A John Lewis & Partnersnél hagyomány, hogy minden évben előrukkolnak egy kedves ünnepi videóval. Az ideiben vidám gyerekek, hóemberek, sőt, rapper galambok örvendeznek.
A londoni székhelyű John Lewis & Partners nevű brit áruházláncnál évek óta nagy hagyománya van a karácsonyi hangulatú videóknak. Tavaly például Magyarországon forgattak le száz szereplővel egy bűbájos fantasy mesét egy bébisárkányról, aki mindig a legrosszabbkor okádott tüzet, tönkretéve ezzel a falu karácsonyi készülődését, 2018-ban pedig Elton Johnnal készült el egy kisfilm, melyben a sztár visszautazott a gyerekkorába.
Az idei John Lewis-reklámot a készítők szerint az a barátságos jóindulat ihlette, amelyet a brit közvélemény mutatott fel a világjárvány idején meghozott, szigorú korlátozások alatt. A kisfilmben a hús-vér gyerekszereplők mellett animációs figurák is feltűnnek, többek között néhány vidám öregúr, pár hóember, valamint egy repülni vágyó sünin segítő rapper galambcsapat. A John Lewis & Partners direkt kilenc különböző stílusú animátort bízott meg egy-egy 30 másodperces részlet elkészítésével, hogy a stúdióik addig se maradjanak megrendelések nélkül a mostani koronavírusos időszakban.
A reklám alatt a rangos Brit Awarddal és BBC Music Awarddal is kitüntetett, angol és jamaikai felmenőkkel rendelkező amerikai előadóművész, Celeste új dala hallható, amely A Little Love címmel önállóan is felkerült az énekesnő saját YouTube-csatornájára:
Az idei John Lewis-reklám tehát a „Give a Little Love” azaz „Adj egy kis szeretetet!” mottóval készült el, és leginkább arról szól, hogy a világméretű koronavírus-járvány idején ne a drága ajándékok hajszolása legyen a legfontosabb a karácsony előtti programunk. Hanem inkább az, hogy legyen egy kedves szavunk a szomszédban élő, magányos idős emberhez is, mert könnyen lehet, hogy az ország túlsó felében élnek a rokonai, és most még a bevásárlás is gondot okoz neki.
A kétperces hirdetés péntek reggeltől már világszerte megtekinthető online, a tévében pedig majd szombaton debütál a brit ITV csatornán, a The Voice című zenei tehetségkutató reklámszünetében, hogy ezzel is népszerűsítse a „Give a Little Love” jótékonysági kampányt. Utóbbi célja, hogy karácsonyra 5 millió angol font gyűljön össze 100 000 szegény sorú család megsegítésére a FareShare, a Home-Start és más jótékonysági szervezetek segítségével a brit szupermarketekben.
A John Lewis idei jótékonysági akcióját némileg beárnyékolja, hogy sok más céghez hasonlóan őket is igen érzékenyen érintette a koronavírus-járványt követő gazdasági visszaesés és az emberek átalakult vásárlási szokásai. A cég az elmúlt hónapokban több ezer munkahely megszüntetését jelentette be, és nyolc áruházát, valamint hét Waitrose szupermarketet is kénytelen volt bezárni. (via The Guardian)