Múlt heti cikkünkben jóformán lemondtunk róla, de most hamvaiból feltámadva egyedül Az álommeló tudta növelni nézettségét.
Végre megjött a jó idő, valószínűleg ennek hatására drasztikusan csökkentek a nézőszámok szinte minden műsornál. A közönségarányok tekintetében csupán 1-2 tized százaléknyi eséseket figyelhetünk meg a múlt heti adatokban, ami azt jelenti, hogy a nézőszám esett, viszont a preferenciák nem változtak.
Ám a vizsgált műsorok közül van egy, ami növelni tudta nézőszámát az előző héthez képest: ez pedig az RTL napi realityje, Az álommeló, aminek nézettsége a műsor második hetében igencsak visszaesett, most viszont
növelni tudta a nézőszámát és a közönségarányát is.
A fiatalok körében az előző heti 140 464-es átlagos nézőszám a múlt hétre 142 725-re nőtt, ami nem egy hatalmas ugrás, viszont ha megnézzük a közönségarányt, ott már láthatjuk, hogy ez bizony mégis nagy előrelépés. Az előző heti 12,9 százalékos közönségarány 13,7 százalékra nőtt, ami már említésre méltó változás. A teljes lakosság körében is nőtt a műsor nézettsége: az előző heti 393 898-ról 407 175-re, a közönségarány pedig 11,8 százalékról 12,8 százalékra.
Ezzel szemben a Rózsa György-féle Zsákbamacska az előző héthez képest (amikor még Majkáék vezették a műsort) jelentősen veszített nézettségéből, és nem csak a nézőszámban mutatkozott meg a veszteség, hanem a közönségarányban is, ami azt mutatja, hogy inkább más csatornára váltottak a nézők. Ez a változás a fiatalok körében is jól látható, de igazán a teljes lakosság körében mérhető a csökkenés. Az előző héten egy adást átlagosan 740 326-an követtek figyelemmel a négy évnél idősebbek körében, a közönségarány 21 százalékos volt, ám múlt hétre 645 490-re apadt az átlagos nézőszám, a közönségarány pedig 19,8 százalékra.
Azért nem volt olyan borzalmas hete a TV2-nek, sőt! A nézettségi toplistán még mindig a Zsákbamacska-adások tarolnak: mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében a hétfői adás lett a legnézettebb műsor múlt héten, vagyis kezdetben még működött a nézői kíváncsiság, aztán a hét előrehaladtával jól láthatóan alábbhagyott a lendület, a pénteki adás a teljes lakosság körében már csak a tizenegyedik helyre ért be. A fiatalok körében majdnem mesterötöst produkált a Zsákbamacska, de az RTL sorozata, A mi kis falunk belepiszkált a színsorba: harmadik helyen végzett a a legújabb epizód 206 080 nézővel és 21,3 százalékos közönségaránnyal. A legnézettebb, hétfői Álommeló a tizedik lett ebben a célcsoportban, viszont a teljes lakosság körében igencsak lemaradt – még a Drága örökösökhöz képest is: itt a legnézettebb Álommeló-adás csupán a 34. helyen végzett.
A főműsoridős közönségarányok tekintetében még mindig a TV2 vezet, de a különbség egyre olvad a TV2 és az RTL között: a múlt héten 14,1 százalékot ért el a TV2, míg az RTL 13,5 százalékkal áll a második helyen. A hétköznapokat vitte a TV2, viszont a hétvége az RTL-é lett: A mi kis falunk biztosította a szombatot, a vasárnapot pedig A kezdő című Robert De Niro-Anne Hathaway filmmel nyerte a csatorna.
A TV2-n második hete futó Pepe óriásit bukott az első héthez képest:
a fiatalok körében az új évad premierepizódját 176 306-an nézték, a közönségarány 15,5 százalék volt, a második hétre viszont már csak 102 270 nézője maradt ebben a célcsoportban, a közönségarány 11,4 százalékosra csökkent. A teljes lakosság körében 455 490 nézőről 303 502 nézőre esett a nézettség, a közönségarány 12,4 százalékról 10,3 százalékra.
2023-ban a megnyert estéket tekintve a TV2 vezet 86 estével, második helyen áll jelentősen lemaradva az RTL 25 estével.
(Forrás: Nielsen Research; RTL)