Amikor Adam Sandler még viccesnek tűnt

A Nászok ásza egy boldogabb, egyszerűbb korba visz minket vissza, amikor még úgy tűnt, a fiatal komikus Adam Sandlerből lesz valaki. Mármint vicces valaki…

Bevallom, én szerettem a korai Adam Sandler filmeket. Bejött a Golyóálló (1996) és  A vizesnyolcas (1998), az Apafej (1999) meg pláne, és bár későbbi darab, de szerettem Az 50 első randit (2004) is, és ebbe a sorba illik egy Sandler-klasszikus, a Nászok ásza (1998) is. Akkor azt gondolhatta, aki látta a kissé bumfordi, de mindig eredeti Sandlert, hogy egy nagy karrier előtt áll. Ami részben igaz, hiszen azóta csinált vagy ezer filmet, csakhogy az ezerből kilencszáz kilencvenöt csapnivaló.

Robbie Hart (Sandler) a nászok ásza, aki legmenőbb esküvői énekes a városban, aki bandájával a legfergetegesebb partit kerekíti önnek, felekezettől, életkortól és bőrszíntől függetlenül. Nem Robbie-nak van a legjobb hangja a szakmában, egész biztosan nem neki van a legjobb sérója, de tud hangulatot csinálni, szereti az embereket, és azok is szeretik őt.  Felfelé ívelő karrierjének csúcspontja saját esküvője lehetne, ám menyasszonya a nagy napon elhagyja őt, mondván, azt hitte, rocksztár lesz belőle, de csak esküvőkön nyomja aprópénzért. De még ennél is jöhet rosszabb. Robbie barátnője, a pincérnő Julia (Drew Barrymore) is férjhez készül menni, és éppen őt kéri fel, hogy segítsen neki az előkészületekben. Robbie az előkészületek során egyre biztosabb lesz abban, hogy a lány választottja, Glenn (Matthew Glave) valójában egy seggfej, és azt is egyre tisztábban látja, hogy Juliát neki teremtette az ég.

Csakhogy ahhoz, hogy ők ketten végre egymásra találjanak, sok félreértésen és kellemetlen helyzeten kell átrágniuk magukat, és a Nászok ásza mai szemmel nézve is szerethető. Nem feltétlen okos vagy kifinomult film, de az első Sandler film, amelyben fontos szerepe volt egy női karakternek, és ebben része volt a forgatókönyvet kipofozó Carrie Fishernek – igen, Leia hercegnőnek! – és az akkor még nem túl ismert Judd Apatow-nak is. A film nagyon jól ment a mozikban is, 18 milliós költségvetéssel 123,3 millió dollárt hozott össze csak a mozikban – pedig ugyanazon a héten nyitott, mint a gigakasszasiker Titanic -, és majdnem ennyit a videós eladásokkal is. A sikerben persze még valakinek érdeme volt Sandleréken és a felsoroltakon kívül, beleértve Frank Coraci rendezőt (A vizesnyolcas, Távkapcs), mégpedig Billy Idolnak. Ő az,  aki végül mindent elsimít, mindent a helyére tesz! Íme!