Emilia Pérez

18 éven aluliak számára nem ajánlott francia-amerikai-mexikói krimi-vígjáték, musical, 132 perc, 2024

Értékelés:

20 szavazatból
Szerinted?
Mexikó, napjainkban. Rita, az ügyvédnő visszautasíthatatlan ajánlatot kap egy kartellfőnöktől, hogy segítsen neki visszavonulni az üzlettől és örökre eltűnni, hogy azzá a nővé váljon, akiről mindig is álmodott.
Bemutató dátuma: 2025. február 27. Forgalmazó: Mozinet

Stáblista

Díjak és jelölések

  • Cannes-i fesztivál

    2024
    Zsűri díja
  • Cannes-i fesztivál

    2024
    Legjobb női alakítás

Hozzászólások

Szerinted?
1/10
brq86 ápr. 10. 22:57:23 1/10 Előzmény zimzum1111
Azt hiszem, eléggé open-minded bagyok minden filmmel kapcsolatban, mivel teljesen "szűz" szemmel csak az érdekel, amit a vásznon látok. Ez a film esztétikai szempontból egy nagy null. Mindazon túl, hogy az AI teljesen szétfeszíti a látványt, eléggé zavart, hogy meglehetősen limitáöt vocal range-dzsel rendelkező KSG hangját a politically correct hatás kedvéért simán feltornászták a mestersèges intelligenciával. A dalok fülsiketítően bántók, forma és tartalom felejtős, s az, hogy az egészet egy francia elitista rendező áttolta egy abszolút sztereotipizáló mexikói ábrázolásra, minimum ízléstelen. Ezt a "Mexican-face" dolgot Griffith óta legalábbis ismerjük.
9/10
zimzum1111 ápr. 10. 22:46:43 9/10 Előzmény brq86
jaj... kérlek... Miii??? :)
9/10
zimzum1111 ápr. 10. 22:45:14 9/10
Nem tudtam semmit erről a filmről. Mert rohanok, mint Te, meg a legtöbben...

Beültem és megnéztem.
Ez egy remek gondolatkísérlet, hogy mi lenne ha.
Mi lenne, ha így értenénk az életet, azt a csodálatos utazást és egyben változást.
Ha a jó felülkerekedne és változást generálna.
Ez a film hat. Mert bevon abba a játékba, hogy így is lehetne.
Ha értenénk és segítenénk egymásnak.

Zeneiségre, a musical jellegre nyitottnak kell lenni.
Nekem kicsit Brecht elidegenítő effektusát juttatta eszembe, valószínűleg azért, mert bár egy ilyen sztoriban furcsa lehet - és néha az is - mégis él, és hat.
És úgy hat, hogy kicsit kilóg, de a zene, a muzsika hatalmas energiával tesz hozzá - külön energiaként -, és nem elvesz a mondanivalóból.

Ezt a filmet meg kell érteni. A jószándékú, tiszta, nyitottak értik is.
Oscart ennek, mondtam magamban a bravúros bevonódásom érzetét nyugtázva.

Kijöttem a moziból és utánaolvastam... Hmm...
Milyen jó lenne, ha csak a film élményét néznénk.
Ha szeretnénk eleve a filmet, a világot, a teremtést...

Ajánlom nagyon ezt a mozit! Átélhető, megérthető! Jobb lesz tőle a világ!
Hófutó ápr. 06. 16:31:58
Meglepődtem volna ha ez a film több pontot kap Magyarisztánban.
5/10
Kovács B. márc. 05. 15:38:22 5/10
A film után arra gondoltam, hogy hol és kik rontották el ezt a filmet, sokkal többre számítottam az előzetese alapján, ami jól lett összevágva, ígéretesnek tűnt. A téma miatt kifejezetten izgalmas is lehetett volna, a végeredmény mégis unalmasra sikerült - véleményem szerint.
5/10
Ildikó Nóra márc. 03. 11:47:54 5/10
Zoe S-nak jól állt a szerep és jól is játszott (miatta néztem végig és kíváncsi voltam a befejezésre, de vártam, hogy vége legyen), a többi színész alakítása, a történet sem tetszett. A musical betétek nem illetek a filmbe, azon dalok nagyon egyszerűek, semmitmondóak, a szövegük primitív. (Karla S. G-nak nincs is hangja, rossz volt hallgatni, ahogy énekelt "nőként"). Az alap filmzene (pl.: Robbie W. swing dal), főcím dal (El Mal) tetszett.
1/10
brq86 márc. 02. 07:49:05 1/10 Előzmény Ledina
Bocsi, de ez egy kurvára szar film. Egyszerűen minden percében érződik az eurocentrikus politika, ami a franciáknál nagyot megy, meg hát ufye ott a nezflix atomra túltolt transzinkluzív policyje is, amiről Magyarországon pont az LMBTQ-csoportokkal szembeni úgy amblokk gyűlölet miatt veszélyes elfogulatlanul nyilatkozni. Ha megnézzük, hogy a film elején mennyi szponzor kerül fel a listára (a netflixen kívül mind francia), baromira látszik, hogy valszeg a közelgő német és amerikai választások miatt ez a film nagyon kellett. A netflix rengeteg pénzt tolt bele, hogy a film a különféle fesztiválokon és díjátadókon élvonalban legyen, a kritikusokat is valszeg könnyű volt a forgalmazóknak fizetniük. Csupán arra nem számítottak, hogy kb a nép haragját zúdítják magukra a rasszista Gascón, a spanyolokat "fejlődő, szegény országok népeként" látó Audiard (aki érthetően nem merte a képét odatolni a mexikói közönségtalálkozóra), valamint a film meglehetősen agresszív, affektáló, ugyanakkor mélységesen szemforgató történetpofázása (itt mesélésről szó nincs) miatt. A netflix fejeseinek válaszaiból is kitűnik, hogy bár a kultúrharcos politika miatt a film sorra nyeri a díjakat, baromira nem voltak felkészülve a nézőktől érkező negativ reakcióra, így most kvázi botrányfilmként próbálják eladni a filmet, Gascónt meg szépen mellékvágányra helyezték. A filmben nagyon érződik a kultúrharcos politika. A számok a maguk parodisztikus jellegével együtt ezt húzzák alá - nagyon trendi, nagyon weird, baromi inkluzív és műfaj-kísérletező (amitől Lanthimos óta minden modorossága miatt a gyomrom forog), tehát nagyon az arcunkba vannak tolva a netflix által folyamat nyomatott "fontos témák." Hozzáteszem, hogy Gascón helyett szívesebben nézem újra bármelyik transgender színészt egy Almodóvar-filmből - amikor énekel, baromira érzem, hogy bizony az egészet mesterséges intelligenciával nyomatták, a magad hangokat a mutáló beszédhangja miatt nem tudta volna kiénekelni. Szóval, ez a film minden szempontból gáz, Hollywood pusztán Trump gender policyja miatt hordozza a tenyerén.
8/10
Ledina márc. 01. 23:53:54 8/10
Egeszen rendkivuli film. Teljesen rendhagyo, nem ugy kell nezni, mint egy atlagos mozit, egy ember borzaszto nehez vivodasa, onmagaval, a sorsaval, a lehetosegeivel, a jo es rossz folyamatos kuzdelme, egesz extra es ujszeru megkozelitesben, nagyszeru alakitasokkal.
5/10
NN1532 febr. 27. 22:39:38 5/10
Az alaphelyzet egész érdekes, és a sztori szépen halad a maga által kijelölt úton. Dalolni kár volt benne. Egyszer kaptam fel a fejem egy dal bevezető részére, hogy ez jó, de rögtön tudtam, hogy nem ehhez a filmhez írták. Aláfestő zene volt. Robbie Williams. Zoe Saldana jó, és érdekes a karaktere is, ahogyan mindenki másnak alárendeli magát. Összességében azért ez nem jó film, és rettentően túlértékelt Oscar jelölésekben.
Pimpalini febr. 26. 23:10:52 Előzmény Gaddemon
Lehet ezt ragozni, a témát is, na meg az ehhez való globális hozzáállást is, na nem az emberek, hanem a véleménykreátorok, a véleményvezérek részéről, akik Nyugaton meg akarják mondani, mit illik és mit nem, de felesleges.
A lényeg az, hogy manapság elég egy bizonyosfajta karaktert (netán többet) bele pakolni egy filmbe, ami egyébként még azt sem képes eldönteni, milyen műfaj lenne (aki itt párhuzamot/áthallást fedezne fel, az nem a véletlen műve), s ezzel bizonyos körök szemében előnybe kerül mondjuk olyan alkotásokkal szemben, amelyek elkészítése technikai/operatőri/rendezői/színművészeti bravúr egyben. Az utóbbi brilliáns alkotások élvezeti értékéről már nem is szólva.
Volt már példa vicces Oscarokra (Szerelmes Shakespeare, szemben egy Ryan közlegénnyel, vagy egy Amerikai história X-el), de itt már maga a jelölési folyamat is egy tréfa. Mondjuk rossznak elég rossz, de hát az élet állítólag nem "habostorta".
Összes hozzászólás