Egy innovatív projekt, egyedi kutyakiegészítők, gyümölcs-alapú energetizáló ital, csokoládémanufaktúra és egy parfümüzlet tulajdonosa is pitchelt az RTL üzleti showműsorának 8. adásában.
A kolumbiai csokik magyar Willy Wonkája
Nemcsak egyedi öltözékével, de különleges csokoládéival is magára vonta a figyelmet Csatai László, a Hmmmm csokoládémárka megalapítója. A vállalkozó egy 105 éves üzletágban, a csokoládégyártásban igyekszik egyedit alkotni saját üzemében. Az édességekhez kolumbiai csokoládét használ és tervei szerint a világpiacot is meghódítja majd különleges ízű csokoládéival. Mindehhez 50 millió forint befektetést kért, 5% tulajdonrészt ajánlva. A Cápák között parázs vita alakult ki, amikor a cégérték megvitatásához értek. Míg Balogh Levente a gazdasági teljesítmény alapján értékelte a céget, Moldován András az üzemben álló technológiát is fontosnak tartotta a cégérték szempontjából. Végül egyik Cápa sem adta meg a kért összeget: a cégértéket elnagyoltnak találták, Balogh Levente pedig a névválasztást és a designt is kifogásolta.
Divat négylábúaknak
Újabb négylábú, Csinszka lépett a Cápák elé, akinek gazdái egy kutyákra építő vállalkozást, a Collarfult hozták létre. Bernát-Sterl Alxandra sajátkezűleg állítja elő a kutyák számára készített egyedi nyakörveket, pórázokat, kiegészítőket, amelyek nagyon népszerűek a gazdák körében. Férjével, Bernát Ádámmal közös vállalkozását szeretné tovább bővíteni egy webshoppal, termékeit pedig több viszonteladói hálózatba belistázni. Céljai megvalósításához 6 millió forintot kért, 10% tulajdonrészért cserébe. Balogh Petya, Balogh Levente, Moldován András és Orbók Ilona egyetértettek abban, hogy a vállalkozás jó úton halad. Azonban befektetői szempontból nem látták meg a lehetőséget az üzlet skálázhatóságában. Lakatos István azonban igen, így amikor a vállakozók ötéves tervei találkoztak Lakatos István elképzeléseivel – miszerint a piac 25%-át fogja uralni a Collarful – ajánlatot tett: 1 millió forintot kínált 10% tulajdonrészért cserébe, továbbá 5 millió forintos hitelkeretet. A vállalkozók elfogadták az ajánlatot, így a Collarful befektetéshez jutott.
Energia a gyümölcsöknek köszönhetően
Egervári Gábor vegán funkcionális vállalkozásával érkezett a Cápákhoz, akiknek a Redpower névre keresztelt italcsaládját mutatta be. Termékei az energiaitalok természetes alternatívái kívánnak lenni, lehetőséget kínálva arra, hogy mesterséges hozzávalók nélkül is lendületet adjanak fogyasztóik számára. Az üzlet további terjeszkedéséhez a vállalkozó 15 millió forint befektetést kért, 10% tulajdonrészért cserébe. Balogh Levente, Moldován András, Balogh Petya és Lakatos István azonnal a termékek tanulmányozásába kezdtek, ám az összetevők nem győzték meg őket arról, hogy a Redpower felvenné a versenyt az energiaitalokkal. Különösen akkor váltak szkeptikussá, amikor a vállalkozó a termék gyógyhatását is kiemelte, többek között az allergia tüneteinek csökkentését. Orbók Ilona mindvégig szeretett volna hinni a termékek erejében, ám végül a többi Cápához hasonlóan ő sem fektetett be a vállalkozásba.
Egy kijelző, amely feladta a leckét a Cápáknak
Innovatív projektjével, az Infoscreenel lépett a Cápák elé Gubicza Richárd és Gubicza Mátyás. A vállalkozás a társasházak közérdekű információira épít, amelyeket egy, a házban kihelyezhető kijelzőn jelenítenek meg, miközben reklámhirdetéseknek biztosítanak megjelenési lehetőséget. Az Infoscreen megálmodói további 300 kijelző beruházásával szeretnének terjeszkedni, amelyhez 100 millió forintot kértek a Cápáktól, 20% tulajdonrészért cserébe. A pitchet követően Lakatos István és Moldován András egészen máshogy látták a vállalkozást. Előbbi kifogásolta, hogy a vállalkozók nem ismerik a hirdetési piacot, míg Moldován András szerint erre nincs is szükség. Balogh Levente meglátta a potenciált az üzletben, míg Orbók Ilona és Balogh Petya elzárkóztak a befektetéstől. Később így tett Balogh Levente is, aki nem kíván a hirdetési szektorba beszállni. Azonban Moldován András mindvégig hezitált, sőt, Lakatos Istvánt is szerette volna maga mellé állítani, amennyiben a befektetés mellett dönt. „Hét évad alatt vállalkozó ilyen leckét még nem adott fel” – mondta Moldován András, aki hosszas vívódás után mondott nemet az üzletre, ahogy végül Lakatos István is. Az Infoscreen így nem jutott befektetéshez.
Orruknál fogva vezették a Cápákat
Több világsztárt, köztük Billie Eilish-t is a vásárlói között tudhatja Pozsgai Ákos, a 7scents parfüméria tulajdonosa. A vállalkozás több parfümház egyedi illatát is kizárólagosan forgalmazza, így az illatok szerelmesei már mind jól ismerik a brandet. A tulajdonos most új vállalkozásba kezdene: három parfümőr segítségével szeretné létrehozni saját, hazai parfümházát, amelyet három egyedi illattal indítana el. Ehhez 10 millió forintot kért a Cápáktól, 15% tulajdonrészért cserébe. Moldován András, Balogh Petya és Lakatos István nem érezték profitábilisnak a startvonalnál elhelyezkedő vállalkozást, ezért kiszálltak. Orbók Ilona pedig nem szeretett volna egy teljesen új területre, a parfümházak világába belépni, ezért nem élt az ajánlattal. Nem úgy, mint Balogh Levente, aki a 10 millió forintnyi befektetést 20% tulajdonrészhez kötötte. A vállalkozó ezt szerette volna 15%-ban maximalizálni, végül némi alkudozást követően az üzlet megköttetett: 10 millió forint befektetés 20% tulajdonrészért cserébe, amely megtérülés után 15%-ra csökken. A 7scents parfümháza így Balogh Levente befektetésével kezdheti meg a piacra lépést.
A Raiffeisen Ügyfelekért vagyok-különdíját a Collarful kapta.
Címlapkép: RTL/Sallak Dóra