A múlt hét mérsékelt erősödést, illetve gyengülést hozott bizonyos tévécsatornák nézőszámaiban, van viszont egy műsor, amelyet már régebb óta figyelünk, ahogy hétről hétre egyre jobb eredményeket ér el.
Múlt héten már hosszabban írtunk arról, hogy a vasárnap esti műsorsáv hagyományosan mennyire erős – főleg az RTL-nél. Az RTL Híradó hosszú évek óta vasárnaponként gyűjti össze a legtöbb nézőt, és ebből következően, a hírműsor utáni programok is előnnyel indulnak, hiszen a Híradó már leültette a képernyők elé az embereket.
Múlt heti nézettségi cikkünk
Vitte a múlt hetet az RTL a TV2 előtt a 18 és 59 év közöttiek körében úgy, hogy a minden hétköznap jelentkező Pokoli rokonok alulmaradt a Kincsvadászokkal szemben. Erre kerestük a magyarázatot.
Tovább
Múlt vasárnap (és január 1. óta minden vasárnap) már egyórásra bővült a Házon kívül című politikai-közéleti háttérműsor műsorideje, nézőszáma pedig folyamatosan, hétről hétre nő.
A Házon kívül nézőszámának emelkedése múlt héten sem állt meg, sőt: míg az előző héten 351 ezren nézték a 18 és 59 év közöttiek körében 20,7 százalékos közönségaránnyal, addig múlt héten már 354 ezren kapcsoltak a műsorra, ami önmagában nem is jelentene hatalmas emelkedést, de ha a 22,1 százalékos közönségarányt még hozzávesszük, akkor láthatjuk, hogy aznap kevesebben tévéztek, és még így is nőni tudott a nézettség.
A helyezés viszont nem változott: az előző héten és a múlt héten is második lett a nézettségi toplistán a fiatalok körében.
A teljes lakosság körében egészen döbbenetes növekedést láthatunk: az előző heti 657 ezres nézőszám, 18 százalékos közönségarány és 20. helyezés múlt hétre 726 ezres nézőszámra, 20,5 százalékos közönségarányra és a 9. helyezésre kúszott fel. Valószínűleg ebben benne van Majka és új slágere, a Csurran, cseppen, ami az egész országot megmozgatta az utóbbi hetekben, az RTL műsora pedig nagyon jó érzékkel rá is repült a hype-ra, ráadásul még Gálvölgyi János is elszavalta a szóban forgó opust.
A hét – és eddig az év – nyertese eddig egyértelműen a Házon kívül, de nézzük a többi műsort!
A fiatalok körében A mi kis falunk lett a múlt hét legnézettebb műsora,
amely az RTL-en látható szombat esténként. Az aktuális epizódot 374 790-en látták, a közönségarány nagyon magas, 25,1 százalékos volt. Jónak tűnik a sorozat helyzete, viszont ha megnézzük, hogy az előző héten még 392 103-an nézték az akkori epizódot, amellyel 24,2 százalékos közönségarányt produkáltak, kiderül, hogy csökkent a nézőszám, a közönségarány viszont javult. (Ez úgy eshet meg, hogy múlt héten kevesebben tévéztek az adott időszakban, vagyis ekkora nézőszám nagyobb közönségarányt eredményezett.) A teljes lakosság körében nagyobb volt a nézőszám-csökkenés: az előző heti 758 ezerről 678 ezerre esett vissza, a közönségarány 21,4 százalékról 20,1 százalékra és a helyezés az ötödik helyről a 17. helyre csúszott vissza.
És ha már a hétvégénél tartunk, nézzük az RTL másik nagy sikerű műsorát, a Cápák közöttet, amelyet vasárnap sugároz a csatorna, közvetlenül a Házon kívül után. Az üzleti showműsor is veszített nézettségéből az előző hét óta, a fiatalok körében 346 ezerről 325 ezerre, viszont a közönségarány növekedett 18,9 százalékról 19,4 százalékra. (Feltehetően itt is az lehet a helyzet, hogy múlt héten kevesebben tévéztek, mint előtte egy héttel.) A helyezés viszont szintén rosszabb lett az aktuális adásnál: a harmadik helyről csúszott vissza a hetedik helyig.
Ahogy azt már múlt heti cikkünkben is írtuk, feltűnően nem készül a TV2 semmilyen hétvégi showműsorral az RTL nagy nézettségű műsorai ellenében, sőt, még arra is volt „humorérzéke” a csatornának, hogy a Cápák között ellen a Meg – Az őscápa című filmet indítsa, amely végül 191 ezer nézőt és 11,6 százalékos közönségarányt szedett össze a fiatalok körében. A csatorna reménye minden bizonnyal Jason Stathamben lehet, az előző héten ugyanis A méhész tévépremierje volt a TV2-n, meglepően jó eredményekkel.
Tévés hétköznapok
Szombatra még ennyivel sem készül a TV2, úgy tűnik, hogy erőforrásait a hétköznapokba fekteti. És ha már hétköznapok: az RTL a Pokoli rokonokkal, a TV2 a Kincsvadászokkal próbálja elcsípni a tévéműsorokra ácsingózó nézőket, az utóbbi nagyobb sikerrel: a fiatalok körében egy Kincsvadászok-epizódot átlagosan 320 ezren néznek, a közönségarány 20,5 százalék. Az RTL sorozatát, a Pokoli rokonok egy epizódját átlagosan 285 ezren követik figyelemmel, a közönségarány itt 18,1 százalék. Mindkét műsor növelte a nézettségét az előző héthez képest, (Pokoli rokonok: 279 ezer néző; 17,6% SHR; Kincsvadászok: 316 ezer néző; 20,1% SHR), a Pokoli rokonok egy kicsit nagyobb arányban.
A hírműsoroknál egyértelműen vezet az RTL a 18 és 59 évesek körében 307 ezres átlagos nézőszámmal és 23,7 százalékos közönségaránnyal, a TV2 hírműsora, a Tények adásonként 240 ezer nézőt és 18,7 százalékos közönségarányt produkál. Ez azért is különösen fontos most, mert a főműsoridő már este 6-tól elindul (a korábbi gyakorlat szerint este 7-től), ez pedig igencsak megnehezíti a TV2 dolgát, már ami az egyik legfontosabb nézettségi számot jelenti. Ez pedig a főműsoridőben, a fiatalok körében mért átlagos közönségarány: ezt múlt héten az RTL 16,7 százalékkal nyerte, a TV2 14,6 százalékkal a második helyen áll.
Ezen a héten kezdődött a TV2-n A Kiképzés című katonai sportreality, mely a fenti mutató nyomán valószínűleg jót fog tenni a csatornának, már csak az a kérdés, hogy mennyire. Jövő heti cikkünkből kiderül.
Kritikánk A Kiképzés című katonai sportrealityről
A jelentkezők szelektálásával és a versenyző csapatok kialakításával indult a TV2 napi katonai realityje - az ilyenkor szokásos kiabálással, sok izzadtsággal és a drámai hatás kedvéért rengeteg lassított jelenettel.
Tovább