Téma: A hûtlen

10/10
sanderson 2013 aug. 16. - 15:48:44 10/10
(123/183)
Romantikus drámának indul, de váratlanul thrillerbe fordul ez a nagyszerû film. Diane Lane szép, és kiváló színészi játékot nyújt itt is, de azért van ebben a filmben valami nyugtalanító. Egyszer a televízióban mondta valaki, (egy nõ volt az illetõ, a nevét elfelejtettem)hogy minden nõben ott lapul, szunnyad, parázslik az a fajta érzékiség, amitõl bármikor potenciális Anna Kareninává változhat. Ezt a filmet nézve ez jutott eszembe, talán azért, mert a történet kezdetén úgy nézett ki, hogy ebben a párkapcsolatban minden rendben van....és mégis...
5/10
MovieCritic 2013 aug. 12. - 23:22:05 5/10 Előzmény technokrata
(122/183)
Tökéletesen felépített?
A film Richard Gere teljesen karakteridegen tettére alapozza a nagy fordulatot.
Ha az nincs, akkor azt lehetne rá mondani, hogy végletekig kiszámítható, így viszont sajnos hiteltelen lett.

Diane Lane-t lehet kiemelni a színészgárdából, a többiek említésre sem méltóak ebben a filmben, pedig kicsit okosabb forgatókönyvvel lehetett volna csak a karakterekre építeni.
Az operatõrnek pedig egyetlen egy képet sem sikerült elég jól megragadnia, ami egy ilyen filmben elengedhetetlen.

Összességében nézve nem rossz film, megvan benne a potenciál, de a felületessége miatt számomra nem mutatott többet egy közepes filmnél, ettõl függetlenül megértem miért tetszhet másoknak.
szivecske8987 2013 júl. 30. - 00:41:03 Előzmény csineva-xx
(121/183)
Tetszik az irasod.Frissek az elmenyeim es gondoltam elolvasom a gondolatokat a filmrol.Elnezest az ekezetek miatt, telefonrol irok.
Szoval...Igen szepen megfogalmaztad a gondolataidat.:) En is megfogalmazom ahogy tudom. A film termeszetesen csodalatos, nagyon megerintett es a szineszi jatek is elkepeszto, meg a kisfiue is. A problemam csak az, hogy a hutlensegnek ez a megkozelitese, ebben a nezopontban idealisztikus. Vagyis a no es a srac kapcsolata abszolut hetkoznapi. Eros szexualis vonzalom es kivancsisag. Mivel a no eloeletet es a hazassaganak tortenetet nem ismerjuk,de nem is fontos.Viszont talan ki lehet kovetkeztetni mi vezet hutlenseghez.Ok nelkul nincs.A hazassaga jol mukodik.12 eve hazasok.Gondoljuk elsore.Viszont en azt vettem eszre, hogy az elkenyelnesedett elet, a gyerekneveles, a hetkoznapok tehettek a no hutlensegerol.Csak egy szikra kellett amitol fellangolt a noben melyen lapulo kivancsisag, szenvedely, erotika, spontanaitas, visszatero fiatalsag. Fajdalmas volt ez, de megsem tudott uralkodni magan. Nyilvan buntudata volt,de ez sem "segitett".
Igazabol nem akarom biralni, sem vedeni se a ferjet se a feleseget.A srac mellekes.O nem tehetett semmirol. Viszont a no....Szerintem hatalmas ero es onuralom kell ahhoz,hogy legyozzuk osztonos vagyainkat.A no is probalkozott, de hagyta inkabb sodorni magat az arral.nem veletlen a filn elejen a SZEL.Hiszen a sracot a SZEL fujta oda hozza.Es a szel ellen nem lehet mit tenni,nem lehet iranyitani.Hat a novel is ez tortent.az erzesei olyanok voltak mint a szel.A srac pedig felkavaro.
A ferj tette abszolut emberi reakcio csak sajnos rossz vege lett.Megtorlas akart lenni de a halallal nem szamolt.
A vege pedig meg idealisztikusabb,mint varnam.A hutlenseg megbocsajthatatlan.Ezt tudja mindenki.Egy eleten at elkiseri a part es sosem lesz minden a regi.
8/10
gimbiikeeh 2013 máj. 30. - 19:41:30 8/10
(120/183)
Nagyon jó film. Érdemes megnézni. Végig lekötötte a figyelmem, észre se vettem, hogy elrepült az a 2 óra.

8/10
10/10
csineva-xx 2012 dec. 31. - 15:42:11 10/10 Előzmény technokrata
(119/183)
Tök igazad van, érdekes észrevétel, tényleg nagyon súlyos az áldozat...
10/10
technokrata 2012 dec. 22. - 17:36:26 10/10
(118/183)
SPOILER lehet benne. Én sajnáltam. Na nem azért, mert szép. Sajnáltam, mert nem csak õ kellett ahhoz, ami történt. SÕT! Õ volt az, akit a legkevésbé kellett, hogy érdekeljen milyen háttérrel rendelkezik a nõ. Mi több, még csak nem is õ vette fel a kapcsolatot az asszonnyal! Egyszóval, sajnáltam.
Ugyanakkor Gere elborult megmozdulása is elfogadható volt, (bár én inkább az asszonyt vettem volna elõ) hiszen az ajándék, a vodka, a leplezett idegesség, mind-mind kellett ahhoz, hogy eljusson oda, hogy bûncselekménnyel zárja le a találkozást.
10/10
technokrata 2012 dec. 22. - 17:27:04 10/10
(117/183)
Ez a film ûberfasza! Tökéletesen felépített, és tökéletes a színészi játék is. TÖKÉLETES AZ EGÉSZ! SPOILER
Ahogy elkezd vonzódni a francia palihoz a nõ, az zseniális, teljesen életszerû. A bátortalan telefonálástól az állomáson, a félénk, ám de kíváncsi találkozásig. A tánccal, mindennel. És a folytatás is. Talán annyi a hiba benne, (de elnézhetõ) hogy túlságosan sok benne a meggondolatlanság a nõ részérõl. Mozi, étterem, stb. Ha valaki nem akarja, hogy kiderüljön a viszonya, az nem tesz így. És nem hivatkozik olyan ismerõsre, aki közös. Ugyanis ezek mind a bukás esélyeit növelik. De azért írtam, hogy elnézhetõ, mert biztosan akad olyan, aki a félrelépését, félrelépéseit ilyen meggondolatlanul csinálja.
espanola 2012 dec. 21. - 14:03:37
(116/183)
És amit a nagylelkûségrõl írtál, azzal is 100%-osan egyetértek, ez teszi annyira megrázóvá ezt az alkotást, nem pedig a gyilkosság.

Nem is értem, hogy hogy lehet az, hogy néhány ember szerint csak a gyerek miatt ment vissza a feleség a férjéhez.

Nem! Az a film két egymást szerelemmel szeretõ emberrõl szól, a nõ azért bocsájtja meg a férfi tettét, mert szereti, a férfi pedig azért bocsátja meg a hûtlenséget, mert szintén szereti a nõt.

Ez a film a szeretetrõl-szerelemrõl, bûnrõl és megbocsájtásról szól.

A megbocsájtás ilyen szintjéhez pedig, amit mindkét fél szívbõl meg tud tenni, nagyon nagy szerelem kell mindkét fél részérõl.
espanola 2012 dec. 21. - 13:48:02
(115/183)
Nagyon szépen leírtad a film lényegét, én ugyanígy éltem meg a filmet.
Annyit még hozzátennék, hogy épp attól jó a film, hogy sem kapuzárási pánikról, sem az unalomról nincs itt szó mint a hûtlenséghez vezetõ útról.

Ez bármelyikünkkel megtörténhez, a tökéletes boldogság közepette is.

Amit a férje iránt érez a nõ, az igazi szerelem. Amit a szeretõ iránt, az igazi szexuális, mindent elsöprõ szenvedély, melyet ilyenkor hajlamosak vagyunk szerelemként megélni.
Pedig az a szexuális szenvedély nagyot lobban, de ki is húny, míg a szerelem megmarad. De ez nagyon nehéz élethelyzet.

A szenvedély sokszor rombol, és nagyon nagy erõkkel teszi ezt.

Richard Gere alakítása, miután megöli a szeretõt, számomra õ az, akit Oscarra kellett volna jelölni, meg Golden Globe-ra a következõ jelenet miatt:

Az a kép, amikor a feleség kinyitja a gyilkos eszköz, a hógömb alját, és elolvassa benne férje vallomását,
és ahogy akkor Gere profilból, ismétlem profilból az arcjátékával megmutatja azt a határtalan mély szerelmet, amit felesége iránt érez, az lenyûgözõ. Utána ránéz a feleségére, látjuk a tekintetét, majd újra profil, és a profilja ugyanolyan árulkodó, mint a szeme tükre.

Nagyon mély film, aki érezte már a szerelem és szenvedély egy idõben való keveredését, az tudja, mennyire.

Én vallásos vagyok, és egy vallásos embernek ilyenkor Isten segít, hiszen õ az, aki mindent lát, és nem csak azzal kell megküzdeni ilyenkor, hogy lelkiismeret-furdallása van az embernek, hanem Isten, Jézus felé is el kell számolnia.

Szóval nagyon mély film, gyönyörû és megrázó alkotás.
10/10
csineva-xx 2012 dec. 21. - 02:12:20 10/10
(114/183)
Aki nem látta még, az ássa elõ magából az összes rejtett empatikus-képességét, aztán uccu ugorjon neki a filmnek, nagy élmény lesz, az tuti! Viszont engem tovább ne olvasson, mert *** SPOILER *** -es leszek...
Engem egész egyszerûen lenyûgöz a nagylelkûség, amivel a film dolgozik. Hûtlenek lehetünk sokféle módon, sokféle okból, sokféle kapcsolatban, és sokféleképpen megélhetjük a fájdalmát-élményét, de itt a hûtlenség a legbiztonságosabb, mégis egy sebezhetõ környezetben jelenik meg: egy olyan kapcsolatban, ahol férfi és nõ igazán megbecsülik és tisztelik, sõt, féltik, óvják, bizalommal és odaadással szeretik egymást. Itt a hûtlenség nem egy játszma része.
Csodálatos az, hogy minden kálváriájuk ellenére összebújva zárják a filmet – zárulhatna a sztori sokféleképpen, akár lehetne a történet vége egy cinkos egymásramaradás, de ez itt nem az, õk egymásban vígasztalódnak, õk nem akarják elveszíteni egymást – megbocsájtanak.
Káprázatos.
Hálás vagyok Claude Chabrol-nak a forgatókönyvben tündöklõ bölcsességéért, a rendezõnek a kíméletlen õszinteségéért, és nem utolsósorban a színészeknek azért az alázatért, amivel ezt a remekmûvet életre hívták. Összmunkájukkal elemi erõvel hívják elõ az együttérzést a nézõbõl.
Érdekes a sok alábbi hsz-t olvasni a hûtlenség körüli gondolatokról és indulatokról. Jól esik tapasztalni az elragadtatást, amit a film okozott. Jó olvasni együttérzõ sorokat. Viszont most egy kicsit nem a filmrõl, csak a véleményekrõl írnék, nagyon idekívánkozik egy-két megjegyzés (és bocsánat, ha okoskodónak tûnnék, nem szándékom és nem is tisztem bárkit is kioktatni, csak...): ezek mind a ti gondolataitok a hûtlenségrõl általában, de ez a film az alábbiakra sehol de sehol nem utal:
Írjátok
- nem véletlen ment félre
- valamit nem adott meg neki a férj
- tudatosan kereste, ment a férfi után
- kissé unalmas, megunt férj
- kiürültté vált házasság
- ha megtette, nagy eséllyel megteszi máskor is
- „kikacsint” a kapcsolatból
- a mozi tabu témát boncolgat miszerint ez kizárólagos férfiúi jog
- kapuzárás elõtti pánik
- ribanc
Nem.
Ez a nõ nem volt se fásult-elhanyagolt, se könnyelmû-kalandor, se megátalkodott-gazember, se ostoba tyúk - "csak" elkapta az örvény. Vívódott, kínlódott, ellenállt – de hiába... Van ilyen. Bele is lehet dögleni... - nem én állítom, az irodalom és történelem számtalan ennél sokkal véresebb tragédiát sorakoztat fel ennek bizonyítékául...
Hogy bûnös-e? És a másik bûnös-e?
Errõl se szól itt a fáma. Nincs ítélet. Viszont feloldozás van: a megértésben, az elfogadásban, egymásban, az összetartozásban.
(Csak megjegyzem, hogy igazán nagyon nemes jellemeken keresztül mutatja be a film az egész õrjítõ történet részleteit... (- sõt, nem is bemutatja, sokkal inkább egészen testközelbe hozza...) Persze, a lényeg, hogy mindketten elveszítették a fejüket. De egy kis jelenet: amikor a rendõrök közlik a hírt, hogy a fiú meghalt, és távoznak, a férj magára hagyja a nõt: hagyja megsiratni a szeretõt. Micsoda nehéz, de irgalmas döntés ez. Micsoda jellem! Oh... És tele van a film ilyen és ehhez hasonló nagyszerûségekkel! Oh, bár csak ennek a nemeslelkûségnek, tapintatnak, józanságnak és bölcsességnek csak a töredékét birtokolhatnánk...) No, de elmentem olyan hangulatba, ami már nem ide való...
(Tegnap azt írtam, 9/10, de elfelejtettem pontozni, így ma megadhatom a 10-est!)
10/10
csineva-xx 2012 dec. 21. - 01:33:18 10/10 Előzmény pirosubi
(113/183)
pirosubi!!!
Hiányolod a filmbõl a szenvedélyt, az életet, „az amerikaiak meg sem közelíthetik az európai rendezõket, õk valahogy csak a felszínt tudják karcolgatni” – írod...
Hopp: a rendezõ angol, a zseniális forgatókönyvíró pedig a nagyon is francia Claude Chabrol... Az jó, hogy te jól szórakoztál, de ha ezen a filmen, az már kevésbé. Asszem inkább a te készülékedben lehetett a hiba, ha nem vetted észre pl. Connie reszketõ testén a szenvedély elég nyilvánvaló jelenlétét.
És hogy itt valami karcolgatva volt...??? - Ha valahol, akkor itt nagyon is finoman kidolgozott a téma, a csáberõ, a vágyódás, a tépelõdés, az ellenállás... Valaki írta alább, hogy komoly lélektani ismeretre vall az eredmény. És hát ja, elég alapos munka... (Persze biztos lehet mélyebben belemenni, más oldalról, más körülmények között, nyilván, de nem hinném, hogy felszínesnek lenne nevezhetõ ez a csodaszép és igencsak mélyen szántó dráma...)
De nem is szaporítom tovább a szót... Nem akarlak megbántani, de szerintem maradjunk annyiban, a te kritikád rólad sokkal többet mond el, mint a filmrõl... talán csak annyit, hogy még keveset éltél-éreztél... Rajta! Soha nem késõ elkezdeni! :) )
WayneGace 2012 dec. 20. - 21:16:13 Előzmény pirosubi
(112/183)
Spoiler is van benne nyomokban.

Dehogy logikai bukfenc. Lehet valakit szeretni és lehet valaki másba szerelmes lenni egyszerre. Ráadásul itt a nõt nem csak a férje iránti szeretet tartotta ott, hanem az egész család, gyerekkel együtt, az addigi élete. Saját tapasztalatom, amikor még fõsulis koliban laktam, hogy elég sok lánynak volt állandó kapcsolata otthon. Közben ott, ahova az otthoni pár nem lát, állandó dolog volt a bulik utáni szex, a néhány hetes szeretõ sem volt ritka. És olyan szépen hazudtak a telefonba, hogy mit csináltak egész nap, hogy ha nem a saját szememmel látom és nem vagyok a részese, én is elhittem volna nekik. Otthon gondolom szépen folytatták az ottani életüket. Ráadásul itt a filmben is érezte a pasi, hogy valami nem stimmel, már azelõtt, amikor kezdtek leleplezõdni a nõ hazugságai. A nõnek azért nem volt egyszerû minden napra találni valami indokot, hogy miért is megy be a városba. Szerintem nem volt gond azzal a jelenettel sem, amikor a férj meglátogatta a szeretõt. Gyakorlatilag maga sem tudta mit akar, talán csak beszélni vele, megtudni mi is volt, nem akarta õ megölni vagy verekedni sem érzésem szerint. Egyszerûen a pillanat hevében egy ütés volt az egész.
A film vége érdekes volt. Ha tovább gondolom, akkor nem igazán úszhatja meg a férj, mert túl sok nyom vezet hozzájuk. Kb. ezzel tisztában vannak õk is.
Piroska farkas nélkül 2012 dec. 20. - 06:16:03
(111/183)
Több kérdés is felvetõdik a film kapcsán.

A kapuzárási pánikban nem vagyok jártas, de szerintem ott direkt keresi a viszonyt az illetõ, hogy bizonyítsa magának, még kapun belül van. Itt inkább a kapcsolat egyhangúsága keltett hiányérzetet a nõben, ami elnyomta a hûséget.

A tíz év után is csinos vonzó nõ, önzõ elvárás. Hisz a nõk is tisztában vannak vele, hogy a macsó pasijuk hamarosan pocakos, kopasz öregember lesz.

Az érzélem nélküli fergeteges szex egyénfüggõ lehet. Szerintem amelyik nõben ilyen vágy él, nem egy évtizedes kapcsolat után kezdi ezt keresni, és továbbra is félre lépne. Bár az én tapasztalatom, hogy az érzelmektõl lesz fergeteges a szex, mert az a tudat fokozza az érzelmeket, hogy pont Õ az aki hozzád ér. És ez nem csak a nõknél, fiútól hallottam azt, hogy érzelmek nélkül nem nem tudja elképzelni. Ha csak arra az egy éjszakára is, de mindig szerelmes volt abba a lányba akivel lefeküdt.

Többet vártam attól a jelenettõl, mikor a férj felment a szeretõ lakására, azt hittem megkérdezi- Miért?
Volt már olyan film, ahol nem a féltékenység, hanem a felismerés jött elõ a megcsaltból, s netán megkérdezte a szeretõt, vagy a párját, hogy mi az amit nem kapott meg tõle és másnál kereste?
10/10
csineva-xx 2012 dec. 20. - 02:08:00 10/10
(110/183)
Húúúú... Ez egy nagyon jó film, igazán fogamra való :)
9/10
marie1 2012 okt. 28. - 13:40:17
(109/183)
SPOILER lehet

Hogy tud a csalás után visszamenni a nõ a férjéhez, és úgy tenni, mintha szeretné? Nem logikus? Logikai bukfenc? Itt nincs logika, ezek érzelmek. Nagyon, nagyon sokan csinálják így. Gyakorlatilag...inkább nem mondok számokat. Pillanatnyilag könnyebbnek tûnhet a hazugság, mint az azonnali döntés, felvállalás, színvallás.Sõt, többen ekkor még úgy gondolják, hogy minden helyre jöhet teljesen, esetleg maguknak is hazudnak, persze nem szándékosan.
6/10
pirosubi 2012 okt. 28. - 06:54:51 6/10
(108/183)
A hozzászólásom SPOILERt tartalmazhat! Nos ez a film sajnos közel sem volt akkora durranás, mint amekkorára számítottam. Addig még egész szórakoztató, amíg a férj el nem teszi láb alól a szeretõt, de onnan már csak tipikus amcsi film. Ami a röhej az egészben, hogy nyilván nem véletlen ment félre a feleség, és nem csak egyszeri botlás volt. Ezek után hogy tud a férjével tovább élni, mintha minden oké lenne, mintha szeretné? Ha szeretné, nem csalta volna hetekig/hónapokig. Nem ítélem el, csak ez számomra egy logikai bukfenc. Nekem valami élet, szenvedély hiányzott a filmbõl, nem hiába az amerikaiak meg sem közelíthetik az európai rendezõket, õk valahogy csak a felszínt tudják karcolgatni.
marie1 2012 okt. 27. - 22:55:29
(107/183)
Kicsit más oldalról is meg lehetne közelíteni.Bár nincs tapasztalatom 10 évnyi együttlétben de boldog 5 évnyiben van. Ehhez az kell, hogy a partner pont megfeleljen az elképzeléseknek, tehát igazi, jó szex mellett lelki, szellemi oldalról se mutatkozzon hiányérzet. (Hangsúlyozom: sokat kell keresni az ilyen partnert,ritka, mint a fehér holló) De az is fontos, hogy az ember a saját életével tisztában legyen, megfelelõ önértékelése legyen, találja meg magát és a helyét a világban. Egy jó hobbi vagy elhívatottság sem árt. Szerintem a megcsalások hátterében gyakran állhat a rossz önismeret, és a céltalanság, belsõ ûr. Ebben a filmben sem volt rá utalás, hogy a nõ (férjen gyereken kívül) ambicionált volna bármit is, ami saját magáról, önmegvalósításáról szólna. Szóval, úgy gondolom, hogy a megcsalások nagy hányada magatehetetlen vergõdés,elégedetlenség, melynek okai igen mélyen keresendõk...
8/10
Karter 2012 okt. 19. - 14:15:43 8/10
(106/183)
értem amit mondasz, de akkor a ribanc szó sajnos igaz kell, hogy legyen....nem kúrvát írtam direkt, de azért nem például hûtlent, mert azt gondolom a hûtlen kifejezés túl finom egy olyan nõre, aki jól láthatóan ment a másik férfi után, tehát nem pl. tezsem azt egy céges parti estén megbotlott és csalta meg férjét....azaz õ ment a férfi után és tervezte a megcsalást....Úgy is írhatnám ha bíróságon lennénk, hogy ez nem hirtelen felindulásból elkövetett dolog volt, hanem igenis tudatos.....Ez egy nagyon fontos dolog!!! és ezzel az is a baj, hogy ha most megtette, nagy eséllyel megteszi máskor is, hiszen nem hirtelen megbotlás volt, hanem tervezett!

Ebbõl kifolyólag a hûtlen szó nekem túl finom, a kurva túl kemény, ezért érzem jogosnak a ribanc szót a fõszereplõ nõre.
8/10
Karter 2012 okt. 19. - 14:08:13 8/10
(105/183)
akkor ribancozok, amikor az a véleményem és ez a nõ a filmben ribnac....nem véletlen megbotlás volt, hanem õ ment a férfi után...a férfi nem tehet a dologról mégis meghalt miatta....ennyi.
marie1 2012 okt. 16. - 21:06:05
(104/183)
Fogalmilag vajon mit jelent a r*banc? Ne adja ég, hogy bármelyikünkkel elõforduljon, hogy elcsábul, és odébbáll egy megunt férj mellõl.Murphyre gondolva ez azokkal szokott elõfordulni, akik ilyenkor a "leghangosabb" pocskondiázók...