Emilia Pérez

18 éven aluliak számára nem ajánlott francia-amerikai-mexikói krimi-vígjáték, musical, 132 perc, 2024

Értékelés:

17 szavazatból
Szerinted?
Időpontok:
15:45, vasárnap (március 23.)
Művész mozi

21:30, vasárnap (március 23.)
Cinema City Mammut

22:00, vasárnap (március 23.)
Cinema City Aréna
Mexikó, napjainkban. Rita, az ügyvédnő visszautasíthatatlan ajánlatot kap egy kartellfőnöktől, hogy segítsen neki visszavonulni az üzlettől és örökre eltűnni, hogy azzá a nővé váljon, akiről mindig is álmodott.
Bemutató dátuma: 2025. február 27. Forgalmazó: Mozinet

Stáblista

Játszási időpontok

Díjak és jelölések

  • Cannes-i fesztivál

    2024
    Zsűri díja
  • Cannes-i fesztivál

    2024
    Legjobb női alakítás

Hozzászólások

Szerinted?
5/10
Kovács B. márc. 05. 15:38:22 5/10
A film után arra gondoltam, hogy hol és kik rontották el ezt a filmet, sokkal többre számítottam az előzetese alapján, ami jól lett összevágva, ígéretesnek tűnt. A téma miatt kifejezetten izgalmas is lehetett volna, a végeredmény mégis unalmasra sikerült - véleményem szerint.
5/10
Ildikó Nóra márc. 03. 11:47:54 5/10
Zoe S-nak jól állt a szerep és jól is játszott (miatta néztem végig és kíváncsi voltam a befejezésre, de vártam, hogy vége legyen), a többi színész alakítása, a történet sem tetszett. A musical betétek nem illetek a filmbe, azon dalok nagyon egyszerűek, semmitmondóak, a szövegük primitív. (Karla S. G-nak nincs is hangja, rossz volt hallgatni, ahogy énekelt "nőként"). Az alap filmzene (pl.: Robbie W. swing dal), főcím dal (El Mal) tetszett.
1/10
brq86 márc. 02. 07:49:05 1/10 Előzmény Ledina
Bocsi, de ez egy kurvára szar film. Egyszerűen minden percében érződik az eurocentrikus politika, ami a franciáknál nagyot megy, meg hát ufye ott a nezflix atomra túltolt transzinkluzív policyje is, amiről Magyarországon pont az LMBTQ-csoportokkal szembeni úgy amblokk gyűlölet miatt veszélyes elfogulatlanul nyilatkozni. Ha megnézzük, hogy a film elején mennyi szponzor kerül fel a listára (a netflixen kívül mind francia), baromira látszik, hogy valszeg a közelgő német és amerikai választások miatt ez a film nagyon kellett. A netflix rengeteg pénzt tolt bele, hogy a film a különféle fesztiválokon és díjátadókon élvonalban legyen, a kritikusokat is valszeg könnyű volt a forgalmazóknak fizetniük. Csupán arra nem számítottak, hogy kb a nép haragját zúdítják magukra a rasszista Gascón, a spanyolokat "fejlődő, szegény országok népeként" látó Audiard (aki érthetően nem merte a képét odatolni a mexikói közönségtalálkozóra), valamint a film meglehetősen agresszív, affektáló, ugyanakkor mélységesen szemforgató történetpofázása (itt mesélésről szó nincs) miatt. A netflix fejeseinek válaszaiból is kitűnik, hogy bár a kultúrharcos politika miatt a film sorra nyeri a díjakat, baromira nem voltak felkészülve a nézőktől érkező negativ reakcióra, így most kvázi botrányfilmként próbálják eladni a filmet, Gascónt meg szépen mellékvágányra helyezték. A filmben nagyon érződik a kultúrharcos politika. A számok a maguk parodisztikus jellegével együtt ezt húzzák alá - nagyon trendi, nagyon weird, baromi inkluzív és műfaj-kísérletező (amitől Lanthimos óta minden modorossága miatt a gyomrom forog), tehát nagyon az arcunkba vannak tolva a netflix által folyamat nyomatott "fontos témák." Hozzáteszem, hogy Gascón helyett szívesebben nézem újra bármelyik transgender színészt egy Almodóvar-filmből - amikor énekel, baromira érzem, hogy bizony az egészet mesterséges intelligenciával nyomatták, a magad hangokat a mutáló beszédhangja miatt nem tudta volna kiénekelni. Szóval, ez a film minden szempontból gáz, Hollywood pusztán Trump gender policyja miatt hordozza a tenyerén.
8/10
Ledina márc. 01. 23:53:54 8/10
Egeszen rendkivuli film. Teljesen rendhagyo, nem ugy kell nezni, mint egy atlagos mozit, egy ember borzaszto nehez vivodasa, onmagaval, a sorsaval, a lehetosegeivel, a jo es rossz folyamatos kuzdelme, egesz extra es ujszeru megkozelitesben, nagyszeru alakitasokkal.
5/10
NN1532 febr. 27. 22:39:38 5/10
Az alaphelyzet egész érdekes, és a sztori szépen halad a maga által kijelölt úton. Dalolni kár volt benne. Egyszer kaptam fel a fejem egy dal bevezető részére, hogy ez jó, de rögtön tudtam, hogy nem ehhez a filmhez írták. Aláfestő zene volt. Robbie Williams. Zoe Saldana jó, és érdekes a karaktere is, ahogyan mindenki másnak alárendeli magát. Összességében azért ez nem jó film, és rettentően túlértékelt Oscar jelölésekben.
Pimpalini febr. 26. 23:10:52 Előzmény Gaddemon
Lehet ezt ragozni, a témát is, na meg az ehhez való globális hozzáállást is, na nem az emberek, hanem a véleménykreátorok, a véleményvezérek részéről, akik Nyugaton meg akarják mondani, mit illik és mit nem, de felesleges.
A lényeg az, hogy manapság elég egy bizonyosfajta karaktert (netán többet) bele pakolni egy filmbe, ami egyébként még azt sem képes eldönteni, milyen műfaj lenne (aki itt párhuzamot/áthallást fedezne fel, az nem a véletlen műve), s ezzel bizonyos körök szemében előnybe kerül mondjuk olyan alkotásokkal szemben, amelyek elkészítése technikai/operatőri/rendezői/színművészeti bravúr egyben. Az utóbbi brilliáns alkotások élvezeti értékéről már nem is szólva.
Volt már példa vicces Oscarokra (Szerelmes Shakespeare, szemben egy Ryan közlegénnyel, vagy egy Amerikai história X-el), de itt már maga a jelölési folyamat is egy tréfa. Mondjuk rossznak elég rossz, de hát az élet állítólag nem "habostorta".
India243 febr. 24. 11:10:22
Volt egy ilyen zsákbamacska premier előtti vetítés a Cinemacity-kben... Magamtól tuti nem néztem meg, maradjunk abban...
Gaddemon jan. 19. 19:59:08
Nem üti meg azt a szintet, amit ekkora hype után vártam. Zoe Saldana viszi el a hátán az egész filmet, egész jól énekel és jól is táncol. Karla Sofía Gascón Golden Globe díjra jelölését nem tudom mire vélni (illetve de, tudom, csak nem szakmai okai voltak), ugyanis énekelni, táncolni nem tud, és ugyebár ez egy musical. Férfiként egész meggyőző alakítást nyújt, nőként viszont nekem hiteltelen.
A sztori egészen nevetséges és elképzelhetetlen a való életben, az ide-oda beszúrkált dalok gyengék, fantáziátlanok, egysíkúak, a dalszövegek erőltetettek, mesterkéltek. Hol van ez egy Chicagotól vagy La La Landtől!
A mexikóiak egyébként kifejezetten megsértődtek a sablonos, sztereotípiákkal teli ábrázolásmód miatt.
Az egyetlen ok, ami miatt nem sajnálom, hogy megnéztem, hogy spanyol nyelv gyakorlására kiváló.