Autizmus spektrumzavar-elméleti és gyakorlati ismeretek

2021. április 30. (péntek) 09:00 - 17:00 ONLINE

Az autizmus spektrumzavarban érintett gyermekpopuláció ellátásához szükséges alapvető elméleti és gyakorlati ismeretek
Előadók:
Dr. Máté Mónika gyermek-és ifjúságpszichiáter szakorvos
Dr. Madarassy-Szücs Anna gyermek-és ifjúságpszichiáter szakorvosjelölt
Neményi Zsófia pszichológus
Antal-Valecsik Zsófia gyógypedagógus
Dr. Tárnok Zsanett PhD klinikai szakpszcihológus, neuropszichológus
Dr. Oláh Szabina gyermek-és ifjúságpszichiáter szakorvos
Hendrich Beáta gyógypedagógus
Kis Dóra Sarolta gyógypedagógus
Kálmán Rebeka gyógypedagógus


Online részvétel esetén vegye figyelembe az alábbi szempontokat:
– stabil internetkapcsolat szükséges a részvételhez,
– okostelefon helyett részesítse előnyben az asztali számítógépet, laptopot,
– az oktatókkal chatablakon keresztül kommunikálhat.
A KÉPZÉSRŐL:
A tanfolyam első, 17 órás alapozó-moduljának célja az autizmus spektrumzavarral kapcsolatos alapvető, korszerű elméleti ismeretek átadása. Elsődlegesen azokat az orvos, pszichológus kollégákat, társszakmában, köznevelésben dolgozó szakembereket várják, akik az alapképzésük során szerzett tudásanyagot meghaladó ismeretekre kívánnak szert tenni az autizmus-spektrumzavarral kapcsolatban. Várják továbbá mindazokat, akik hivatásuk során az érintett gyermekek ellátásában érdekeltek, az autizmus-specifikus módszertan alapvető eszközeit, az autizmussal élők speciális szükségleteinek szeretnék megismerni. A program átfogó ismeretet nyújt az autizmus-spektrumzavar szemléletének változásáról, a jelenlegi, korszerű megközelítés különböző vonatkozásairól. A modulban részletes bemutatásra kerülnek az autizmus-spektrumzavarban jellegzetes idegrendszeri fejlődési eltérés viselkedéses következményei, ezek felismerésének támpontjai, elkülönítésének lehetőségei egyéb gyermekpszichiátriai kórképektől, fejlődési eltérésektől. A cél, hogy a képzés során részletesen elemzett diagnosztikus diád mentén a résztvevők fel tudják ismerni a speciális neurodevelopmentális eltérés jellemzőit, árnyalt képet kapjanak a fejlesztés főbb irányairól és a protetikus környezet kialakításához szükséges eszközökről. Értsék az autizmus-spektrumállapotban megjelenő speciális információfeldolgozással, sajátos kognitív stílussal, szenzoros eltérésekkel kapcsolatos tudományos elméleteket. A komplex ellátás alapjainak megismerésén keresztül rálássanak a tüneti kép módosításának, szociális-kommunikációs fejlesztési stratégiák lehetséges irányvonalaira.