Beigazolódott, hogy az RTL Klub jól döntött, amikor elkaszálta a Barátok köztet

Az ember azt hinné, hogy egy 23 éve tartó sorozat utolsó epizódjára az is kíváncsi lehet, aki már évek óta nem nézte sőt, talán az is, aki soha...

Nos, a múlt heti nézettségi adatokból pont nem ez a sejtés igazolódott be: nem a Barátok közt utolsó része lett a hét legnézettebb műsora sem a teljes lakosság (4 évnél idősebbek), sem a kereskedelmi célcsoport (18 és 49 év közöttiek) körében. Míg az előbbi célcsoportnál az RTL Klub vasárnapi Híradója lett a legnézettebb műsor 712 534 nézővel és 21,4 százalékos közönségaránnyal, addig az utóbbiban a Mestercukrász pénteki döntője 188 642 nézővel és 17,7 közönségaránnyal.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Apropó RTL Híradó: három hete növekszik folyamatosan a csatorna hírműsorának nézettsége a kereskedelmi célcsoportban, és a teljes lakosság körében is a legtöbben innen tájékozódnak (négy napon verte az RTL Híradója a Tényeket ebben a korcsoportban) , a TV2 Tények című hírműsora ezzel párhuzamosan egyre csökkenő nézettséget tudhat magáénak: újra beállt az a tendencia, miszerint a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub Híradóját nézik többen. Az arány a múlt héten a következő volt: az RTL Klub Híradónak a kereskedelmi célcsoportban átlagosan 131 252 nézője volt 16,6 százalékos közönségarány mellett, míg a TV2 Tényeknek 113 805 nézője 14,5 százalékos közönségarány mellett.

Na de a kis kitérő után kanyarodjunk vissza a Barátok köztre: a teljes lakosság körében csak a nyolcadik helyet tudta elcsípni a szappanopera utolsó, szombati epizódja a nézettségi toplistán: 579 934 néző követte figyelemmel az utolsó rész történéseit, ami az éppen tévét nézők 17,7 százaléka volt, ezek pedig nem magas számok, bár az utóbbi időben elért eredményeinél (teljes lakosság körében 9 százalék körüli közönségarány) jóval magasabbak.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A kereskedelmi célcsoportban a Barátok közt utolsó epizódja a negyedik legnézettebb műsor volt múlt héten 171 098 nézővel és 17,4 százalékos közönségaránnyal, amivel szintén „nem ütötték ki a ház falát”, vagyis a csatorna valószínűleg jól döntött, amikor a szappanopera befejezéséről döntött - természetesen az érzelmi kötődéseket itt most nem vesszük figyelembe. (Ebben a korcsoportban egyébként az első hét helyre a Mestercukrász mind az öt adása felfért, ezen kívül még a vasárnapi RTL Híradó kapott fért be a harmadik helyre.)

2020 decemberében derült ki, hogy a Barátok közt napjai meg vannak számlálva, ekkor írtunk is egy cikket, melyben a szappanopera nézettségét néztük át a virágkortól kezdve a mélyrepülésig. Ebben a cikkben ezt írtuk:

„2007-ből találtunk olyan nézettségi cikket, amelyben még akkora nézőszámok szerepeltek, amik szinte hihetetlennek hatnak a 2020-as mélyrepülés idején: 2007 szeptemberében a 36. héten a legnézettebb Barátok közt epizód 2.256.567 nézőt vonzott a teljes lakosság körében, mindezt 47,2 százalékos közönségaránnyal, vagyis azok közül, akik éppen tévét néztek, minden második ember az RTL szappanoperáját nézte.”

A különbséget zongorázni lehet, ehhez nem is fűznénk hozzá mást, maximum annyit, hogy az RTL Klubnak fel van adva a lecke, hogy betöltse a saját maga által hagyott űrt a napi szappanoperák világában.

Kifejezetten jó hete volt a csatornának, ugyanis a Mestercukrász a legjobb eredményeket produkálta mindössze háromhetes története során: a csatorna valamit nagyon tudhat, ugyanis eleve csak három hetesre tervezte a Konyhafőnök „édes testvérét”, és a kezdeti nehezebb indulás után múlt héten, a döntő hetében volt a legnézettebb a műsor: a kereskedelmi célcsoportban átlagosan 167 679-en néztek egy-egy adást, ami 15 százalékos közönségarányt eredményezett. A műsor első hetében még csak 155 205-en nézték a műsort 13 százalékos átlagos közönségaránnyal.

A TV2 a Doktor Balatonnak örülhetett a múlt héten: a teljes lakosság körében hétfőn és kedden még a Mestercukrászt is verte (a hét többi napján már nem), a kereskedelmi célcsoportban azért még messze volt ettől a sorozat, de a nézettség az előző héthez képest határozottan nőtt: míg az újrainduláskor, azaz a múlt hetet megelőző héten a kereskedelmi célcsoportban még csak 88 610-en néztek átlagosan egy-egy epizódot 9,4 százalékos közönségarány mellett, addig múlt héten ez a szám már 98 396 volt, a közönségarány pedig 10,2 százalék.

Ezen a héten indult el a TV2-n a Szerencsekerék ráncfelvarrott verziója Kasza Tibivel, míg az RTL Klubon a Házasodna a gazda negyedik évada, kíváncsian várjuk, ki kerül ki győztesen az első „összecsapásból”.