Dresch Mihály néhány éve alapította meg Vonós Quartetjét, hogy a műfajok izgalmas ötvözetét ezúttal hangsúlyosabban a népzene nézőpontja felől közelítve teremtse meg, természetesen továbbra is a védjegyszerű Dresch-hangzással. Első stúdiólemezüket Forrásból címmel jelentették meg 2017-ben a Fonó Records gondozásában, mely a jazz és a magyar népzenei tradíciók metszéspontján létrejött új zenei minőségek első lenyomataként született meg. „Dresch Mihály szaxofonjával, fuhunjával és meglepően erőteljes énekhangjával a hagyományos értelemben vett népzenei prímás szerepkörét vállalta magára – magától értetődő természetességgel. Táncházban és koncertteremben egyaránt nagyszerűen érvényesülő, a Dresch-életműbe szervesen illeszkedő album született” – írta akkor a lemezről Retkes Attila a Gramofon magazinban. A formáció második lemeze, az Ongaku 2021-ben jelent meg, amelyen immár – tagcsere után – Csoóri Sándor Sündi (brácsa, tambura), Zimber Ferenc (cimbalom), Bognár András (bőgő) játékát hallhatjuk, Lőrincz Hortenzia pedig egy szám erejéig énekesként csatlakozik hozzájuk. Dresch Mihály így vall a lemezről: „Japánul az ongaku zenét jelent. Kínaiul ez az írásjegy egy jellel különbözik az orvosságtól. Egy próba alkalmával mikor még nem kapott végleges nevet ez a kompozíció, megszólalt bennünk a keleti kultúrák felé mutató hangulata. Magyar gondolkodással is könnyen összeköthető e két fogalom. A zene és a lélek kapcsolata nem újszerű gondolat, jótékony hatását már az ókori görögök is felismerték. Reményeim szerint ez az album közelít ehhez a két jelentéshez.”