Edmond Dantes 2016 jan. 03. - 12:47:55
(123/143)
Megdolgoztatsz, de érted még ezt is! Sajnos nem tanáltam 2015.01.01-12.31. közötti beírásaid között élõ = nem tévéfelv. színházi ea-ról hszt. Van egy beírásod pl B.Zs.-ról, ami (aki) bizonyos körökben valóban egy sikeres (??) tragikomédia, de az még mindig csak 1 db produkció (lenne) és te hármat írtál.

Mundruczóról emlékeim szt már írtál igen alapos elemzést, nézz utána. Amúgy én sem vagyok az ún. rendezõi színház 100% híve, de megfordítva a dolgot, ahogy te írtad: ha érdekel teszem azt az Othello, ezek szt kimégy a JASz-ba és megnézed a direktor úrral csak mert "érdekel a darab"? Ezt még neked sem hiszem el.

Alföldi színházát sem nevezném kizárólag rendezõi színháznak, inkább csapatépítõ színház/társulat lett...volt.

A "rézelejét" viszont köszönöm, eddig nem ismertem, utánanéztem. A nohát pedig gyerekkoromban novának hallottam, de már régebb óta tisztázódott a dolog.
filoszemitabélus 2016 jan. 03. - 09:12:12
(122/143)
A mundruczó az meg micsoda? Egyébként nem jegyeztem meg a rendezõk neveit. Ill. az egyik Tordy Géza volt. Nem vagyok annyira ínyenc, hogy rendezõ szerint válasszam ki, mit nézek meg. Inkább aszerint, hogy érdekel e a darab. Utána tudsz a színházi rovatban nézni, miket láttam.

A pörkölt mellé disznópacalt szoktam enni körítésnek. Inni pedig jófajta noha bort és rézelejét szoktam.
Edmond Dantes 2016 jan. 02. - 22:37:49
(121/143)
Tippelhetek? Schilling, Bodó, Mundruczó vagy Pintér Béla produkciói közül láthattál egyet. Miért gondolom? Mert (AR-t itt és most kihagyva) õk (produkcióik) az itthon és külföldön jelenleg leginkább elismert FÜGGETLEN magyar színházcsinálók. Ha valakit kifelejtettem, elnézést kérek.

Alföldi István, a királya ún. megosztó produkció volt. Történetesen láttam. Megosztó = a két elõadás telt házas közönsége viharos lelkesedéssel ünnepelte...akik meg nem látták és/vagy "más szempontokat" vettek figyelembe, azok jó szokásuk szerint ócsárolták, ahogy ez "megszokott" az Alföldi-produkciók történetében.

Pörkölt mellé pedig remélhetõleg jutott galuska és koviubi is. Pálinka nem házi készítésben? Pár éve jövedéki adómentes (volt?)
filoszemitabélus 2016 jan. 02. - 20:10:20
(120/143)
A negatív elõítéletem beigazolódott a tévén végigszenvedett elõadással. Kérdésedre válaszolván: az elmúlt évben mindössze csak 3 alkalommal voltam színházban és egyik elõadás sem a két említett rendezõ munkája volt.
Az év többi napján természetesen a kocsmában tartózkodtam, gumicsizmában és a pálinka mellé pörköltet ettem nagykanállal.
Edmond Dantes 2016 jan. 02. - 19:55:35
(119/143)
"Eddig nem vitt rá a lélek, hogy pénzt adjak egy ilyen színházjegyért,...": öngóóól!

De te legalább elismered h "negatív elõítéleted van" vele kapcs. és anélkül "idegesít" az õ "kulturális ejakulációja" h egy (1) alkalommal is elmentél volna a Nemzetibe v 2008 elõtt bármijére v 2013 óta bármijére bárhová. Ez is valami...

Ja és hogy is állsz Vidnyánszkyval? Hány produkcióját tisztelted meg kettõ és fél Nemzetis és nemzetes éve alatt?
offtopic
Edmond Dantes 2016 jan. 02. - 19:49:04 Előzmény Cordelia
(118/143)
"Aki kritizálja, az nem csak hogy nem jár színházba, hanem a sarki kocsmába sem. "
Sõt, ami nagyobb baj, pszichiátriára s e m jár, helyette erre a fórumra jár.

Figyelem: pszichiátria és jelen fórum NEM csereszabatosak, még ha olykor egyesek annak is képzelik.
filoszemitabélus 2016 jan. 02. - 19:11:04 Előzmény Cordelia
(117/143)
Azt azért el bírod képzelni, hogy akad olyan ember, akit idegesít Alföldi nyefegése és idétlen vigyora? Esetleg annyira, hogy ezért lemond arról is, hogy a kultúra fellegvárába emelkedjék és megnézze színészként, vagy rendezõként.
Eddig nem vitt rá a lélek, hogy pénzt adjak egy ilyen színházjegyért, odamenjek, parkolót keressek és figyelmesen próbáljam ezt a kulturális ejakulációt átélni.
Tévén keresztül végigszenvedtem az "István a király"-t az õ rendezésében és ez az élmény tökéletesen alátámasztotta minden negatív elõítéletemet. Ezután is a piros csapot nyitom meg, ha meleg vizet akarok és a kéket, ha hideg vízre vágyom.
Cordelia 2016 jan. 01. - 15:36:54
(116/143)
írd már ide a neved, hogy tudjam miért írtad le ezt a sok mindent magadról? Az irányítószámból látszik, hogy Sümeg nincs is olyan messze. Menj oda és kopogj be az ajtón. Sok szeretettel várnak. Más emberként jössz majd onnan ki. Ha valaha kiengednek.
Cordelia 2016 jan. 01. - 15:34:52
(115/143)
Pont az a vicc, hogy Alföldi még csak nem is "megosztó személyiség". Aki kritizálja, az nem csak hogy nem jár színházba, hanem a sarki kocsmába sem. Ha a politikai hovatartozását kívánja így megosztani velünk, akkor közlöm vele, hogy SENKIT SEM ÉRDEKEL (a nyomorult kis élete sem). Az életet megélni kell és nem a partról szemlélni.
Edmond Dantes 2015 dec. 30. - 09:34:21
(114/143)
Esküdni merek az elõttem hszó életére h egyetlenegy rendezését és valszeg egyetlenegy színpadi alakítását sem látta és beírása az õ (!) ********,***** lelkületét jellemzi jól! A kicsillagozás az én saját (ön)moderálásom = a beíró által ez alatti hszában használt jelzõk, amik a beírót sokkal inkább jellemezhetik semmint beírása célpontját. De ezt már megszokhattuk korábban és másoktól is. Igen figyelemreméltó h noha harmadik éve n e m Alföldi a Nemzeti Színház igazgatója, még mindig megmozgatja egy ...khm...bizonyos kör (f)recsegõ fantáziáját...ellentétben utódjával, aki pályája zenitjén van (vagy még fokozható fényes karrierje?), ám ez utóbbi mûvész a Nemzeti fõig. székében (csücs)ülve és színpadán rendezve az õ...khm...még az õ bizonyos köreiben is jó esetben csak unatkozó ásítást, ásítozó v kivattázott (mint anno: "diákok, katonák") nézõtereket és szünet(ek)ben gyakorta sietõsen távozó közönséget generál...esetleg még további díjakat néki, ha és amik még hiányoznak a vitrinbõl.
breeder 2015 nov. 03. - 23:04:01
(113/143)
Még egy valami eszembe jutott (pedig már majdnem elfelejtettem):

Anno a 'Vészhelyzetben' Dr. John Carter-t Alföldi szinkronizálta!
Szerintem remekül, mert abszolút illet Wyle kissé esetlen karakteréhez!
Aztán szintén Noah Wyle magyar hangja lett a Titkok könyvtárában.
Gondolom nem kell ragoznom, hogy miért!
breeder 2015 okt. 20. - 04:34:35
(112/143)
Régen, amikor Alföldi a Heti Hetesben debütált, csak lestem, hogy ki ez a pali, aki ennyire irritálóan nyávogva beszél. A kutyabarát stílusa sem tetszett! Egy poént nem lehetett elsütni mellette, mert mindenkit rögtön leoltott.
Hozzáteszem, én is szeretem a kutyákat. Nagyon önzetlenül tudják szeretni az embert. :)

Egyébiránt Alföldi Róbertet élõben a Dzsungel könyvében láttam játszani. Abban nagyon jó volt. Azt a szerepét meg is jegyeztem magamnak!

Viszont mint rendezõ számomra túl modern. De másokkal ellentétben, nem zavar, hogy kísérletezõ kedvû.
(Egyébként is, aki másolni akar, az menjen inkább a kopi guruba! Olcsó, gyors, és jó a kiszolgálás!) :)

Szinkronhangként Az Utolsó éjjel volt az, amit kiválónak tartok tõle!
Abban a filmjében rendesen ossza a népet! :D
filoszemitabélus 2015 okt. 17. - 19:35:28
(111/143)
Ecce homo!
10/10
azem 2015 jan. 20. - 05:30:45 10/10
(110/143)
Nem szimplán modernizál, funkcióval használja a modern elemeket. Danton akkor veszi fel korabeli köpenyét, amikor rákényszerítik, hogy újra forradalmár legyen, Hamlet akkor ölti fel korabeli gúnyáját, amikor párbajozik és elhiszi magáról, hogy õ egy bosszúálló hõs. Ebbõl számomra az derül ki, hogy többet gondol a jelmezekrõl annál, mint hogy mi néz ki jól, vagy mi a korhû, vagy modern.

Nem szimplán modernizál, hanem aktualizál. Nem azt érzem, amikor megnézem a rendezéseit, hogy ezt akár játszhatnák szeméremkupakos cuccban, malomkerékgallérral, de költségkímélés miatt inkább farmerben játsszák, hanem azt, hogy ezek az alakok ilyen formában léteznek/léteznének a mai világban. Lehet, hogy ez valakinek profán és felesleges, szerintem kihangsúlyozza a klasszikusok örök érvényûségét.

A Mephisto-val megmutatta (õ és vele egyetemben Szabó István), hogy egy írott mûbõl milyen sokféle adaptáció készíthetõ, hogy a rendezés mennyire személyes mûfaj és a legszemélyesebb olvasatok legerõsebbek. A filmváltozatban Höfgen egyértelmûen tehetséges, míg Alföldi-Stohl tudatosan nem határozza meg élesen, hogy azért jut magasra a színész, mert tehetséges, vagy mert pártkatona.

Végtelenül okos rendezõ, kihámozza a irodalmi alkotásból az értelmüket. Megfosztja õket a rárakódott pátosztól, a rendezései natúrak. Már-már konzervatív rendezõ, aki fapados Bánk bánt rendezett és jelzett díszletekkel ellátott "Tragédiát". Viszont a színészek ritkán hallható értelemmel játszották el a szerepüket. Nem szavalták Shakespeare, Madách, Katona, Vörösmarty sorait, nem egy megszokott modorban deklamálták, hanem értõ dikcióval. Mondhatni nem újító, csak mély értelemmel megáldott ember, aki kiaknázza a drámákban rejlõ gondolatokat/titkokat.

Negatívum számomra, hogy néha kissé beállítottnak érzem egyes megoldásait. Megvan a fejében a kotta, a színészei pedig eljátsszák, de ha nem teszik magukévá teljesen, akkor sem bízik az ösztöneikben, hanem erõlteti az alkatidegen gesztusok megvalósítását. Ezt láttam múltkor a Julius Caesarban.

Csúcsra járatta Stohlt, László Zsoltot, Tenki Rékát, Bánfalvi Esztert, felfedezte Szatory Dávidot az országnak.
Edmond Dantes 2014 okt. 19. - 13:56:50 Előzmény LajtaJ
(109/143)
Fröcsögés közben v inkább h e l y e t t nem árt, ha számolni is tud valaki. Nem fél hanem másfél évig volt még szerzõdése szt a Nemzeti igazgatója. Remélem h a "lefelejtett" utolsó évében is sok produkcióját láttad mint ahogy addig és most már, sosem késõ: érdemei szt kezeled. Egyébként a jelek szt jól van Nemzeti nélkül (más rendezésekkel), ellentétben a Nemzetivel, ami viszont (finoman szólva) eléggé gyengélkedik Alföldi nélkül...második éve. Mi mindent is láttál Vidnyánszkyéknál? és hogy tetszettek? Kösz.
offtopic
Kenshitora 2014 aug. 31. - 18:52:30 Előzmény Edmond Dantes
(108/143)
Igazad van elnéztem! :-)
A tévé közvetítés rendezõje volt Zilahy Tamás, és magát a darabot Szikora János rendezte.
Én erre gondoltam:
http://www.youtube.com/watch?v=xYLeo0-SHvc
Edmond Dantes 2014 aug. 24. - 14:12:03 Előzmény Kenshitora
(107/143)
Tartozom egy helyesbítéssel: a kérdéses NSz-beli ea.-t Szikora János rendezte. Az általam (bocs, de) nem ismert Zilahy Tamás egy általam nem ismert 2011-es színházi elõadás TV-felvételét rendezte, Vidnyánszky Attilával közösen:

http://www.port.hu/madach:_az_ember_tragediaja/pls/fi/films.film_page?i_film_id=58251&i_city_id=-1&i_county_id=-1&i_where=1&i_topic_id=1

A 2002-es produkció ez volt:

http://www.port.hu/az_ember_tragediaja/pls/th/theatre.directing?i_direct_id=6371

A hszban foglalt egyebekkel pedig teljesen egyetértek.
Kenshitora 2014 aug. 22. - 19:35:46 Előzmény morzsa
(106/143)
Amikor egy közszereplõ - légyen az színész, rendezõ, elõadómûvész, avagy politikus - én sohasem a magánjellegû (bulvár) infókat nézem elõször, hanem a szakmai teljesítményét. Az hogy buzi-e vagy sem nem tartozik a szakmai kompetenciához.
Azt viszont meg tudom erõsíteni, hogy a 2002. március 15-ikei Nemzeti Színház "Az Ember tragédiá"-jában (Zilahy Tamás rendezte) Lucifer szerepét nagyon jól játszotta! Megtaláltam a neten az elõadást.
Alföldi rendezte 2013-ban a 30. jubileum alkalmából bemutatott "István, a király" kortárs változatát egyszerûen zseniálisnak tartom, és szerintem csak azok köpködnek rá, mint a köpködõ kobra, akik saját maguk negatívját látják a darabon keresztül.
offtopic
Min-Rin 2014 júl. 20. - 12:11:48
(105/143)
Javaslom a - nagyon mélyen - tisztelt moderátoroknak, hogy amennyiben a véleménykülönbséget jelzõ hozzászólásokat törlik, az ne féloldalasan történjen. Igencsak zavaró, és a moderátorokra is rossz fényt vet, hogy egyesek személyeskedõ megjegyzései egy-egy ilyen "ritkítás" ellenére itt díszelegnek. Ha törölnek, tegyék elfogulatlanul, mindkét fél esetében.
Edmond Dantes 2014 júl. 20. - 10:09:11 Előzmény Edmond Dantes
(104/143)
Szóval a (123)-ban jelzett "legközelebb" azaz Az Õrült nõk ketrece eljött: ismét egy igényes munka, némi túlzással amolyan "nem-jöhetett-volna-létre-ha-nincs-Alföldi". Aktuális, de nem õ aktualizál, hanem az élet, a környezetünk. Õ "csak" ráérez, elvisel(i), megrázza magát és megcsinál egy csak nagyon kicsit hosszú, nagyon kevés helyen leülõ, de összességében színvonalas és szórakoztató produkciót, élén a nagyszerû Stohllal. Ld. még a darab topikját.