A Közös nevezőn a 2022-es Budapest Pride Fesztivál keretein belül a Nyolcésfélben megrendezett Biztonságos Tér című csoportos kiállítás utózöngéje, az annak keretei között megfogalmazódott témafelvetések egyikének körül járására tett kísérlet.
A Biztonságos Tér kiállítói amellett, hogy mindannyian az LMBTQ közösség tagjai, kortárs művészként is reflektálnak a saját szexuális orientációjukra, ezért a csoportos kiállítást nemcsak bemutatkozási, hanem kapcsolódási felületként, a közösen gondolkodás, a tapasztalatmegosztás nem megszokott helyszíneként is képzeltük el. A hamarosan megnyíló Közös nevező kiállítói is az LMBTQ közösség azon tagjai közül kerülnek ki, akik művészetének rendszeresen vagy időszakosan visszatérő témája, vagy éppen elválaszthatatlan része ennek a tapasztalásnak a megjelenítése.
Egy olyan világméretű közösségnek, amelynek a teljes keretrendszerét a szexuális orientációk negatív megkülönböztetése hozta létre, és próbálja azt azóta is változatlanul tartani, könnyen érthető, hogy miért a szexuális orientációk sokféleségének kérdésköre a leginkább kiemelt, legközvetítettebb témája. Ezért a Biztonságos Tér kiállítás koncepciójának kialakításánál is fontosnak éreztük, hogy először ehhez a meghatározó témakörhöz kapcsolódjunk.
A Közös nevezőn látható válogatásban ismét olyan művészek fognak bemutatkozni, akik alkotásainak állandó vagy visszatérő témái között szerepel a szexuális orientáció is. Az idei évben a Budapest Pride Fesztiváli programunk azáltal fog az elődjéhez és az ünnepléshez is méltón kapcsolódni, hogy a kiállításon kifejezetten olyan művek kerülnek középpontba, amelyek arra az egyértelműségre hívják majd fel a figyelmet, hogy az LMBTQ közösség tagjai a szexualitás témakörén kívül is számtalan más módon kapcsolódnak és kapcsolódhatnak egymáshoz. (Gábriel Nóra)
Hozzászólások