Téma: A dán lány

1/10
Krisz000007 2020 ápr. 10. - 06:03:08 1/10 Előzmény picipc
(63/83)
szeretet... mármint perverzió! ha szeretet, akkor miért nem szeretett egy normális férfit? akik az életüket adták a hazájukért! mikozben ez a....
1/10
Krisz000007 2020 ápr. 10. - 06:01:46 1/10 Előzmény Dr. Classic
(62/83)
a betegességet sosem kell elfogadni!
1/10
Krisz000007 2020 ápr. 10. - 06:01:07 1/10
(61/83)
beteges! elképesztő hogy már akkor ilyenek voltak, persze az intézet ami akkor ezt támogatta egy szegény "náci üldözött volt"
7/10
Dr. Classic 2019 nov. 26. - 23:03:09 7/10
(60/83)
Nehez megérteni hogy miért pont a Saul kapta a legjobb idegennyelvű film Oscart, miért nem ez. (Még ha a szívünknek az kedvesebb) Mindkét film nagyon érzékeny területen kalandozik, nüanszok dönthettek. A dán lány is egy remekmű, szinte belegondolni is nehéz hogy lehetne elfogadni egy ilyen átalakulást. Végül egy kis poén, a film producerei valószínűleg hiába kilincseltek volna egy kis támogatásért a Magyar Nemzeti Filmalaptól. :))))
10/10
offtopic
picipc 2019 jan. 30. - 20:03:57 10/10
(59/83)
Egyetlen filmet ajánlok ami ehhez fogható: Isten veled, ágyasom! Lásd https://port.hu/adatlap/film/tv/isten-veled-agyasom-ba-wang-bie-ji/movie-1178
10/10
picipc 2019 jan. 30. - 20:00:20 10/10 Előzmény csomolungma
(58/83)
Így van.
Ez egy csodálatos film a szeretet és az elfogadás erejéről. Nem olvastam a könyvet, így összehasonlítás nélkül, magáról a filmről alkothattam véleményt.
A film elsősorban a lélek változásairól és a fizikai sík kapcsolódó formálódásáról szól. Számomra a kis rezdülések azok, amik ezt az illusztrációt igazán széppé tették. A történetet pro vagy kontra minősítése nélkül.
3/10
Samu-Nagy Emese 2018 okt. 30. - 02:51:20 3/10
(57/83)
Szerintem ebben az esetben külön kell választani a történetet és a filmet magát.
Ez egy igaz történet.
És mint ilyen: megkérdőjelezni, fikázni nem lehet. Tény.
Engem hidegen hagy a story, de ez csak azt jelenti, hogy nekem nincsen dolgom ezzel a történettel. Biztosan vannak sokan, akiknek van dolguk vele.
Mint film viszont: hatásvadász, felszínes, modoros.
Ha nem lenne A. V. és M.S. - nézhetetlen lenne.
E.R. rángatja az arcát, "érzékenyen" fogdossa magát, és minden pillanatán érzem, hogy produkciót látok, ami a kamerának szól.
A forgatókönyv sem izmos. Lyukas, motiválatlan, didaktikus.
Nekem nem tetszett a film.
10/10
csomolungma 2018 márc. 07. - 13:01:15 10/10
(56/83)
Csodaszep film a szeretet hatalmarol , elfogadasrol.
8/10
Bonnie 13 2017 aug. 21. - 19:50:10 8/10
(55/83)
Szép sz^ep és igencsak mûvészi film de sajnos ez a film azoknak szól akik hasonló cipõben j`arnak mint a fõszereplõ .Merjék felv`allalni a m`ass`agukat .Én mondjuk nem éreztem semmit a filmböl megnéztem sz^ep volt és kb ennyi.10/8
Billy Walsh 2017 márc. 17. - 21:14:35
(54/83)
Oh Alicia .... <3
10/10
s143 2016 nov. 25. - 20:10:01 10/10
(53/83)
ennek a filmek a könyvét megveszem,érdemes,megérdemelten nyert 1oscart,érzelmes film.
Jobb mint a saul fia talán. .)
trudy 2016 szept. 28. - 23:28:14 Előzmény Zoe Vadasz
(52/83)
Ez a film nemhogy nem jó, de nagyon sok sebbõl vérzik, jól mutatva mai társadalmunk szintjét. Egyre több olyan film készül, ahol egy igen kis réteget érintõ problémáról van szó (a mai liberális kultusz jegyében), és sajnos a rendezõk nem azt az utat választják, hogy a filmben lévõ problémával nem küzdõ emberek számára is tartalmazzon a történet mûvészi üzenetet és értéket, hanem ehelyett lebutított, primitív, az egyszerû tömeg számára is érthetõ eszközöket, szimbólumokat alkalmaznak dögivel. Meg persze kell bele egy-két befutott sztárocska és máris kész a tuti 21. századi "sikerfilm" receptje.
Egy olyan nézõnek, aki fogékony a finom lélektani ábrázolásra, az ilyen és ehhez hasonló filmek esetében már az elsõ néhány manír és giccs után a hideg futkos a hátán. Az igényes nézõ ugyanis szereti beleképzelni magát valamennyire a történet szereplõinek helyébe, de erre csak akkor képes, ha a történettel és a szereplõk viselkedésével, döntéseivel lehet azonosulni, vagy legalább a sztori egyszerûbb. Ha a fõszereplõk döntéseinek okai ismeretlenek, viselkedésük gyermeteg vagy irracionális, a sztori fõ motívuma pedig meglehetõsen távol áll tõlem, akkor ez az azonosulás teljességgel lehetetlen. Sajnos pont ez a helyzet "A dán lány" esetében is.
Azt gondolom, hogy a film elsõdleges célja a szórakoztatás kell, hogy legyen. Készen szeretnék kapni karaktereket, okokat, bonyodalmat és megoldást és mindezt egy felnõtt értelmi szintjén. Ha ez nincsen meg, akkor hamar elveszítem az érdeklõdésemet, bármelyik top színész mellett is.
10/10
Csipke Rózsika 2016 júl. 21. - 20:31:34 10/10
(51/83)
A filmet végignéztem és megállapítottam, hogy végre nem egy szokványos, tucatárut kaptam, hanem minõségit, mely témáját tekintve elgondolkodtatott. Értékelés 10/10.
Edmond Dantes 2016 jún. 10. - 09:13:03
(50/83)
Eltévesztetted a házszámot! Amirõl írsz, az nem ez a film, hanem ez:

http://www.port.hu/a_fiuk_nem_sirnak_boys_don_t_cry/pls/w/films.film_page?i_film_id=11451

Szemét zsûri is a csajnak adta az Oscart! Nem érdemtelenül. Mármint H.Swanknak.
eIemes 2016 jún. 10. - 09:00:06
(49/83)
Õszinteség... az általam helyesnek, igaznak vélt látásmód és értékrend bemutatása.
zegorias 2016 jún. 07. - 00:08:21
(48/83)
Különleges, meghökkentõ igaz történet. Hangulatos díszletek, szép fényképezés. Eddie Redmayne meggyõzött arról, hogy jó színész, ahogy Alicia Vikander is.
drProktor 2016 máj. 22. - 18:31:30
(47/83)
Ajánlom figyelmedbe az alábbit:
"Ember vagyok, semmi sem idegen tõlem, ami emberi."
drProktor 2016 máj. 22. - 18:01:02 Előzmény Zoe Vadasz
(46/83)
Lám, mennyi kérdést tettél fel, ezt mind a film generálta,
ezért nagyszerû, mert ezt tudja.
Megemlítem, hogy ha ez a feldolgozás „sült realista” lenne,
mindent úgy próbálna ábrázolni, ahogy az valójában lejátszódott,
akkor se biztos, hogy jobban bele tudnád élni magad, hogy hihetõbb lenne számodra.
Pl. azt írod, a „nõiség” nem annyi, hogy sminkelünk, szoknyát hordunk,
pipiskedünk(ezt én teszem hozzá), de egyáltalán nem biztos,
hogy ezt adott esetben a film élethelyzetébe került személy(pár) ugyanígy éli meg,
lehet, hogy a sminkelést és pipiskedést tartják lényegesnek,
ez egyébként hétköznapi, normál szexualítású személlyel(párral) is elõfordulhat sokszor.
9/10
hsprod 2016 máj. 21. - 11:14:14 9/10
(45/83)
hát ez élmény, rég kerültem ennyire film hatása alá. pedig a feléig azon gondolkoztam, hogy most már kikapcsolom.
1/10
Zoe Vadasz 2016 máj. 08. - 10:33:26 1/10
(44/83)
Ez a film nem jó.
Lili nem jött át egyáltalán: a motivációi, a vágyai érthetetlenek és ködösek maradtak. Gerda volt az egyetlen, aki felé valamiféle szimpátia szerû dolgot éreztem, de az õ jelleme is valahogy elnagyoltnak, túlzónak hatott a szinte emberfeletti türelme és kitartása miatt. Azt hiszem hiányzott számomra a realitás szilárd talaja, a történet és a karakterek lebegtek a semmiben valami nagyon furcsa massza fölött, amibe a nemváltás zûrzavarát igyekeztek belefõzni.

Fájó pontom, hogy a nõi létforma elviselhetetlenül le volt egyszerûsítve sminkelésre, vásárlásra és szoknyahordásra. Én, mint nõ csak tiltakozni tudok ez ellen :) nõnek lenni sajnos nem ilyen egyszerû, bár az lenne.
Úgy tûnt mind Lili, mind Gerda, mind a rendezõ számára ebben kimerül az asszonyiság definíciója. De ezek felületes külsõségek. Nõnek vagy férfinak lenni egyfajta szerepkört is jelent feladatokkal, aminek tudni kell megfelelni, vagy tudni kell kezelni az alkalmatlanságunkat – mely utóbbival gyakorlatilag bizonyítod az alkalmasságodat :).

Persze felmerül a kérdés, hogy hogyan oldja meg annak bemutatását, hogy valaki férfiból nõvé változik, de azt hiszem, ha több nyílt kommunikációt kapunk a szereplõk között, akkor ez megoldódhatott volna. De így elvész annak a lehetõsége, hogy kövessük a házaspár útját azon az úton, ami nem vezet sehová. Nem vágom, hogy Gerda életével mi van, hogyan dolgozta fel magában, hogy a férje már nem a férje, ráadásul olyan módon vesztette el, amire talán még percendes sem volt. Nyilván valamiféle gyászt kellett éreznie, de az õ története is el van sinkófálva, ahogy amúgy valójában Lilié is.

Mert sem a férj, sem a belõle kialakuló „Lili”, nem több mint sietõsen feldobott vázlat, amit ráhagy a nézõre: fejezze be, ahogy tudja.
Mikor Gerda vásárolni viszi „Lilit” az még talán mókás kategória, de ez csak egy meredek ív alja, aminek a végén ott van, hogy „Lili” eldobja magától azt, amiben igazán tehetséges, ami fedezte az életvitelét, ami lehetõvé tette a kilengéseit: a festészetet, és beáll nõi ruhás hostess-nek.

Tekinthetjük szimbolikusnak is: minden addigi eredményét hátrahagyja, mint férfi és beleveti magát egy másik létformába, annak is egy alacsony szintjére, ahol elölrõl kell kezdenie mindent.
A fõszereplõ fiatalembert kín volt nézni, a manírjaival, az erõltetett gesztusaival, amik cseppet sem tûntek õszintének. Vele szemben a mûvész elismerését küzdõ festõnõ karaktere jóval emberibb. Tényleg- egyáltalán hogyan kezelték azt, hogy az egyikük sikeres alkotó volt, míg a másik az ismeretlenség homályában vergõdött? Azért támogatta Gerda „Lilit”, mert az õ képei segítették hozzá a saját karriere elindulásához? Talán a feleség indokai nem is voltak olyan tiszták?

Megannyi kérdés, amire nem kapunk választ, mert a filmben csak szoknyasuhogás, sminkelés, csillogó szövetek, selyemharisnya, költõien bemutatott halál és lírai elvágyódás van.

Egyszer megnézhetõ.