Az RTL párterápiás reality lassan, de biztosan veszít nézőszámából, míg párhuzamosan a TV2-n kúszik felfelé a Séfek séfe nézettsége.
Hétről hétre csökken a Nyerő Páros nézettsége, a premier héten még fölényesen verte a TV2-n sugárzott Séfek séfét, azonban a második héten már említésre méltó csökkenést szenvedett el az RTL műsora, míg a TV2 gasztroversenye egy hajszállal jobban szerepelt az előző heténél, de ekkor még a Nyerő Páros volt a nyerő.
Múlt héten viszont már a Nyerő Páros került a második helyre, és a Séfek séfe nyerte a hétköznapokat mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében.
A különbség a két műsor között még csekély, viszont sokat sejtet a harmadik hete tartó trend: az RTL műsorának közönsége vészesen zsugorodik. A fiatalok körében egy adást átlagosan 174 ezren néztek 18,5 százalékos közönségaránnyal, míg a Séfek séfe 175 ezer nézőt vonzott, itt 19,1 százalékos volt a közönségarány. A teljes lakosság körében ennél jóval nagyobb a különbség: a Nyerő Párost 506 ezren, míg a Séfek séfét 616 ezren néztek egy-egy nap átlagosan.
Az is érdekes, hogy a tavalyi Nyerő Páros évad simán verte még a TV2 Séfek séfét és az Ázsia Expresszt is, idén azonban egyre kevésbé megy a szekér - talán a casting lett gyengébb ebben az évben.
A Nyerő Páros után következő Gyertek át!-ismétlések nagyon gyenge nézettséget hoztak az RTL-nek, viszont még mindig többen nézték, mint a TV2-n a Séfek séfe után következő Kőgazdag fiatalokat, ami – most már kijelenthetjük – abszolút megbukott. Viszont a gasztroverseny olyannyira hosszú, hogy az RTL-en majdnem két komplett műsor is lemegy, mire végére érünk a TV2-n a főzőcskének.
A hétköznapokon tehát a TV2 átvette a vezetést, viszont hétvégén
az X-Faktor akkorát nyert, hogy mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében az RTL zenei tehetségkutatója lett a hét legnézettebb műsora.
A 18 és 49 év közöttiek körében 384 ezren nézték a műsort, a közönségarány elképesztően magas, 33,4 százalékos lett, a teljes lakosság körében 821 ezren választották ezt a műsort szombat estére, itt 24,6 százalékos lett a közönségarány.
Ehhez képest a Megasztár a kanyarban sincs: mindkét célcsoportban a második helyre ért be, viszont hatalmas a különbség a két zenei tehetségkutató nézőszámai között. A Megasztár a fiatalok körében 253 ezer nézőt ért el, ez 131 ezerrel kevesebb, mint az X-Faktor nézőszáma. A teljes lakosság körében 51 ezer néző különbség van a két műsor között, az X-Faktor javára.
Nem tudta felvenni a versenyt az X-Faktorral a Dancing with the Stars, a TV2 táncos show-ja: a fiatalok körében 203 ezren nézték 18 százalékos közönségaránnyal, ami a toplista negyedik helyére volt elég, a teljes lakosság körében azonban megcsípte a harmadik helyet.
A vasárnapi Sztárbox a fiatalok körében a harmadik helyre ért be, a teljes lakosság körében azonban annyira lecsökkent az érdeklődés a műsor iránt, hogy csupán a 30. helyen végzett az idei utolsó Sztárbox-adás.
A nézettség szempontjából az egyik legfontosabb mérőszám, a fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarány tekintetében még az RTL került ki győztesen 18,3 százalékkal, a TV2 a második lett 17,7 százalékkal, de már nagyon kicsi a különbség a két csatorna között. Mint említettük, hétköznapokon már átvette a vezetést a TV2, de még csak nagyon kicsi a különbség köztük, viszont a szombatot annyira megnyerte az X-Faktor, hogy ez még elég volt az RTL teljes heti győzelmére. Ezen a héten már elkezdődnek a zenei tehetségkutatók élő adásai, meglátjuk, hogy muzsikálnak majd, és azt is meglátjuk, hogy folytatódik-e a hétköznapok trendje, nevezetesen, hogy tovább csökken-e a Nyerő Páros, míg vele párhuzamosan tovább nő-e a Séfek séfe nézettsége.