Km.: Orfeo Zenekar, Purcell Kórua, Szutrély Katalin (szoprán), Berecz Mihály (fortepiano), vezényel: Vashelyi György
Hummel: D-dúr Te Deum
Haydn: Berenice jelenete - koncertária („Berenice, che fai?”), Hob. XXIVa:10
Hummel: a-moll zongoraverseny, op. 85
Beethoven: Ah, perfido! - koncertária, op. 65
Hummel: d-moll mise, op. 111
Hummel, Haydn és Beethoven: a mester két tanítványa társaságában - hiszen Haydnnak mind Hummel, mind Beethoven növendéke volt. Nem véletlenül alkotja a Purcell Kórus és az Orfeo Zenekar Vashegyi György vezényelte estjének gerincét Hummel zenéje, ugyanis a három alkotó közül korunk közönsége a csodagyerekként Mozarthoz hasonlóan Európát bejáró osztrák komponista műveit ismeri legkevésbé. A világi és egyházi műfajokat egyaránt felvonultató koncerten két kiváló szólista is fellép a szoprán Szutrély Katalin és a fortepianót megszólaltató Berecz Mihály személyében.
Johann Nepomuk Hummel népszerű alakja volt a bécsi klasszika és a romantika közötti átmenet korának: ismerte Haydnt, Albrechtsbergert, Salierit, Clementit, Mozartot, Beethovent, Schubertet, és az 1800-as évek elején Haydnhoz hasonlóan az Esterházy család rezidenciális muzsikusa lett. Pályafutásának későbbi, weimari szakaszában közeli barátságba került Goethével. Mint a legtöbb bécsi klasszikus, egyházi és világi műveket egyaránt komponált: a hangversenyt két nagyobb szabású liturgikus darabja keretezi, de az a-moll zongoraverseny a billentyűs virtuóz Hummel zongorastílusából is ízelítőt nyújt. A műsort színesítő két vokális alkotás, a Berenice jelenete (Scena di Berenice) és az Ah, perfido! azt mutatja meg, hogyan viszonyult Haydn és Beethoven az 1790-es évek derekán a hangversenyária színpadias elemeket is felvonultató műfajához. Érdekesség, hogy Beethoven koncertáriájának modellje éppen Haydn műve volt. Vashegyi György több mint harminc éve vezeti nagy sikerrel az általa alapított Purcell Kórust és Orfeo Zenekart, a szopránszólista Szutrély Katalin és Berecz Mihály zongoraművész az együttesek koncertjeinek gyakori közreműködője.