Megérkezett napjaink legsikeresebb énekesnőjének vadonatúj nagylemeze. A 30 című korong a popsztár karrierjének eddigi legszemélyesebb anyaga, ami elődjeihez hasonlóan óriási sikerre számíthat.
Ahogy korábbi cikkünkben is megírtuk, több évnyi hallgatás után visszatért az utóbbi 10 esztendő legsikeresebb brit dívája, a tizenötszörös Grammy-díjas Adele.
A 30 című új album előfutáraként piacra dobott Easy on Me című dal őrületes sikert aratott és jelenleg is az amerikai Billboard 100-as kislemezlista élén áll, érthető, hogy nagy várakozás előzte meg az új anyagot is, amiről további négy számot megismerhetett a nagyközönség a november 19-ei megjelenés előtt.
Adele ugyanis egy zártkörű, privát koncertet adott a Los Angeles-i Griffith Observatory előtt, melynek során nagy slágerei és a már ismert Easy On Me mellett három korábban sehol nem hallott új dalt is előadott a csupa hírességből álló közönségnek, az előadásból pedig Adele: One Night Only címmel egy másfél órás televíziós különkiadás készült, amelyet a CBS csatornán tekinthettek meg az amerikai TV-nézők.
A műsor házigazdája Oprah Winfrey volt, aki emellett exkluzív interjút is készített az énekesnővel, a szerencsés jelenlevők közt pedig - akik először hallhatták az I Drink Wine, a Hold On és a Love is a Game című számokat - ott találjuk többek közt James Corden, Drake, Selena Gomez, Melissa McCarthy, Seth Rogen, Gordon Ramsay, Ellen DeGeneres, Kris Jenner és Leonardo DiCaprio nevét is.
Egy nappal az album megjelenése előtt ráadásul Adele még egy friss szerzeményt nyilvánosságra hozott, To Be Loved címmel, amit otthonában, a kanapén ülve énekelt el rajongóinak, olyan elképesztő természetességgel és őserővel, amire kevesen képesek a mai pop színtéren.
November 19-én, pénteken pedig végre elérhetővé vált a várva várt teljes új album is,
tele szívfacsaró balladákkal és őszinte vallomásokkal. A 30 című korong központi témája az énekesnő válása és az amiatt érzett fájdalma, anyasága és kisfiával való kapcsolata, valamint vágyódása a boldogság felé, így nem csoda, hogy egy minden eddiginél személyesebb és hitelesebb anyagot tarthat kezében, streamelhet vagy tölthet le a hallgató.
A nyitó Strangers By Nature a klasszikus a ’40-es-50-es évek traditional pop érájának jazzes balladáit idézi, amit a már jól ismert megasláger Easy On Me követ a sorban. A My Little Love minimál hangszerelését ellensúlyozzák a gazdag vokálszólamok, a számban pedig nem csak Adele és kisfia, Angelo beszélgetését hallhatjuk, de az énekesnő a könnyeivel küszködve osztja meg legprivátabb gondolatait és érzéseit, amitől úgy érezzük, szinte baráti közelségbe kerülünk a szupersztárhoz.
A doo wop vokálokkal indító Cry Your Heart Out egy reggae lüktetésű darab, amiben a ’60-as évek soul korszaka és ezáltal a kortárs Amy Winehouse világa is megjelenik, az Oh My God pedig egy lendületesebb tétel a Rolling in the Deep hangulatában. A Max Martin és Shellback segítségével készült, a refrénben hallható fütyüléstől igazán fülbemászóCan I Get It az album egyik legpoposabb, leginkább rádióbarát, ha úgy tetszik legmaibb tétele, amit még Ed Sheeran is megirigyelne.
A kissé keserű, de nagyon is realista I Drink Wine nem lógna ki egy ’70-es évekbeli Carole King- vagy Elton John-albumról sem, a dalt pedig hamarosan minden bizonnyal sokat hallhatjuk majd, hiszen ebből készül a következő kislemez és ebből fakadóan a legújabb videoklip is.
Az All Night Parking című dalban a világhírű jazz standard, a Misty szerzőjét, Errol Garnert hallhatjuk zongorázni egy archív hangminta felhasználásával, megadva ezzel a dal hangulatát, a Woman Like Me című tételben pedig Adele az exférjét, Simon Koneckit illeti kritikával és intéz hozzá leplezetlenül őszinte, keresetlen szavakat.
Az előző dalban hallható kemény nő a Hold On című számban törékennyé válik: őszintén kimondja, hogy mennyire nem érzi jól magát a bőrében, de a refrénhez érve már látja a fényt az alagút végén. A szám hangszerelése tökéletesen követi dinamikájában ezt az ívet és az egy szál zongorával és szinte elhaló énekkel induló dal végére Adele egy teljes zenekarral, vonósokkal és kórussal fokozatosan kiegészülve ér katartikus magasságokba.
A fentebb említett és hallható To Be Loved című szám zsenialitása annak puritán egyszerűsége mellett az énekesnő hihetetlen nyers, erőtől duzzadó és lehengerlő vokális teljesítményében rejlik, ami épp ezért az album zárótételeként is megállta volna a helyét. Adele azonban inkább a Love Is a Game című dallal búcsúzik, ami szintén egy ’60-as éveket idéző szerzemény, Burt Bacharch és Dionne Warwick közös, nagy slágereinek szellemében.
Vagyis Adele a 30 című új albumán sem tesz mást, mint eddig: kedvenc előadói nyomdokain haladva, a pop- és a soul zene aranykorához visszanyúlva
azt csinálja, amiben a legjobb. Önmagát adja. És ez éppen elég.