket. Egész pontosan 1 millió 240 ezer 324 néző követte az M4-en a mérkőzést. De ebben a számban biztos nincsenek benne azok, akik csoportosan, mondjuk valami kivetítőnél, esetleg egy hűvös kocsmában a baráti társasággal nézték a meccset. A helyszínre kiutazott magyarokról nem is beszélve... De maradjunk a tévénézőknél.
A kereskedelmi szempontból fontos korosztály, tehát a 18-49 év közötti tévénézők körében a foci vitt mindent. A top 10 legnézettebb műsorból a múlt héten nyolcat az M4 delegált.
Még a megnyitóünnepség is az ekkor tévét néző emberek 20,8 százalékát érdekelte. Péntek este 20:44-től 20:55-ig, tehát, ha kemény tíz percre is, de hajlandók voltak távirányítóért nyúlni és ide kapcsolni. Ami pedig a konkrét meccseket illeti: egyértelműen a Magyarország–Svájc volt a legérdekesebb, már ami a nézettséget illeti, amikor is a 18-49-es korosztály 440 ezres tömegben képviseltette magát a tévékészülékek előtt. A többi meccs nézőszáma így fest:
- Németország–Skócia: 320 ezer néző,
- Szerbia–Anglia: 317 ezer néző,
- Olaszország–Albánia: 257 ezer néző,
- Lengyelország–Hollandia: 202 ezer néző,
- Szlovénia–Dánia: 199 ezer néző
- Spanyolország–Horvátország? 195 ezer néző.
A 9. helyen a nézettségi tabellán az RTL Híradója szerepel 142 ezer nézővel, a 10. helyen pedig A mi kis falunk 12. része, ami 127 ezer nézőt érdekelt még úgy is, hogy ezt már sokadjára ismétli a csatorna.
A teljes lakosság körében egy kicsit más a helyzet. Nem nagyon, csak egy kicsit. Ugyanis a tíz legnézettebb műsor közül csak öt volt focimeccs, a második ötöst pedig négy Tények és egy RTL Híradó teszi ki.
Az M4 focinak köszönhető előretörését a fiatalok főműsoridős közönségaránya is jól mutatja: míg az RTL és a TV2 szinte fej-fej mellett 10,5, illetve 10 százalékon áll, az M4 13,3 százalékkal meggyőzően elhúzott mellettük, megnyerve ezzel a hetet a hirdetők szempontjából legfontosabb idősávban.
És ez várható egész júniusban. A TV2 és az RTL letolt gatyával állhat az M4 előtt ebben az időszakban, mert
programigazgató legyen a talpán, aki labdába mer rúgni a foci-Eb-vel szemben,
és ezt akár Hajdú B. István is mondhatta volna.