Már az RTL sorozatfavoritját, A mi kis falunk ismétléseit is többen nézik, mint a TV2-es Zsákbamacskát.
Valahol nagyon elszámította magát a TV2: a Zsákbamacska tavalyi sikere után valószínűleg természetesnek vették, hogy idén is legalább akkora közönsége lesz a műsornak, mint előző évben. Most már látszik, hogy ez hatalmas tévedés volt, a fiatalok körében (ami a kereskedelmi célcsoportot jelenti, vagyis a reklámozóknak legfontosabb célcsoport) egy adást átlagosan 99 ezren néztek múlt héten, vagyis még a százezres lélektani határt sem érte el, a közönségarány pedig 11,1 százalékos, ennyire alacsony még nem volt idén a hétköznapok főműsoridős eredménye.
Az is beszédes, hogy az RTL agyonismételt sorozata, A mi kis falunk egy hajszállal jobb eredményt ért el a fiatalok körében (99 780 néző/adás), mint a Zsákbamacska (99 416 néző/adás).
A TV2 VIP adásokkal próbálja menteni a menthetetlent, inkább kevesebb, mint több sikerrel. A jó hír a csatorna számára az, hogy az előző héthez képest nem esett nagyot a Zsákbamacska nézettsége, igaz, nem is nagyon volt honnan.
Nem mondhatja ezt el magáról az RTL új vetélkedője, a The Floor, ami az első hét sikere után felemás eredményeket könyvelhetett el múlt héten: még mindig ezt a vetélkedőt választja a nézők többsége, de a premierhéthez képest elég nagyot zuhant a műsor nézettsége, a 195 ezres átlagos nézőszámból a második hétre 159 ezer lett, a közönségarány 21,7 százalékról 17,5 százalékra csökkent, ami az álmoskönyv szerint sem jó ómen. A teljes lakosság körében is nagyot veszített közönségéből a Szujó Zoltán vezette The Floor: az első hét 525 ezres átlagos nézőszáma 485 ezerre esett vissza, a 16,5 százalékos közönségarány 15,6 százalékra csökkent.
Ha viszont a helyezéseket nézzük, akkor a The Floor behúzta a mesterötöst a fiatalok körében, a múlt hét öt legnézettebb műsora a vetélkedő öt adása lett.
Az RTL további sikereket könyvelhet el, hiszen az első TV2-es műsor a toplistán csupán a 14. helyre fért fel, ez pedig a Zsákbamacska csütörtöki adása lett 113 049 nézővel. Előtte RTL Híradók, Fókuszok váltják egymást, valamint a Gólkirályság új része is befért a 12. helyre.
A Cápák között viszont „betegeskedik”, nem sikerült felhoznia a nézettségét arra a szintre, mint mielőtt szünetre ment még A renitens bemutatásakor. Év elején még szinte minden héten sikerült megszereznie a hét legnézettebb műsora címet, most viszont ettől már nagyon messzire került, és folyamatosan zsugorodik a közönsége. Múlt héten 121 ezren voltak rá kíváncsiak a fiatalok körében, a közönségarány 14,1 százalékos volt, előző héten még 140 ezren nézték, az azt megelőzőn 169 ezren, vagyis elég egyértelmű a tendencia. A legújabb adás a toplista 11. helyéig menetelt. De még így is megelőzte a TV2-n azonos időben futó Next Top Model Hungaryt, amit viszont csak 91 ezren követtek figyelemmel, ez a műsor is folyamatosan veszít nézettségéből.
A szombat este is az RTL-é lett: a Gólkirályságot 118 ezren nézték a kereskedelmi célcsoportban, ami nem jó, de nem is tragikus. Ez a sorozat is gyengébben teljesített, mint előző héten, amikor még a 10. helyen tudott végezni, most két helyet csúszott vissza.
Az RTL tehát mind a hét napot megnyerte, a TV2 gyengélkedik, a hétköznapokat a Zsákbamacskával veszíti el menetrendszerűen, a hétvégét pedig annyira nem érzi fontosnak, hogy a topmodelles műsoron kívül semmilyen saját gyártású show-val nem próbálkozik.
Ennek is köszönhető, hogy az egyik legfontosabb nézettségi mutató, a főműsoridőben, a fiatalok körében mért közönségarány tekintetében 2024 eddigi leggyengébb eredményét érte el: 9,9 százalékot, szemben az RTL-el, ami 13,9 százalékot teljesített.
Ez sem olyan combos eredmény, de még mindig jobb, mint a TV2 10 százalék alatti teljesítménye.