A Donald E. Westlake regénye alapján készült Parker klasszikus bosszúmese, ahol a társai által majdnem megölt, kisemmizett bűnöző tesz igazságot – egy gyönyörű nő segítségével.
Parker, a profi tolvaj figuráját Donald E. Westlake alkotta meg, aki Richard Stark álnéven húsznál is több, rendkívül népszerű bűnügyi regényt írt a macsó karakterrel a középpontban. A könyvek egyik legismertebb feldolgozása a Lee Marvin főszereplésével készült, kőkemény A játéknak vége (1967), de a regénysorozat alapján született meg Mel Gibsonnal az 1999-es Visszavágó is, legutoljára pedig a Parker (2013) – a mindig mogorva Jason Statham arcával. A vicc az, hogy bár ugyanarról a karakterről van szó, a név mindig más, mert amíg Westlake élt, nem járult hozzá a Parker név használatához – pontosabban akkor járult volna hozzá, ha az ÖSSZES regényt megfilmesíti az adott stúdió –, és ebből kitalálható, hogy az utolsó film már a regényíró halála után készült.
Ki is ez a Parker? Hát egy olyan bűnöző, akinek elvei vannak, sosem venne el pénzt a szegényektől és sosem hagyná, hogy egy civilnek baja essen – azt viszont nem tűri, hogy átverjék. Márpedig pontosan ez történik, amikor mentora (Nick Nolte) kérésére egy számára ismeretlen bandával hajt végre egy rablást,
ahol bizony emberek halnak meg az egyik rabló nemtörődömségének köszönhetően,
és mivel ezek után Parker vonakodik még egy melót elvállalni, ki akarják nyírni. Csakhogy hősünk nem hal bele sérüléseibe, hanem bosszút tervel. Magát texasi milliomosnak álcázva, hamis papírokkal indul a banda megkeresésére, de tervének megvalósításához szüksége lesz egy bennfentesre is. Ez a szerep az adósságban fürdő, de történetesen gyönyörű ingatlanügynökre (Jennifer Lopez) hárul, aki elsőre nem is sejti, milyen terv részese lesz, aztán amikor már sejti, már nem nagyon hátrálhat ki belőle.
A filmben az a furcsa, hogy nem érződik rajta, hogy egy kifejezetten népszerű regényből készült volna, inkább olyan, mint egy jellegzetes Jason Statham-film egy ritkán beszélő, de akkor velőseket mondó, mindig a szemöldökét összevonó, tipikus Statham-karakterrel és a szokásos gyors és kőkemény akcióval, amiből egy meglehetősen véres szállodai bunyó viszi a prímet. A Parker nem kiemelkedő darab, de feszes és szórakoztató – ahol meglepő módon Jennifer Lopez alakítása az izgalmasabb – Statham játékából sokat visszavesz a cowboykalapja.