A Big Crunch-ban aranyos szörnyek izegnek-mozognak egy szürreális rajzfilmdimenzióban.
„Farkas Juli az első magyar animációs alkotó, aki kisfilmet készített az Adult Swim Smalls projektjében, méghozzá egy óriási vizuális agymenést a rá jellemző végtelenül cuki figurákkal” – adta hírül a Dotaline animációs szakportál. Farkas Júlia 2009-ben végzett a MOME animáció szakán az Izmos királylányok című filmjével, amelyben egy öreg király 12 lánya minden éjszaka nyomtalanul eltűnik, az uralkodó pedig megelégeli ezt, és királyságát, valamint lányai kezét ígéri annak, aki kideríti, merre járnak, és mit csinálnak esténként.
Farkas Júlia mostani kisfilmje, a Big Crunch egy szabad asszociációs vizuális őrület, melyben a különböző szituációkat a morfolódó alakok kötik össze egyetlen folyamatos jelenetté. Mókás karakterek és helyek, sötét tónusú zenék, változó fizikai állapotok és mitológiai szimbólumok találkoznak ebben a szürreális világban, amihez egy YouTube-kommentelő már napokkal ezelőtt odaírta, ami nekem először eszembe jutott az animáció megtekintésekor:
Csak egy átlagos nap Lovecraft Ősi Isteneinek dimenziójában.
Az Adult Swim 2001-ben indult el a Cartoon Network testvércsatornájaként, fiatal felnőtteknek szóló rajzfilmekkel. 2018-ban startolt el az Adult Swim Smalls elnevezésű kezdeményezésük, amely a nagyvilágban élő fiatal alkotóknak ad lehetőséget arra, hogy a saját egyéni stílusukban gyártsanak kisfilmeket, amelyeket reklámok helyett vetíthet az Adult Swim, és új tartalomként is kirakhat a Youtube-csatornájára. Farkas Julit azután kereste meg a csatorna, hogy 2019-ben az It's Nice That egy angol nyelvű összeállításban mutatta be az izgő-mozgó, furcsa figuráit. A magyar animációs filmes először egy minisorozat ötletét vázolta fel az Adult Swimnek, ám a rendelkezésre álló anyagi keret csak egy kisfilmre volt elég – ez lett a Big Crunch. Reméljük, a sorozat is összejön azért valamikor!