A hiperkarmát nem kell bemutatni: a magyar rock 'n' roll-elemekkel tarkított alternatív együttes eredeti és ütős rockzenéje, valamint Bérczesi Róbert éneke, játéka, szövegei, karizmája magukért beszélnek, s táncoltatva gondolkodtatnak, s elgondolkodtatva táncoltatnak.
A hiperkarma kétségtelenül korunk egyik legmeghatározóbb alternatív zenekara, amely egyrészt versként is értelmezhető szövegeinek, másrészt folyamatos megújulásra való képességének köszönheti sikerét. A Bérczesi Robi vezette zenekar több mint 20 éve működik, és ez idő alatt rengeteg magaslaton és hullámvölgyön, több tagcserén is átesett az eredeti felállás. A formációt elsősorban szövegcentrikussága teszi egyedülállóvá a hazai zenei palettán: Robi dalai nyíltan mesélnek a legbensőbb szorongásainkról, az élet legsürgetőbb kérdéseiről, és a saját démonjaink előli menekülésről.
Első lemezük, a hiperkarma 2000-ben debütált, és többször is az évtized egyik legfontosabb zenei anyagaként hivatkoztak rá, majd 3 évvel később megjelent az amondó, ami ha lehetséges, elődje sikerét is felülmúlta. Utóbbi után több mint 10 éves szünet következett a hiperkarma életében a frontember nem titkolt drogproblémái miatt; a zenekar dalaiban egyértelműen lekövethető Robi elvonulása és leépülése, és egyben a folyamat is, ahogy aztán újra megtalálta a hangját. A kihagyást követően a banda 2014-ben jelentette meg harmadik nagylemezét Konyharegény címmel, majd három év elteltével a Délibábot, illetve 2019-ben A Napsütötte Rész-t, amely több szempontból is fordulópontnak tekinthető a hiperkarma hangvételében. Ezen utóbbi album címadó dalának a szövegéért Bérczesi Róbert 2019-ben Artisjus Díjat kapott.