Tévénézettség: Keresztanyu vagy Exatlon? – Beelőzött a nevető harmadik!

Megismétlődött az egy héttel ezelőtti történet: az Exatlon és a Keresztanyu előtt egy nevető harmadik ért célba az első helyen. Amire valószínűleg kevesen fogadtak volna: egy vasárnap, este 7 óra előtt kezdődő műsor lett a legnézettebb tévés produkció múlt héten a kereskedelmi célcsoport körében.

Amire valószínűleg kevesen fogadtak volna: egy vasárnap, este 7 óra előtt kezdődő műsor lett a legnézettebb tévés produkció múlt héten a kereskedelmi célcsoport körében. Az RTL Klub mert nagyot húzni: a Cápák között című üzleti showműsort a régebbi hétfő késő esti időpontról áttették vasárnapra, a főműsoridő kezdetére, és lám, (szinte) egyből az élre tört.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Az első adás január 2-án volt, ekkor a kereskedelmi célcsoportban a negyedik helyig jutott a műsor 237 811 nézővel és 14,4 százalékos közönségaránnyal. Az évad második adása 9-én volt, ekkor már hetének legnézettebb műsoraként végzett 274 040 nézővel és 20,6 százalékos közönségaránnyal. És a múlt heti, vagyis a január 16-án, vasárnap adásba került rész ismét a lista első helyén végzett a kereskedelmi célcsoportban 243 167 nézőt leültetve a képernyők elé, mellyel 17,7 százalékos közönségarányt ért el.

A teljes lakosság körében már korántsem ért el ilyen jó helyezéseket a műsor a nézettségi versenyben: az első adás a 21. legnézettebb műsor volt azon a héten, a második adás a 24. helyet érte el, és a harmadik adás a 20. helyig jutott.

A kereskedelmi célcsoportban a legnézettebb műsorok listáján az első nyolc helyen kizárólag RTL Klubos műsorok állnak:

a Cápák között után a második helyen végzett a keddi Keresztanyu epizód 242 170 nézővel és 20,3 százalékos közönségaránnyal, harmadik pedig a szerdai Keresztanyu epizód lett 228 976 nézővel és 18,9 százalékos közönségaránnyal. Jó helyezéseket hozott az RTL Klubnak a Híradó után következő magazinműsor, a Fókusz is.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A Keresztanyu egy-egy epizódját egyébként a kereskedelmi célcsoportban átlagosan 219 590-en nézik, a közönségaránya 17,8 százalék. A vele egy időben, a TV2-n kezdődő Exatlon átlagos nézőszáma a vizsgált célcsoportban 189 079 néző és 16,2 százalékos közönségarány.

Az látszik tehát, hogy az RTL Klub főműsoridős húzóműsorait a Fókuszt (185 840 néző; 17,8% SHR) és a Keresztanyut sokkal többen választják, mint a TV2-n sugárzott Tények Pluszt (141 187 néző; 13,7% SHR) és az Exatlont, ám ennek ellenére az RTL Klub a múlt héten rendre elveszítette a hétköznapokat a főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban mért közönségarány tekintetében.

Ez pedig annak tudható be, hogy míg az RTL Klubon a 19 és 23 óra közötti főműsoridős sávban a Fókuszon és az egyórás műsoridejű Keresztanyun kívül befér még a Nyerő Páros első évadának ismétlése, aminek a közönségarány természetesen sokkal alacsonyabb, mint az Exatloné, hiszen ismétlésről van szó, és a késő esti Híradó is, aminek szintén alacsonyabb a közönségaránya.

Forrás: TV2

 

A TV2-n viszont az Exatlon este 8 órától fél 11-ig tart, vagyis szinte a főműsoridő végéig, így „van ideje” ellensúlyozni a Fókusz és a Keresztanyu nézőszámát és közönségarányát. Ez pedig egyenesen vezet ahhoz a tényhez, hogy bár a Fókusz és a Keresztanyu nézettsége nagyon magas, mégis alulmarad a főműsoridős közönségarány tekintetében a TV2-vel való küzdelemben.

A hétvégét azonban az RTL Klub nyerte a kereskedelmi célcsoportban: szombaton a Tanár című saját gyártású sorozat 192 189 nézővel és 14,9 százalékos közönségaránnyal a tizenharmadik legnézettebb műsor lett a héten, az utána következő Amerika Kapitány: Az első bosszúálló már csak 122 375 nézőt vonzott, 11,6 százalékos közönségarányt elérve a 42. lett a nézettségi listán. A TV2-n viszont Az ördög jobb és bal keze című Bud Spencer-Terence Hill film 144 950 nézővel és 11,9 százalékos közönségaránnyal a 36. helyet tudta megszerezni, de ez nem volt elég az RTL-es Tanár eredményeinek ellensúlyozására.

A vasárnapot is vitte az RTL Klub a kereskedelmi célcsoportban A Karib-tenger kalózai harmadik részével (169 761 néző, 16,1% SHR), mely a 24. legnézettebb műsor lett a héten, a TV2-n vele egy időben sugárzott A Nagy Fal című akciófilmet csupán 81 028-an nézték a kereskedelmi célcsoportban, ami 7,6 százalékos közönségarányt jelentett a csatornának.

A teljes lakosság körében a hét legnézettebb műsora a TV2 hírműsora, a Tények hétfői adása 834 536 nézővel és elképesztően magas, 26,1 százalékos közönségaránnyal.

Ezt követi a keddi RTL Híradó 803 808 nézővel és 24,4 százalékos közönségaránnyal, a bronzérmet pedig a Tények keddi adása nyerte 791 938 nézővel és 24 százalékos közönségaránnyal. A Keresztanyu keddi és szerdai epizódjai is előkelő helyen, a hatodik és a kilencedik helyen végeztek, a hét legnézettebb Exatlon adása csupán a 22. helyet tudta megszerezni 640 634 nézővel és 18,3 százalékos közönségaránnyal.

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

Ami kitűnik az adatokból, az az, hogy

a teljes lakosság körében hihetetlenül nézettek a hírműsorok,

ha összeadjuk a keddi RTL Híradó és Tények közönségarányát, akkor kijön, hogy nagyjából az éppen tévét nézők közül minden második ember valamilyen hírműsort nézett. A kereskedelmi célcsoport inkább a szórakozásra helyezi a hangsúlyt, és a hírműsorok abban a célcsoportban egy kicsit hátrébb szerepelnek a nézettségi rangsorban.