Keló Scofield 2014 márc. 14. - 16:53:12 Előzmény M.Zs.F
(54/134)
Számomra is érthetetlen a fiatal fekete nõ Oscar díja.

SPOILER

A korbácsolós jelenet miatt kapta? Mert semmi extra, nem is jut más az eszembe.
5/10
M.Zs.F 2014 márc. 10. - 14:18:12 5/10
(53/134)
Nem értem Én ezt a nyüzsgést ekörül a film körül, Oscar s a többi díjzápor..... Fekete rabszolgákról készített film amiben feltûnik egy-egy szupersztár, de gyakorlatilag nálam ennyi. Nem rendített meg, nem siratott meg, nem gondolkoztatott el, holott valami hasonló lenne a célja.

És ha már összehasonlítom hogy az Oscar-jelölt filmeket láttam mindet, akkor az itt mellékszereplõként nyert hölgy helyett azt gondolom Julia Roberts jobban megérdemelte volna az Augusztus Oklahomában miatt......

10/5
7/10
Omada 2014 márc. 09. - 23:46:42 7/10
(52/134)
Tenyleg iszonyuan vontatott. Voltak benne olyan reszek, hogy csak neztem es azt kerdeztem magamtol, hogy ez mi?! Indokolatlanul elnyujtott jelenetekkel van tele. Most oszinten... az egesz filmet a korbacsolos jelenet viszi el es az emberek utes vagasa. Ha ezeket kihagytak volna, az egesz film meg ennyit sem erne. A szineszek jol jatszanak, ez nem vitas. De ez egy kozep kategorias, egyszer nezhetos film.
Jagdglück 2014 márc. 09. - 10:20:39 Előzmény Keló Scofield
(51/134)
Igen, amúgy elég sok jelenetnél jutott eszembe a Django. Csak az eseménydúsabb volt és azt hiszem értelmesebb párbeszédekkel tûzdelt. Valószínûleg nem attól fog átjönni a fájdalom a képernyõn keresztül, ha minél tovább nézetik velünk a szadista jeleneteket 10 perces blokkokban. Megnéztem a másik Oscarra-jelölt filmet, a Dallas Buyers Club-ot, és az elsõ félóra után azt tudtam mondani, hogy valami "újabbat" mutatott a világnak. Nos, ez a 12 év rabszolgaságnál nincs így.
Keló Scofield 2014 márc. 08. - 13:26:49
(50/134)
Igen tudom, csak a "Schindler" meg is érdemelte. Ég és a föld a különbség, csak azért azt hoztam fel, mert a téma hasonlít.
napraforgó 2014 márc. 08. - 13:24:15
(49/134)
Az is nyert. 7 Oscart. Köztük a legjobb film és a legjobb rendezõ kategóriában.
Keló Scofield 2014 márc. 08. - 13:03:37
(48/134)
Számomra is csalódás volt. Komolyan mondom a "Django" jobban átjön ebben a témában, pedig az egy más kategóriájú alkotás.

M. Fassbender volt talán jó, B. Pitt meg szerintem felesleges volt.

Ha nem jelölték volna, könnyedén elsiklana felette az ember. Számomra a "Gravitáció" is jobb ennél és nem a látvány miatt.
Miért kapnak a fajgyûlölet vagy antiszemita ellenes filmek mindig ennyi díjacskát? Mintha ez kötelezõ lenne, de akkor már ott a "Schindler", viszont az fényévekkel nagyobb ennél.
Jagdglück 2014 márc. 08. - 09:39:24
(47/134)
Ha már "Legjobb film", akkor az ember elvár egy, a hollywoodi posványfilmek közül kiemelkedõbb alkotást. Igen, kegyetlen, megható stb., de amúgy mi is volt ez a 2 óra 14 perc? Vagy inkább: miért volt ez 2 óra 14 perc?
Bevallom, nekem csalódás volt a film, nem kizárt, hogy közrejátszott az is, hogy elõtte való nap Kusturica "Az élet egy csoda" c. filmjét néztem meg.
barcelonantu 2014 márc. 04. - 17:03:25
(46/134)
Nagyon szép,és megható film!!!! Aki teheti nézze meg nyugodtan!!!! 10/9


SPOILER: Azért sajnálom,hogy nem kapták meg méltó büntetésüket a rabszolgatartók,és a rablók!!!!!!
9/10
Zeldah 2014 febr. 26. - 12:47:04 9/10
(45/134)
Megrendítõ, csodálatos film. Nem értem, miért kell lehúzni, hogy egyszer nézhetõs. Csináljatok akkor jobb filmet...
Pheithó4 2014 febr. 26. - 10:46:52
(44/134)
Ez a film más mint a többi, mert a mai ember szemével láttatja az eseményeket, valahogy nem éreztem olyan távolinak, lezártnak a témát, olyan mintha most történne mindez... Az Oscar díj pedig túl kevés ennek a filmnek (is):-)
The Man Who Laughs 2014 febr. 22. - 23:43:39
(43/134)
A 2014-es Oscar legnagyobb esélyese és persze rá lehet fogni, hogy a témája miatt fogja megkapni. Mert valóban hasonlóan a Farkasokkal Táncolóhoz (azért ennél jóval izgalmasabb és közel sem olyan hollywoodi) ez is egy bûntudat film. De ennek ellenére egy jó film és végtelenül kemény és depresszív. Egy könnyed pillanat vagy aprócska poén nincs benne, kell hozzá gyomor na. Semennyire sem romantizálja, ha nem igyekszik a lehetõ legvalósághûbben bemutatni (Nem minden fehér ember gonosz és a fõszereplõ nem lesz hõs, nem emelkedik ki ön erejébõl hanem csupán igyekszik túlélni) a megidézett korszakot. Nincs egy benne egy falat hollywoodi giccs sem. Megrázó film nagyszerû színészekkel. Ha ez és az American Hustle közül kerül ki a legjobb film, én ennek szurkolok (de azért a Dallas Buyers Club vagy Wall Street Farkasa gyõzelmének jobban örülnék, hisz mindkét film sokkal relevánsabb témákkal foglalkoznak). Furcsa hogy fényképezés és zene kategóriában nem jelölték mert azokban is erõs a film, bár Hans Zimmertõl idén a Rush muzsikája jobban tetszett (annak a filmnek a mellõzése a jelöltek - bármelyik kategóriában - közül a legnagyobb szívfájdalmam ami az idei Oscart illeti.
4/10
Dudvarek 2014 febr. 22. - 21:15:00 4/10
(42/134)
Semmi extra. Kimerített téma, amihez nem ad hozzá semmit. Oscar rablásnak készítették.
Hozzáteszem, nem magát a témát kritizálom, természetesen elítélem a rabszolga tartást. A film gyenge.
10/4
7/10
lipgloss 2014 febr. 20. - 08:50:18 7/10
(41/134)
Eléggé megviselt a film lelkileg, szörnyû nézni ahogy kínozzák õket, dehát a film elérte a célját és érzékeltette amit szeretett volna.
Néhol nekem kicsit vontatott volt, és kicsit csalódtam is, Oscart nem adnék érte, de megérte megnézni. Nekem 10/7.
Herzl Tivi 2014 febr. 20. - 02:50:08
(40/134)
Rendkívül letaglózó, nagy ívû filmalkotás. Nem hiába ilyen magas a pontszáma Rotten Tomatoes-on és párhuzamosan IMDB-n is. Megnézés után egy héttel vagyok, de beleégtek egyes jelenetek a fejembe. Természetesen nem a 18+-os elemek (azokat meghagyom a pop-corn nézõknek), hanem azok a hatásszünetek és csendek, amelyekben a fõszereplõ tekintetét láthatjuk egy-egy megaláztatás, kínzás után.
k11zoltan 2014 febr. 08. - 22:58:49
(39/134)
Egynek elmegy.
tesz-vesz 2014 febr. 01. - 11:50:38
(38/134)
1x nézõsnek elmegy, a vége tetszett, szépen játszott a néger a végén.

és a történelem:

A rabszolgatartó államok lakosságának mindössze 10%-a rendelkezett rabszolgákkal[3] és ezen réteg felének ötnél kevesebb rabszolgája volt.[3] A rabszolgatartók fele maga is együtt dolgozott velük a földeken, sokszor együtt lakott velük a házában. Ha utazni ment, együtt utazott velük. Ez a közelség Északon elképzelhetetlen undort váltott ki az emberekbõl.[3]

A fekete populáció akkoriban széleskörûen elismert, tudományos igazságként kezelt fajelméleti okokból[3] nemkívánatos volt Északon. Észak több államában (Oregon, Illinois, Indiana) törvényileg tették lehetetlenné a szabad négerek letelepedését,[3] pl. New Jerseyben a rabszolgák behozatalát tiltó 1788-as törvény egyidejûleg ezt is betiltotta.[4] Más államokban olyan magas jövedelmi korlátot állítottak a bevándorló színesbõrûek elé, ami teljesíthetetlen volt. Massachusetts korbácsolással büntette a két hónapnál hosszabb ideig ott tartózkodó nem helybeli négereket.[5] Ohio államban 500$-os kauciót kellett letenni a hatóságoknál, amennyiben valaki egy színesbõrût akart letelepíteni az államban, jó magaviselete zálogaként. 1829-ben azonban Cincinnati városa a néger lakosok növekvõ számán felháborodva a feketéket érintõ törvények megszegésére hivatkozva pogromot rendezett. Ennek keretében a néger lakosság felét Kanadába ûzték.[6] Pennsylvania, Rhode Island, Massachusetts és Maine (más déli államok mellett) a fajkeveredés megakadályozása végett tiltotta a fehérekkel való házasodást.[7] A rasszista atrocitás tehát korántsem korlátozódott Dél viselkedésére, hanem az Egyesült Államok egészére jellemzõ volt. Északon a fajok egymástól való elhatárolását tekintették célnak, míg ez Délen kézenfekvõ okokból fel sem merült.

Az általános hittel szemben az amerikai polgárháború nem a néger rabszolgák emberi jogai fölött tört ki,[1][2] hanem gazdasági, illetve politikai okok miatt. A rabszolgaság sokkal inkább ezekbõl fakadó felszíni jelenség volt, egy szimptóma. Északon a farmerek kis parcellák foglalásában voltak érdekeltek, ezzel szemben a déliek ültetvények kialakításában. Amikor egy új állam felvételre került, felmerült a kérdés, hogy engedélyezzék-e ott a rabszolgatartást; hiszen ha engedélyezik, akkor az északi farmereknél jóval tõkeerõsebb déli birtokosok felvásárolhatják a jó minõségû termõföldeket és ültetvényeket hoznak létre rajta, ha pedig nem, akkor kisbirtokos farmok jönnek létre. A kérdés tehát a kisbirtok kontra nagybirtok versengésének is tekinthetõ.

Donald Livingston, Professor of Philosophy: Why The Civil War Was Not About Slavery
Ottofan1 2014 jan. 31. - 18:12:41
(37/134)
Remélem nem ez fogja megkapni a Legjobb-Film Oscarját, mert nagyon túlértékelt.
De gondolom ez fogja a témája miatt.
Ottofan1 2014 jan. 31. - 18:10:53
(36/134)
Nekem csalódás volt a film.
Majdnem mindenki azt mondta, hogy milyen kemény, reális stb., így nagy elvárásokkal ültem be a moziba.
A film túlnyújtott, unalmas.
A filmmel valójában nincs sok problémám csak egy pár, de azok elrontják az egész filmet.
A filmen nagyon érzõdik, hogy az Oscar, és más díjátadókra készült, nagyon mûvies.
A színészek jól játszanak, de a legnagyobb hibája az egész filmnek, hogy nem hittem el, hogy ezek rabszolgák.
Az egész futamidõ alatt nem tudták átadni azt az érzést, hogy milyen rossz volt rabszolgának lenni, és, hogy a gazdák mennyire szemetek voltak.
A Django Elszabadul sokkal jobban átadja ezt, és az a film konkrétan nem is annyira a rabszolgaságról szól.
A zenét Hans Zimmer az Eredtbõl használta fel, úgy néz ki, hogy kifogyott az ötletekbõl.
Elõbb írtam, hogy unalmas meg túlnyújtott, elõtte néztem meg szintén moziban az Amerikai Botrányt amiben alig történt valami és sokkal szórakoztatóbb volt számomra.
8/10
NADALFAN 2014 jan. 30. - 21:24:58 8/10
(35/134)
ezt a filmet többb szempontból kell értékelni mert a témája 10 , a fényképezése 10 alakítások 8, rendezés 4-így kijön a 8/10:)
a rendezésssel van inkább bajom , kissé elvont, sok benne a brutalitás stb...