12 éve ért véget a világ legjobb vígjátéksorozata, de szerencsére Jennifer Aniston, Courtney Cox, Matt LeBlanc és a többi kedvencünk rendszeresen felbukkan hollywoodi produkciókban. Ezekből szedtünk össze most néhány jobban sikerültet, hogy elteljen valamivel az idő a karácsonyig hátra lévő napokban.
Hétfő: Derült égből Polly
Tény, hogy a Jóbarátok szereplőgárdájából senki sem lett Oscar-halmozó színészóriás, de az vitathatatlan, hogy a hat főszereplő közül a Rachelt alakító Jennifer Aniston tudta legjobban kamatoztatni a 10 évnyi folyamatos forgatás alatt felszedett rutint. Az 1994-ben elstartoló Jóbarátok előtt ugyanis csak néhány sorozatszerepe volt, valamint főszereplőként domborított egy erősen B kategóriás horrorban, a Gyilkos koboldban. A kultikus tévésorozat első évadában még csak 20 ezer dollárt kapott epizódonként, viszont az utolsó évadra 1,25 milliós sztárgázsira nőtt az epizódonkénti fizetése. A 47 éves színésznő ma is megkéri az árát a főszerepeinek: a Förtelmes főnökök 1-2 után 15-15 milliót, a Családi üzelmekért 20 milliót kapott.
A Derült égből Polly 2004-ben került a mozikba. Aniston 5 millió dollárért vállalta el a címszerepet, azaz Polly Prince akrakterét, aki fenekestül felforgatja egy nemrég faképnél hagyott, teszetosza kockázatelemző menedzser, Reuben (Ben Stiller) életét. A film hamisítatlan romkom a Zoolander, az Apádra ütök, a Jószomszédi iszony és más Ben Stiller-filmek örökös forgatókönyvírójának, John Hamburgnak a rendezésében, úgyhogy aki szerette ezeket, a Derült égből Pollyt is imádni fogja.
Kedd: Jobbulást, Bobby!
Bár a tisztaságmániás Monica Geller nagyon szórakoztató karakter volt a Jóbarátokban, az őt alakító Courtney Coxnak azért nem jött össze akkora hollywoodi álomkarrier, mint Jennifer Anistonnak. Oké, a '90-es években elég nagy sztárnak számított, benne volt az Ace Venturában, ráadásul a kulthorror Sikolyhoz is leforgatott még három folytatást (de ezekért mindössze 7-7 millió dollárt kapott, ami sehol sincs a kolléganője 20 milliójához).
A Jóbarátok alatt és után készült vígjátékok azért őt is megtalálták. A Jobbulást, Bobby! is egy egész tisztességesen összerakott romkom, amit nyugodtan megnézhet minden pár a hideg téli estéken, összebújva a kanapén. A történet főszereplője egy nagypofájú, szókimondó tévés showman (Vincent Gallo), aki a sok szupermodellel és celebbel való flörtölés után szeretne már végre családot alapítani, és ezt élő adásban jelenti be - amivel persze porig rombolja a karrierjét a tévétársaságnál. Ez persze egy cseppet sem zavarja, azonnal elutazik New Yorkba, hátha ki tud békülni a volt csajával, Lilyvel (Courteney Cox). Aki természetesen kezdetben hallani sem akar arról, hogy bármit is újrakezdjen a bunkó exével.
Szerda: Jóbarátok
A Jóbarátok egyértelműen a '90-es évek és az ezredforduló legjobb sitcomja volt. Számomra pedig az egyetlen olyan sorozat, ahol tényleg szívből tudtam nevetni, amikor felharsant a tévésorozatok jól ismert, idegesítő konzervröhögése. A sorozat sikerét millió meg egy cikk és tanulmány megmagyarázta már: adott három lány (Jennifer Aniston, Courteney Cox, Lisa Kudrow) és három srác (Matt LeBlanc, Matthew Perry, David Schwimmer), akik mindjárt 30 évesek lesznek, és épp próbálnak szülői segítség nélkül saját egzisztenciát és családot alapítani New Yorkban, de ez valahogy egyáltalán nem akar nekik összejönni - mi meg térdcsapkodva nevethetünk, hogy vannak nálunk is nagyobb lúzerek.
Oké, az egész sorozat úgy ahogy van, hiteltelen. Hiszen egy alkalmi szerepekből élő színész, egy dilis utcazenész, egy rendmániás szakács, egy céges középvezető, egy introvertált paleontológus meg egy... (tényleg, tudja valaki, Chandler mi a fenével keresett pénzt 10 éven keresztül?!?) közösen sem tudna fenntartani egy lakást New York kellős közepén, a Central Park mellett, nem hogy kettőt! Viszont engem például tökéletesen felkészített ez a sorozat az életre, arra, hogy a középiskolából kikerülve milyen lesz az egyetem mellett dolgozni (és persze az egyetem helyett egész nap az egyetem melletti kávéházakban lógni a haverokkal), aztán utána milyen lesz rendes állás után kajtatni, és miként lehet elviselni a horkoló albérlőtársakat, a nagy szerelmi csalódásokat meg úgy egyáltalán, a felnőttséget. És ez sorozat bizony arra is megtanít, hogy nem kell mindenáron olyan okosnak lenned, mint Ross, olyan ász csajozógépnek lenned, mint Joey és olyan poéngyárnak lenned, mint Chandler - akkor is lehetsz értékes és jó ember, ha csak annyira vagy okos, mint Joey, annyira vagy csajozógép, mint Chandler, és annyira vagy vicces, mint Ross.
Csütörtök: Top Gear
A Jóbarátok férfisztárjai közül egyértelműen a Joeyt alakító Matt LeBlanc tudta legügyesebben aprópénzre váltani a sorozat sikerét. Pedig neki volt a legegydimenziósabb karaktere jóképű, de üresfejű csajmágnesként, amivel könnyen beskatulyázhatta volna magát Hollywoodban. Oké, ez így is történt, hiszen Joey egy saját spin off szériát kapott (én ezen is jókat röhögtem annak idején), de azért beestek blockbusterek és sorozatszerepek a jövőre már 50 éves sztárnak.
LeBlanc most épp a karrierje csúcsára jutott a Top Gearrel, még úgy is, hogy ez a Top Gear már egyáltalán nem az az autós műsor, amit Jeremy Clarkson a brit tévéipar többi fenegyerekével annak idején összehozott (csak aztán egy producer lepofozása miatt mindannyiuknak távozni kellett a BBC-től). Az új Top Gear ugyan rekordalacsony nézettségű, de LeBlanc láthatóan élvezettel tesztelgeti benne a kocsikat, és az, hogy megint róla ír minden hírportál, talán újabb szerepekhez is hozzásegítheti az egykori sorozatsztárt. (Az új, Clarkson-mentes Top Geart itthon a nemrég gründolt RTL Spike csatorna vetíti.)
Péntek: Boldogság bármi áron
Matt LeBlanc-kal ellentétben Jennifer Aniston ugyan sikeresen szakítani tudott Jóbarátok-beli karakterével, vagyis a gazdag szülők ellen fellázadó, kicsit üresfejű, de a barátaival mindig nagyon rendes Rachel-lel, de azért elég sokszor találják meg hasonló szerepekkel. A filmjeiben ugyanis szinte mindig egy szép és humoros szinglit vagy egy rossz házasságban szenvedő feleséget alakít, akinek ugyan bűbájos mosolya és jó állása van, de valahogy sosem akar összejönni neki az élet meg az álomférj (ez kicsit mintha a Brad Pitt-től elvált Aniston maga lenne). Persze a végén minden jóra fordul.
Na, a Boldogság bármi áron csak részben ilyen. Aniston természetesen most is egy határozott és céltudatos, szép nőt alakít, aki nagyon vágyik a szeretetre, de annyi csalódás érte már (betegségektől szenved és a fiát is elvesztette), hogy egy kiállhatatlan, cinikus fúria lett, aki elmart maga mellől a minden rokonát és barátját. Az egyetlen, aki még megmaradt a zsörtölődő remetelány mellett, az Nina (Anna Kendrick), aki ugyanabba a terápiás csoportba jár, ahová ő. Nina azonban öngyilkos lesz, a főhős pedig megkeresi a nő exférjét (Sam Worthington meglepően jól alakítja), hogy aztán a két abszolút érzelmi mélypontra került ember - micsoda meglepetés! - elkezdje kihúzni a másikat a totális apátiából.