10/10
bujdosxo 2012 febr. 04. - 19:37:14 10/10
(3/3)
Remek darab, mulatságos nézõpontváltásokkal, nagyszerû színészi játék.
Ugyanakkor nem ajánlom annak, aki a színpadon nem tudja elviselni a nem szokványos szexuális események ábrázolását.
10/10
surviver 2011 máj. 10. - 22:28:40 10/10 Előzmény FElepHánt
(2/3)
Remek elõadás, szórakoztató, vicces vagy éppen melodramatikus.
Minden szereplõ jól teljesített, kiemelem Simon Zolit,aki az izmos,kissé buta katona és a néma kisfiút is remekül alakította, és Tasnádi Bencét.
7/10
FElepHánt 2011 ápr. 03. - 16:04:54 7/10
(1/3)
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu

ÁGYTÖRTÉNETEK Dömötör András IV. prózai osztály Ódry

Egymástól független, kétszemélyes hálószoba-epizódok, önálló életképek, melyek nem teszik lehetõvé a dramaturgiai építkezést. Keresi a szélsõségeket, úgy gondolja, minél bizarrabb, annál érdekesebb lesz. A párok konfliktusai kisszerûek, a dialógokat álfilozófikus eszmefuttatások terhelik, mindenféle istenességekkel spékelve. Nem mérhetõ Presznyakovék többi darabjához /Terrorizmus, Padlószõnyeg, Cserenadrág/, de kiváló játéklehetõséget nyújt nemsokára végzõs színinövendékeknek.
Dömötör András mindent megtesz a szituációk és karakterek hatásos megjelenítése érdekében, de az elsõ két jelenetben és a sötétzöld szobában némi húzás nem ártana. Kiemelkedõ telitalálat a díszlet: Opra Szabó Zsófia hat/!/ különbözõ szobát varázsol elénk, teljes tárgyi környezetben, színben, hangulati atmoszférában, ágytól a háttérfalig kicserélõdõ miljõket. Gyerekszoba emeletes kisággyal, öregek otthona feszülettel, Dolly-bárány képével a mintás falon, - ezüstös gay-room, ezoterikus szürkeség, gazdagék lila ábrándjai. Az egyszem "normális", hétköznapi pár lefekvés utáni vitájában Kovács Gergely naív építésze emlékezetes, Ficza István pedofil-monológja nagyszerû teljesítmény, nyelvelõ bravúrok nélkül is tökéletes figura lenne Pálos Hanna öregasszonya, / -az a hang!/, a Rétfalvi Tamás-sal kettesben játszott jelenet akkor a leghitelesebb, amikor középtájt, végtagremegések és egyéb mimikai mókák nélkül adják. Huzella Júlia extrém egyénisége átütõen érvényesül a durvább gyönyörökre vágyó úrhölgy szerepében, a kényes szituációt érzékeny mértéktartással oldja meg. Nagy érdeme ez a rendezõnek is, sikerül elkerülni a szex elemek ízetlenségeit, - messze meghaladva a bulváros tematikát, egyszerû természetességgel történt, aminek történni lehetett.
Simon Zoltán õserejû katonája igyekvõen teljesíti férfiúi szolgáltatásait, hátrányos helyzetû gyermekként pedig, fantasztikus beleérzéssel, csak arcjátékkal jeleníti meg tétova reagálásait. Elkerülve a könnyen adódó túlzásokat, káprázatos biztonsággal, késélen egyensúlyozva, hihetetlen átlényegüléssel, eddigi szerepeitõl élesen elváló karaktert rajzol meg Tasnádi Bence.
A legszebb jelenet a leszbikus hölgyeké, amely két társadalmi helyzetben, ízlésben, neveltetésben teljesen ellentétes ember konfliktusát, küzdelmét és az õket összetartó érzéki-érzelmi kapcsolat mindent felülíró erejét mutatja meg. Tóth Eszter hétköznapibb egyszerûségében a maga naturális beágyazottságát érzékelteti pregnáns hitelességgel, a másik pólus a gyönyörû mozgású, határozott játékú Borbély Alexandra, aki misztikába menekülve, álbölcsességek mámorában, ál-étrendek aszkézisében keresi a megváltást.
A produkció újabb bizonyítéka a IV-es Máté Gábor-osztály nagy reményekre jogosító játékerejének, - jöjjön most már egy ötfelvonásos klasszikus!