J. Haydn: B-dúr mise, Hob. XXII:14 („Harmoniemesse”)
M. Haydn: d-moll („Szent Ferenc”) mise, MH 826
Két kompozíció a 19. század legelejéről; két nagyszabású egyházzenei alkotás; két öregkori mű; a misekomponálás praxisát évtizedeken át előszeretettel gyakorló két fivér, Joseph és Michael Haydn reprezentatív szerzeményei: ily sokféleképpen írható körül a koncert programja, amelynek megszólaltatására a Concerto Budapest Vashegyi Györggyel és az ő nemzetközi hírű Purcell Kórusával szövetkezik. A közismert melléknevét (Harmoniemesse) a teljes fúvóskar hangsúlyos és olyannyira gazdag fantáziájú alkalmazásáról elnyerő B-dúr mise a híresebbik Haydn utolsó nagy műve, amelynek bemutatására 1802. szeptember 8-án a kismartoni Kálváriatemplomban került sor. Kevesebb mint egy esztendővel később, 1803. augusztus 16-án hangzott fel legelső ízben a Josephnél öt évvel fiatalabb, Salzburgban működő fivér ugyancsak kései szerzeménye, amelynek értékes kéziratát ma az Országos Széchényi Könyvtárban őrzik. Michael Haydn sokáig érdemtelenül mellőzött miséjét – amely annak idején a bécsi udvar megrendelésére született – korunkban döntően éppenséggel Vashegyi György erőfeszítéseinek köszönhetően fedezheti fel újra a hazai közönség.