Tévénézettség: szokatlan dologra lettünk figyelmesek Gáspáréknál

A műsor szembemegy a TV2 nézettségi trendjeivel.

Megszokhattuk már, hogy a TV2 műsorai rendre jobb eredményeket érnek el a teljes lakosság, azaz az idősebbek körében, mint a 18 és 49 év közötti korcsoportban. Ezek a közönségarányoknál ütköznek ki leginkább, szinte mindig magasabbak, mint a fiatalok körében mértek. Nézzünk erre egy pár példát: mindjárt itt van a Házasság első látásra című reality (még írunk bővebben erről a cikkben), melynek átlagos közönségaránya a teljes lakosság körében 24,6 százalékos, míg a fiatalabbaknál 24 százalék. Az előző héten véget ért Legyen Ön is milliomos!-nál még látványosabb a különbség, ott volt olyan hét, amikor az idősebbek körében 27,1 százalék volt a közönségarány, míg a fiataloknál 19,5 százalék. A Tények nézettsége is beleilleszkedik ebbe a trendbe, a teljes lakosságnál 23 százalékos volt a múlt heti közönségarány, a fiataloknál ez a szám csupán 15,9 százalék. De ugyanezt figyelhettük meg a Megasztárnál és a Dancing with the Starsnál is: mindkét show-műsornál jóval nagyobb volt az idősebbek aránya, mint a fiatalabb korosztályé.

És akkor jöttek Gáspárék, akik a késő esti műsorsávban kaptak helyet: a fiatalok közül átlagosan 139 ezren néztek egy adást, a közönségarány 18 százalékos volt, míg a teljes lakosságból 410 ezren, és csupán 16,6 százalékos közönségarányt ért el a műsor. Vele egy időben az RTL-en A Konyhafőnök viszont szép csendben kileheli a lelkét, a fiatalok körében 79 ezren voltak kíváncsiak egy adásra, amivel 10,7 százalékos közönségarányt ért el, a teljes lakosságnál 251 ezren néztek egy epizódot, 10,7 százalékos közönségaránnyal. Vagyis Gáspárék egyértelműen nézettebbek voltak, mint az RTL-es főzősverseny.

Gáspárék; Forrás: TV2 Sajtószoba

 


De lássuk a főműsoridőt!

Ahogy azt az utóbbi hetekben megszokhattuk, tarol a TV2 tudományos alapokon nyugvó párkereső realityje, a Házasság első látásra. A műsor kegyelmet nem ismerve ledarálta az azonos időben, az RTL-en futó nosztalgiaünnepet, a Nyerő Páros Barátok közt-szereplőket felvonultató kiadását. A fiatalok körében a Házasság első látásra egy-egy adását átlagosan 223 ezren nézték múlt héten, a közönségarány elképesztően magas, 24 százalékos volt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az épp a tévé előtt ülők közül majd minden negyedik ember a TV2 műsorát nézte. A nézettségi toplistán is meglátszik a szárnyalása: ebben a célcsoportban behúzott egy mesterötöst, vagyis a hét öt legnézettebb műsora a Házasság első látásra öt epizódja lett.

Ezzel szemben a Nyerő Párosra már úgy látszik, nem nagyon maradt néző, itt 108 ezer volt az átlagos nézőszám, a közönségarány 11,6 százalék, vagyis kevesebb, mint feleannyian voltak kíváncsiak a Barátok közt-szereplőkre. A legnézettebb epizód a hétfői lett, de ez is csak a 23. helyre futotta a nézettségi toplistán.

A teljes lakosság körében szintén hatalmasat ment a Házasság első látásra, egy epizódot átlagosan 801 ezren néztek, itt a már említett 24,6 százalékos volt a közönségarány. A Nyerő Páros az idősebbeket sem hozta lázba, ebben a célcsoportban 340 ezren néztek egy adást, a közönségarány 10,3 százalékos volt.

Véget ért a szezon utolsó nagy show-műsora is, a Dancing with the Stars, mely a fiatalok körében a 8. helyet szerezte meg a heti toplistában, a teljes lakosság körében a 4. helyen végzett. Az RTL vasárnapi show-ja, az Álarcos énekes a fiatalok körében szerepelt jobban, 210 082 nézővel és 19,1 százalékos közönségaránnyal a hatodik helyen végzett, a teljes lakosság körében már közel sem ekkora az érdeklődés a műsor iránt: ebben a célcsoportban 27. helyre került 538 332 nézővel és 14,8 százalékos közönségaránnyal.

Álarcos énekes; Forrás: RTL Sajtóklub

 

Szombaton ment adásba A mi kis falunk új évadának első epizódja, mely nem hozta el az RTL-nek a szokásos remek számokat – a Dancing with the Stars döntője lemosta a pályáról a sorozat első részét: a fiatalok körében csupán 163 ezren voltak rá kíváncsiak, a közönségarány 17,1 százalékos lett, és a toplista 10. helyén végzett, a teljes lakosság körében 508 ezer nézővel, 15,1 százalékos közönségaránnyal csupán a 29. helyet szerezte meg. Hol van már az év eleji évad, amikor a sorozat stabilan hozta a több mint 200 ezres nézőszámot és az első-második helyezést a kereskedelmi célcsoportban?!

Vasárnap a TV2 tűzte műsorára Az 1% klub – Mennyire okos Magyarország? című kvízshow-t, melyet a fiatalok körében egy hajszállal vert az Álarcos énekes. A Kasza Tibor műsorvezetésével lezajlott vetélkedő 196 579 nézővel és 18 százalékos közönségaránnyal végzett a 7. helyen. A teljes lakosság körében ez a műsor is jobban szerepelt (ez is illeszkedik a cikk elején említett trendbe), itt a 6. helyen ért célba 770 476 nézővel és 21,3 százalékos közönségaránnyal.

Az 1% klub - Mennyire okos Magyarország?; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A teljes lakosság körében is elképesztően népszerű a Házasság első látásra, a toplista első három helyén ennek a műsornak a három epizódja áll, negyedik lett a Dancing... döntője, ötödik egy Házasság első látásra epizód, hatodik Az 1% klub, hetedik pedig a Házasság… maradék egy epizódja.

A főműsoridőben, a fiatalok körében mért közönségarányok tekintetében a TV2 végzett az első helyen 18,8 százalékkal, az RTL lett a második 12,4 százalékkal.