Tévénézettség: A TV2 bukta a hetet, pedig gyengén kezdett az RTL-es Celebrandi

Múlt héten indult az RTL-en a Celebrandi című párkereső reality, megnéztük, mennyire voltak kíváncsiak rá az emberek.

Hogy egy klasszikussal kezdjünk: a Celebrandi eredményei az első hét után nem is jók, de nem is tragikusak. Bár azt azért rögzítenünk kell, hogy hiába vadiúj a műsor,

a TV2 a Szerencsekerék ismétléseivel még így is utcahosszal nyert.

De fordul a kocka, amikor esténként véget ér a Szerencsekerék ismétlése (és az RTL-en a Celebrandi), és kezdődik az RTL-en A mi kis falunk ismétlése, a tévénézők pedig már kapcsolnak is Pajkaszeg kalandjaira. Úgy tűnik a nézők szeretik újra és újra nézni a kedvenc műsoraikat és az sem baj, ha már tudják mi lesz a vége.

Na de térjünk vissza a Celebrandira: a fiatalok körében egy adást átlagosan 96 ezren néztek, ami 11,9 százalékos közönségarányt jelentett. A teljes lakosság körében 283 ezren voltak kíváncsiak egy-egy epizódra, ez az éppen tévét nézők 9,3 százaléka.

Főműsoridős premiernek ez kevés, tekintve, hogy a műsorral egy időben a TV2-n futó Szerencsekerék-ismétlések a fiatalok körében 130 ezer nézővel és 16 százalékos közönségaránnyal büszkélkedhetnek , míg a teljes lakosság körében 676 ezren kapcsolnak a műsorra, ami 22,4 százalékos a közönségarány jelent. Tehát, a TV2-es ismétléseket jóval többen nézik, mint az RTL új műsorát.


A Celebrandi rosszabbul nyitott, mint az Activity, ami azért is fontos, mert az Activity a végére hatalmas bukta volt: az utolsó adást már csak 70 ezren nézték a fiatalok körében, míg a teljes lakosság körében 209 ezren szavaztak neki bizalmat. Úgyhogy nagy kérdés, hogy ezek alapján elhasal-e a Celebrandi is, vagy esetleg beérik a műsor, és Az álommeló meglepő diadalát ismétli meg? Nem tudhatjuk, mindenesetre összehasonlítottuk a Tippelj és vidd el! című vetélkedő premierhetével, de ebből sem kerül ki győztesen a Celebrandi, bár azt is hozzá kell tennünk, hogy a vetélkedő indulásakor még nem voltunk az uborkaszezon kellős közepén. A Tippelj és vidd el! első adása még 136 ezer nézőt vonzott a fiatalok körében (14 százalékos közönségaránnyal), a teljes lakosság körében 441 ezer néző ült le a képernyő elé, ami 13 százalékos közönségarányt jelent. Ez a műsor sem volt egy fáklyásmenet, az utolsó adást már csak 92 ezren nézték, a teljes lakosság körében 360 ezren. 

A társkereső reality után viszont az RTL A mi kis falunk ismétléseit rakta, ami nagyon jó döntésnek bizonyult, tekintve, hogy a kereskedelmileg fontos korosztályban kiváló nézettséget produkál: 144 ezren néznek egy epizódot, a közönségarány 17,2 százalék, vagyis határozottan jobb eredményeket ér el, mint a Szerencsekerék ismétlések a TV2-n, ahol Kasza Tibi műsora után A hegyi doktor kalandjai következnek, ami a fiatalok körében kiábrándítóan gyengén teljesít. Vagyis RTL:TV2 egy-egy, és mindkét győztes csatát egy-egy ismétlésnek köszönhet a két csatorna.

És akkor nézzük a múlt hét legnézettebb műsorait! A kereskedelmi célcsoportban a Forma 1 közvetítés vitte a pálmát 175 032 nézővel és 26,4 százalékos, nagyon magas közönségaránnyal.

Második A mi kis falunk hétfői epizódja, harmadik helyezett pedig a Tények keddi adása. Ezután ismét két A mi kis falunk epizód következik, majd Tények, nyolcadik helyen áll a hét legnézettebb RTL Híradója, viszont a Szerencsekerék csak a tizedik, ami elég szokatlan mostanság. A legnézettebb Celebrandi adás a szerdai volt, és a 25. helyen végzett, ami nagyon karcsú teljesítmény ahhoz képest, hogy egy új műsorról, új koncepcióról van szó.

A teljes lakosság körében viszont teljesült a papírforma, vagyis Tények és Szerencsekerék adások váltják egymást a lista első helyein, az első RTL-es műsor a 13. helyet tudta megszerezni, a kedd esti Híradó volt a csatorna legnézettebb műsora múlt héten ebben a célcsoportban. A Celebrandi épphogy fel tudott kerülni az 50-es listára: a legnézettebb, első epizód a 48. helyezett lett ebben a célcsoportban.

És egy fontos részeredmény: a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében az RTL jött ki győztesen a küzdelemből, igaz, csak nagyon kis előnnyel. Az RTL 12,5 százalékot produkált, míg a TV2 12 százalékot, vagyis amit az RTL elvesztett a Celebrandin, azt behozta A mi kis falunkon, bár valószínűleg nem ez volt a cél, amikor megcsinálták a párkereső realityt.