15:30 Bali János előadása
Notáció, kódexek
Ockeghem műveinek többsége a minden bizonnyal a németalföldi „Alamire” műhelyben készült Chigi-kódexben maradt fenn. E kézirat illusztrációit tekintve is egyedülálló; részletes tanulmányozása ugyanakkor Ockeghem és kora notációs, sőt kompozíciós problémáinak is a mélyére vezet.
17:00 Az A:N:S Chorus koncertje
Missa Au travail suis, Missa Fors seulement
Közreműködik: Hegyi Barnabás, Patay Péter, Nagy Bertalan, Ujházy Márton, Koncz András, Benkő Pál
„Ez a rejtélyeskedés és furfangoskodás tetőpontját éri el Ockeghem és kortársai műveiben. […] Ami Dufaynál csak eszköz, az itt cél lesz, amelyhez a fülnek semmi köze, mert nem a zenei ízlés követelménye, hanem elméleti spekulációk eredménye. […] Mindezen mesterkedéseknél a fül húzza a rövidebbet.” (Kacsóh Pongrác: „A zene fejlődéstörténete”. A Művészet könyve, Athenaeum, Budapest, 1909., 614–615. oldal)
Johannes Ockeghem (c. 1410 – 1497) a reneszánsz zene egyik legnagyobb, de mindenképp legrejtélyesebb alakja volt. A halálára írott lamentók azt mutatják, hogy a következő generáció apa-szerű mesterét látta benne – miközben minden arra utal, hogy ő maga volt a függetlenség, fantázia és irracionális szabadság. Előadás- és koncertsorozatunk az ő művészetét, személyiségét és életét járja körül.
Bali János és az A:N:S Chorus sorozata 4/2.