Csapnivaló nézettséget hozott a Hotel Margaret az RTL Klubnak

A Hotel Margaret a második héten sem hozta el az RTL Klubnak a megváltást, sőt. Ekkora bukást régen láttunk már a csatorna műsorai között.

Az RTL Klub új sorozata, a Hotel Margaret a múlt héten „taposta” második hetét. Az már kiderült az első heti adatokat vizsgálva, hogy nézettsége - enyhén szólva - elmarad a várakozásoktól, illetve attól, amit a csatorna megszokhatott saját műsoraival kapcsolatban. Múlt heti cikkünkben részletesen, napra pontosan leírtuk, hogy hány nézőt hoztak az egyes epizódok a kereskedelmi célcsoportban (18 és 49 év közöttiek) és a teljes lakosság körében (4 évnél idősebbek). Már akkor látszott, hogy a kezdeti (hétfői) érdeklődés már keddre alábbhagyott, és a teljes lakosság körében több mint százezerrel kevesebben nézték a keddi epizódot.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Múlt héten, a sorozat második hetében is folytatódott a tendencia, és a nézővesztés tovább súlyosbodott –

még az első hétnél is rosszabb eredménnyel zárt a széria.

Míg az első héten a kereskedelmi célcsoportban átlagosan 141 888-an néztek egy epizódot (12,9% SHR), a második héten ez a szám tovább csökkent, már csak 113 863-an követték figyelemmel a részeket (10,6% SHR). A teljes lakosság körében az első héten 484 829 nézőre jött ki egy epizód átlagos nézettsége (14% SHR), a második héten ez a szám már csak 360 451 volt (11% SHR).

Az RTL Klub másik napi sorozata a Keresztanyu nézettsége is csökkent múlt héten, sőt, a csatorna összes, hétköznap jelentkező műsora is veszített nézőszámából. Nem tudjuk, hogy a Hotel Margaret alacsony számai mennyire hatottak a környező műsorokra, de a csökkenés szembetűnő. Ugyanakkor azt is meg kell jegyeznünk, hogy a csökkenő tendencia a TV2 hétköznap jelentkező műsorait is elérte, de a csökkenés a csatorna esetében nem volt olyan jelentős, mint az RTL Klubnál:

                                                                            5. hét                                                    6. hét
                                                       (kereskedelmi célcsoport)                     (kereskedelmi célcsoport)

Keresztanyu (RTL Klub)          216 326 néző; 18% SHR                             201 365 néző; 16,8% SHR
Hotel Margaret (RTL Klub)    141 888 néző; 12,9% SHR                          113 863 néző; 10,6% SHR
Exatlon (TV2)                              174 599 néző; 15,7% SHR                          161 744 néző; 14,6% SHR
RTL Híradó (RTL Klub)            190 414 néző; 19,7% SHR                          170 713 néző; 18,8% SHR
Fókusz (RTL Klub)                     190 575 néző; 18,1% SHR                          175 611 néző; 16,8% SHR
Tények (TV2)                               180 671 néző; 18,8% SHR                          176 754 néző; 19,5% SHR
Tények Plusz (TV2)                   140 652 néző; 13,6% SHR                          134 726 néző; 13,1% SHR

A kereskedelmi célcsoportban a nézettségi toplista élén azért még mindig az RTL Klubos műsorok vannak többségben, a Keresztanyu és a Fókusz műsorai állják a sarat az Exatlonnal és a Tények Plusszal szemben, de a nézővesztés egyértelmű.

A TV2 viszont a hétvégének örülhetett igazán, ugyanis a vasárnapi showműsor,

a Sztárban sztár új évadának második adása lett 2022 eddigi legnézettebb műsora

mind a teljes lakosság (915 716 néző; 23,9% SHR), mind a kereskedelmi célcsoport (295 750 néző; 22,9% SHR) körében. A közönségarányok is fantasztikusan magasak voltak, ami azt jelenti, hogy az éppen tévét nézők közül hihetetlenül nagy arányban választották a beöltözős show-t. Így természetesen vitte a csatorna a vasárnap estét, már ami a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért közönségarányokat illeti. Ebbe az RTL Klub Cápák között című üzleti műsora sem tudott beleszólni, ami ebben a célcsoportban a második legnézettebb műsor lett a múlt héten 259 926 nézővel és 19,8 százalékos közönségaránnyal.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 


De ami szintén fájhatott az RTL Klubnak, az az, hogy a szombati napot is elvesztették, amit pedig általában be szoktak húzni, ugyanis A Tanár című saját gyártású sorozatuk hagyományosan jól szerepel a kereskedelmi célcsoport körében. Most viszont csak a nézettségi lista 39. helyére fért fel a szombati epizód 121 256 nézővel és 10,8 százalékos közönségaránnyal. A TV2-n ezzel egy időben a Jumanji – Vár a dzsungel című amerikai filmet láthatták a nézők, ez pedig jobban érdekelte a tévézőket.

A TV2 tehát a szombatot és a vasárnapot is nyerte, valamint a hétfőt, a keddet és a csütörtököt is, vagyis megtörtént az, ami már nagyon régen: a TV2 nyerte a főműsoridős közönségarányok küzdelmét: TV2: 14,4% SHR; RTL Klub: 13% SHR.

2022 megnyert estéinél is kiegyenlített lett a verseny: a TV2 és az RTL Klub is 22 estét nyert, vagyis 50-50 százalék az arány a megnyert estéket illetően.


Jövő héten meglátjuk, hogy folytatódik-e az RTL Klub lejtmenete, és ha igen, vajon kitalálnak-e valamit a tendencia megállítására, illetve megfordítására.