A pap - Háború a vámpírok ellen (2011) ígéretes és nagyon mutatós képregény-feldolgozás, ahol ugyan billeg a történet és egy "erősebb" rendező sokkal többet is kihozhatott volna belőle, de a vámpírvadász sci-fi-western így is elég szórakoztató!
A 2000-es években mindenki tolta a posztapokaliptikus vámpírfilmeket. Na jó, nem mindenki, de az Underworld (2003) és A kaptár (2002) széria sikere sokakat imponált, és szakmányban nyomták az olyan alkotásokat, ahol az emberiség vesztésre áll a vérszívók – vagy hasonló lények - ellen, és csak néhány kiválasztott keveseken múlik a világ sorsa. Ilyen volt a Daybreakers - A vámpírok kora (2009) Etah Hawke főszereplésével, és ilyen A pap - Háború a vámpírok ellen (2011) Paul Bettany-vel. Ő maga a címbéli Pap, és azt szintén a címből tudjuk, hogy a vámpírok ellen harcol.
A talán nem is olyan távoli jövőben az Egyház vezetésével az emberek győzelmet arattak a vámpírok felett, de nem teljes győzelmet, csak visszaszorították őket. A vérszívókat rezervátumba kényszerítették, míg az emberek a hatalmas falakkal védett városban húzzák meg magukat. A Jerikó nevű városban élő katonapap (Bettany) megtudja, hogy egy vámpírhorda lemészárolta a határvidéken élő testvérét és feleségét, a lányukat, Lucy-t (Lily Collins) pedig elrabolta. Felettesei nem hajlandóak elhinni, hogy a fenyegetés valódi, de a Pap a tiltásuk ellenére is az unokahúga után indul. Vele tart Lucy szerelme, egy határvidéki seriff (Cam Gigandet – a film gyenge pontja), és a különleges képességekkel megáldott katonapapnő (Maggie Q). Sietniük kell, meg kell találniuk a lányt, mielőtt a vámpírok megfertőznék, és feltűnik egy fenyegető fekete kalapos férfi (Karl Urban) is, akiről nem tudni, hogy ember vagy vámpír...
Az egyébként vicces, hogy Paul Bettany előző filmjében, a Légióban (2010) is egy vallásos figurát alakított, ott egyenesen Mihály arkangyalt, akinek meg kell mentenie az emberiséget a természetfeletti szörnyetegektől. Úgy látszik ilyen korszaka volt. A Pap… mellesleg egy koreai képregény, a Hyung Min-Woo jegyezte Priest feldolgozása, amihez Scott Charles Stewart rendező – ő csinálta az már emlegetett Légiót is –hozzácsapott még egy adat cyberpunkot, posztapokaliptikus science-fictiont, és persze egy jó adag westernt. Az utóbbiból pont annyit, hogy maga
a történet Az üldözők (1956) című John Wayne klasszikus egyfajta átirata, amelyben Bettany aa címszereplő megfelelője, a vámpírok pedig a kommancsok.
Az eredmény ennek megfelelően kissé vegyes lett, a kritikusok dícsérték a látványt és az akciót, de nem voltak oda a történetért és a színészi játékért. Pedig Bettany és Maggie Q mindketten remekek, az ekkor még nagyon kezdő Lily Collins kevésbé, a már említett Cam Gigandet nem annyira, Karl Urban pedig valahol a két kategória közé esik. Azt viszont senki sem tagadhatja, hogy az animációs bevezető, amit Genndy Tartakovsky rakott össze, baromi jó lett.