Áder Orsolya munkái olyan egyértelműen simulnak be az Abigail Galéria arculatába, mintha mindig is ide tartoztak volna, hiszen művészetében minden olyan elem tetten érhető, amit megszokhattak már, akik figyelemmel kísérik a galéria kiállítási programját.
"Régóta készülök arra, hogy a legfiatalabb művészgenerációból is együttműködhessek valakivel, úgy érzem Áder Orsolya a legtökéletesebb választás. Biztos vagyok benne, hogy ha megismerik képeit, megértik miért hiszek ennyire művészetében. Igazi kísérletező művész, sosem elégszik meg a kézenfekvő megoldásokkal. Kísérletezik a térrel, a fénnyel, a szemünkkel, a renddel és a káosszal. Festményei kifelé törekednek a térbe, nemcsak
frontálisan, de oldalról is izgalmas látványt nyújtanak, emellett egyszerre mutatják az Univerzum káoszát és rendjét, magukban hordozzák a Világegyetem titkait. Áder Orsolya szereti használni képei felépítésénél az olyan régi arányrendszereket, mint az aranymetszés, vagy a Fibonacci számsor, érdeklik az ősi matematikai és csillagászati összefüggések. Mint igazi szabad művész, ő is tudja, hogy a szabadság szüli a legstabilabb rendet. Alkotásaiba sok munkát fektet, fáradhatatlanul és lelkesen dolgozik, és az hajtja, hogy minden
egyes képében legyen valami új elem, még csak ha egy apró részlet is. Nincs meghatározó mestere, bár sokakat figyel, senkit sem követ, rátalált a saját útjára és halad rajta rendületlenül. Angliában, Londonban tanult, mostanában pedig Kínában, Sanghajban tölt sok időt, mágnesként vonzza az ázsiai kultúra és történelem, tanulja a kínai nyelvet és írásjeleket.
Számtalan vizuális hatás érte az elmúlt években, s ezek indirekt módon beépültek alkotásai látványvilágába, amelyek a ritmus, a zene lüktetését is felidézik bennünk. A zenéhez különösen vonzódik, DJ-ként is kipróbálta magát, a divat világában is otthonosan mozog. Legújabb festményein a fluoreszkáló festékekkel az éjszakai égbolt és az éjjel hangulatának megragadását oldotta meg nagyszerűen. Mint amikor kihuny a nap, lekapcsoljuk a villanyt, és egy másik világba kerülünk, ahol mások a szabályok, és mások az élmények.
Furcsa évet írunk. 2020-ra úgy fogunk emlékezni, hogy az év, amikor minden felborult addig ismert világunkban. De ahogy láttam a karantén alatt, a művészek alkotókedve nem csökkent, és amíg ilyen energia kerül a vászonra, mint Áder Orsolya képein, addig hiszem, hogy a művészet tovább lendít minket a kríziseken." (Hajdú Kata, Abigail Galéria és Aukciós Ház)
A kiállítás előzetes bejelentkezés alapján a mindenkori járványhelyzetnek megfelelően (jelenleg 10 fő) tekinthető meg:
Hozzászólások