Tévénézettség: rossz lóra tett a TV2 a Séfek séfével és kőgazdagékkal

A Nyerő Páros mindkét célcsoportban megverte a Séfek séfét a premierhéten, a Kőgazdag fiatalokat pedig az RTL-es párkereső gazdák győzték le.

A TV2 szempontjából a hétköznapok nem úgy sikerültek, mint ahogy azt valószínűleg szerették volna:

a Nyerő Páros című RTL-es „párterápiás reality” mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében megverte a TV2 gasztrorealityjét, a Séfek séfét.

Mindkét műsor múlt héten indult az új évaddal, vagyis még nagyon az elején vagyunk a dolgoknak, de az beszédes, hogy még az idősebbeknél is az RTL-es Nyerő Páros volt a befutó, pedig általában ebben a célcsoportban a TV2-es műsorok szoktak nézettebbek lenni.

Séfek séfe; Forrás: TV2 Sajtószoba

 


És most nézzük ugyanezt számokban kifejezve: a fiatalok körében a Nyerő Páros adásait átlagosan 210 ezren követték figyelemmel 21,7 százalékos közönségarányt hozva, míg a Séfek séfét csupán 163 ezren választották, és 17,9 százalékos volt a közönségarány. Ebben a célcsoportban tehát igencsak megverte az RTL a TV2-t, de a teljes lakosság körében is elvéreztek a séfek, igaz, itt nem volt ekkora különbség a két műsor között: a Nyerő Párost 584 ezren nézték, a közönségarány 17,8 százalék volt, a Séfek séfe 528 ezer nézőt vonzott 17,2 százalékos közönségaránnyal.

A TV2 a Kőgazdag fiatalokkal is rossz lóra tett, ugyanis mindkét célcsoportban borzasztóan kevesen nézték a második évad premierhetét, és az RTL-en sugárzott Házasodna a gazda című párkereső reality köröket vert a TV2 trashműsorára. Míg a gazdákra a fiatalok körében 124 ezer néző (15,9% SHR) volt kíváncsi, kőgazdagékra a TV2-n csupán 76 ezer (11,5% SHR), ami jelentős különbség az RTL javára. A teljes lakosság körében a gazdák 385 ezer embert érdekeltek (16,1% SHR), a TV2 fiataljai 226 ezret (10,9% SHR).

A hétvége (és az egész hét) a fiatalok körében az X-Faktor győzelmével zárult,

ezt a műsort nézték a legtöbben, 349 342-en, a közönségarány 30,8 százalékos lett. Itt nem volt szembetűnő változás az előző héthez képest, viszont a teljes lakosság körében növelni tudta nézettségét a tehetségkutató 748 ezerre, ezzel megszerezte a toplista harmadik helyét, jelentősen megjavítva így a múlt heti 8. helyezését.

A hétvégét (és az egész hetet) a teljes lakosság körében a Sztárban Sztár All Stars záróadása nyerte

rendkívül magas, 998 ezres nézőszámmal és 31,1 százalékos közönségaránnyal, vagyis majdnem megvolt az egymilliós álomhatár a TV2-nek. A műsor a fiatalok körében a negyedik helyen végzett.

Sztárban Sztár All Stars; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A Sztárbox egy hangyányit javítani tudott a nézettségén az előző adáshoz képest, de még így sem tudott felkapaszkodni a kezdeti sikerekhez, a fiatalok körében elért 196 ezer néző a nyolcadik helyre volt elég, a teljes lakosság körében megszerzett 449 ezer néző viszont csupán a 38. helyig vitte a műsort.

A TV2-nek még egy fájó pontja lehet: a Megasztár hétről hétre veszít nézettségéből, ami azért is érdekes, mert míg az X-Faktor esetében a válogatók kiemelkedő nézőszámokkal teljesítenek, addig a Megasztárnál ugyanez a koncepció egyre csökkenő nézettséget hoz a műsornak. A Megasztár előző héten 257 ezer nézőt szerzett (24,6% SHR), a múlt héten ez a szám 236 ezerre csökkent (21,1% SHR). A helyezés viszont javult: egy héttel korábban csak az ötödik helyet szerezte meg a műsor, múlt héten viszont ez a nézőszám elég volt a második helyezéshez. A teljes lakosság körében is visszaesett a nézettség 890 ezerről (26,3% SHR) 848 ezerre (24,4% SHR), ami a második helyhez volt elegendő.

Mivel a hétköznapok nagyobb súllyal esnek latba az összeredmény szempontjából (öt hétköznap és két hétvégi nap van), ezért a fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében az RTL nyerte a hetet 18,8 százalékkal, és a második helyen végzett a TV2 17,5 százalékkal.

Nyerő Páros; Forrás: RTL Sajtóklub

 

Nagy kérdés, hogy a TV2 mit tud kezdeni a Séfek séfével, főleg úgy, hogy ezen a héten még hosszabbak lettek az adások, holott már múlt héten is két és fél órásra nyújtották őket. Az pedig feltűnő, hogy pénteken, amikor nem volt Nyerő Páros az RTL-en, egyből megugrott a gasztroműsor nézettsége, ami azt jelenti, hogy a nézők tudatosan az RTL párterápiás realityjét választják, és annak hiányában kapcsolnak csak a Séfekre.